Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako perustulo ansioisidonnaisen päivärahan poistumista?

Vierailija
26.08.2016 |

?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lapsilisä?

Vierailija
2/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo korvaisi toimeentulotuen ja työkkärin peruspäivärahan, ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tarkoittaa

ei ole oikein että jotkut työttömät saavat enemmän rahaa kuin toiset työttömänä ollessaan ja vieläpä niin, että yhteiskunta eli muut työttömät kustantavat sen

Vierailija
4/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita ainakaan tässä nyt tulevassa kokeilussa. Ansiosidonnainen päiväraha säilyy (mutta sen saajia ei valita kokeiluun), samoin lapsilisät ja asumistuki.

Vierailija
5/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus saisi mennä remonttiin, sehän on melko epäreilu systeemi, eikä kassan jäsenet todellisuudessa rahoita kai edes puolta etuuden määrästä.

Työttömyyskassan jäsenyys on suunnilleen jotain 100€/vuodessa. 40 työvuoden aikana maksua makaisi lyhyen matematiikan mukaan 4000€. Komen tonnin palkalla ansionsidoinnainen nostaa työttömyyskorvausta 45€ suuremmaksi kuin peruspäiväraha. 4000€:n maksuilla on siis rahoittanut 89 työttömyyspäivää. Työttömyysturvaansa tulee siis rahoittaneeksi noin kuukauden per 10 vuoden työssäolo. Itse olen ollut lomautettuna 3kk 17 vuoden työuran aikana, joten minäkin olen nettohyötyjä.

Vierailija
6/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lapsilisä?

Ei tämä kokeilu koske lapsia ja muukaan valitutkin taisivat olla yksin asuvia.

Vierailija
7/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassan jäsenyys on halpa hinta ansiosidonnaisesta, joten en keksi yhtäkään syytä, miksi väki ei halua liittyä kassaan,