Auttakaa kalkkista, miten tuota bluetoothia käytetään?
Tiedän että teinit kuuntelevat sen kautta musiikkia autostereoista, en vain tajua kuinka se on mahdollista.
T. Dinosaurus.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako se että joku voi ottaa bt:n avulla yhteyden laitteeseeni tietämättäni? Wtf???
Osittain kyllä. Jos sinulla on esim. bluetooth-kaiutin, siihen voi kytkeytyä kuka tahansa lähistössä oleva. Puhelimeesi yhteyden muodostamiseen vaaditaan, että sallit sen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mahdollista. Stereoissa pitää olla bluetooth, ja sitä ei sun vanhan Micran stereoissa ole!
Paitsi jos on tupakansytyttimeen liitettävä FM -lähetin, joka paritetaan kännykän kanssa. Auton radiosta taas etsitään se FM -kanava, jolta tuo musiikki kuuluu (sen voi ihan itse valita siitä FM -lähettimestä, vapaa kanava, esim. 97,1). Sitten radiosta haetaan kanava 97,1 ja tadaa, kännykän musiikki kuuluu auton stereoista!
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/62649/ggkms/MyFoneKit-bluetooth…
Noita on monen hintaisia, mutta kokemus ja vanha auto on osoittanut, että halvimmat rikkoutuvat aika äkkiä.
Mun uudemmassa autossa on AUX in -liitäntä etupenkkien välissä olevassa pikku säilytyslaatikossa siellä ihan pohjalla kannen alla!
esim. näin: http://www.subaru.fi/globalassets/models/wrx-sti/interior/equipment/e00…
Tähän täytyy vain ostaa johto, jossa toinen menee kännykkään ja toinen tuonne AUX IN -iin. Sitten radiosta otetaan päälle AUX ja kännykän musiikki kuuluu auton stereoista. Johdon nimi on AUX IN 3,5mm, jossa molemmat päät ovat tismalleen samanlaiset. Toinen menee kännykässä siihen mihin laitetaan kuulokkeen piuha ja toinen tonne auton aux-inniin.
Bluetooth toimii, kun laitteissa, jotka halutaan yhdistää on molemmissa bluetooth. Se kytketään päälle molemmista laitteista (jos se ei ole automaattisesti käytössä esim. autostereoissa). Puhelimella voit hakea kaikki laitteet, jotka ovat lähellä ja kytkettävissä bt:n avulla. Listasta voit valita haluamasi laitteen.. meillä on ulkoinen kaiutin, johon oon ohjannu puhelimen äänen, ku oon kuunnellu jotain puhelimesta, ku meillä ei oo toimivaa radiota/stereoita mun autossa..