ketkä yhtyvät samaan väittämään:Lapsen saanti ei todellakaan lihota naista!
Mua jotenkin ärsyttää kun jotkut äidit laittavat lihomisen lapsen saannin piikkiin.
Eihän se raskaus ja lapsensaanti todellakaan lihota naista.Vaan lihominenhan johtuu täysin siitä mitä suuhusi pistät ja jos teet itsestäsi sohvaperunan.
Kommentit (40)
Et taida tietää siitä paljoakaan, kun noin mustavalkoisesti ajattelet.
Vierailija:
nro 18 vastaa:Kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Se on tieteellinen fakta. Ei mikään mitä te sanotte, saa mua uskomaan toisin.
kuuntelen mieluusti mitä sinulla on sanottavaa.
t:18
On todistettu fakta, että useimpien naisten (ei tietenkään täydellisten av-naisten!) aineenvaihdunta muuttuu raskauden ja imetyksen aikana. Tietysti, olisihan luontokin hölmö jos nainen LAIHTUISI rajusti raskauden ja imetyksen aikana! Luonto on tarkoittanut, että nainen keräisi pikkasen ylimääräistä sekä raskauden että imetyksen aikana.
Myös imetys tavallaan lihottaa ja keho ottaa mieluummin rasvan ruoasta kuin naisen kehosta (siksi ruokahalu yleensä kasvaa tänä aikana).
Ja muuttuuhan se elämäntilannekin kun perheeseen tulee vauva. Ei kaikkien vauvojen kanssa pysty mitään tuntikausien vaunulenkkejä tekemään.
Yövalvominenhan myös lihottaa ihmistä, tästäkin oli jotain juttua jossain. Ihan hormonaalinen juttu sekin. Insuliinitasapaino järkkyy kun ihminen ei saa normaalisti unta.
He ovat selviytyneet helpommin raskauksista ja synnytyksistä ja heidän vauvansa ovat myös selvinneet paremmin koska heidän äideillään on ollut paljon lisärasvaa annettavana vauvalle.
Voi voi 18 kun olet noin sinisilmäinen. Kuinkas vanha sinä olitkaan? niin sinähän väität tietenkin olevasi jo 38-v, mutta mielipiteesi vastaavat kyllä omiani kun itse olin jotain 20-v...
Tietysti paino nousee raskauden aikana ja imetyksen aikana ei saa laihduttaa. Näitä en olekaan kieltänyt.
t: nro 18
No ei minua ainakaan lihota- kilot lähtevät imettämällä ja 6kk päästä olen lähtökuopissa. Minusta ei huomaa kuin rinnoista että olen 3 lapsen äiti.
Tämä on siis se, mitä käytännössä on havaittu. Jokainen tietysti pystyy itse vaikuttamaan siihen, käykö näin hänen kohdallaan.
Itse olen nyt hoikempi kuin ennen ensimmäistä raskautta - tosin silloin olinkin vähän tukevassa kunnossa toisen ylipainolle altistavan tekijän, tupakoinnin lopettamisen vuoksi.
Älä välitä typeristä kommenteista (kuten 18. esitti).
Monikkoraskaus on aina riskiraskaus ja sitä ei voi saman päivänä verrata normaaliin yksösraskauteen. Keho joutuu toimimaan yliteholla monikkoraskauden aikana, joten monelle monikkolasten odottajalle ovat tuttuja munuaisten ja maksan toiminnan muuttuminen, muutokset sokeriaineenvaihdunnassa, turvotus sekä hormonaaliset ihomuutokset.
Myös raskausmyrkytyksen riski on jonkin verran suurempi kaksosraskauksissa. Tästä voivat ennakoivia merkkejä olla huomattava turvotus, äkillinen ja runsas painonnousu.
Myös itselleni ovat tuttuja nivelkivut ja selkäkivut. Eipä niiden kanssa juuri liikuntaa harrasteta, koska kroppa pitää saada ensin balanssiin ennen kuin sitä voi rasittaa. Mutta eihän sitä tietenkään kaikki normaaliraskauden läpikäyneet toopet ymmärrä.
Toinen tuplamamma
Minä myös makasin rv:stä 25. T.se, jonka kilot jäi laitokselle ja imetys vei miinukselle.
Mutta silti niitä kiloja todellakin tuli.
T:9/21
Yhdyn täysin tuohon mitä 12 kirjoitti! Mulla ei niinkään raskaus lihottanut (paino nousi vain 16 kiloa mikä on vähän kun on kaksi 3-kiloista lasta mahassa), mutta sen sijaan mua lihotti se raskauden JÄLKEINEN AIKA! Kun ei kerta kaikkiaan voinut harrastaa mitään LIIKUNTAA. Kaksoset olivat täysin eri rytmissä ja toinen ei nukkunut vaunuissa lainkaan. Ihanaiset laihduttavat vaunulenkit sai siis unohtaa kokonaan.
Koska en voinut käydä yhtään missään (vaikka mies toki auttoi sen minkä töiltään kerkesi) niin kyllähän se ihmistä masensi. Mun ainut lohtu siihen aikaan oli siis se jos lapset sattuivat nukkumaan samaan aikaan ja EHDIN syödä jotain hyvää. Ruoka-ajat kahden pienen kanssa olivat myös erittäin epäsäännölliset eikä ollut aikaa suunnitella mitään terveellisiä vaihtoehtoja.
Eli mun paino alkoi nousta imetysaikana, eikä se tietenkään nyt lasten vika ole, ruoanhan takia se paino nousee, mutta myös sen takia kun elämässä ei ole enää mitään rytmiä eikä mahdollisuutta liikkua!
Olen samaa mieltä siinä että elämä ei aina ole niin mustavalkoista ja että useimmilla on RISKI lihoa esim. kun perheeseen tulee lapsi.
Minulta kilot sitten karisivat aikanaan kunhan elämä järkevöityi mutta kyllä siihen yli 2 vuotta meni.
Laihuus ja imetyksessä onnistuminen eivät näköjään vaadi kovin suurta älykkyysosamäärää ja suvaitsevaisuutta.
Otitko huomioon, että läheskään kaikki monikkoäidit eivät onnistu imetyksessä esim. lasten keskosuuden takia? Tai että ylipäänsä kahta vauvaa on vaikeaa imettää? No tietenkään ottanut, kun ei kapasiteetti riitä huomioimaan kaikkia tekijöitä.
Tuplamamma
ei enää pysty samallalailla liikumaan kuin ennen. Joillekin se välipalojen syönti helpottaa huonoa oloa jne. Ei kannattaisi yleistää. Kaikki emme ole samanlaisia, joten kyllä ne kilot jollekin voi tulla loppujen lopuksi lasten vuoksi vaikka se suu ja napa onkin siinä välissä.
Muistakaa myös, että aineenvaihdunta hidastuu iän myötä.
Ihminen lihoo, kun syö enemmän kuin kuluttaa. Hyvin yksinkertaista !
Tunnen naisia, jotka ovat laihtuneet raskauksien ja imetysten jälkeen pysyvästi, mutta myös niitä, joille on lasten jälkeen alkanut kertyä esim. sitkeää selluliittia. Olemme yksilöitä kaikki.
eikä ehdi liikkua. Imettävän äidin pitääkin olla vähän pulskemmassa kunnossa, jotta jaksaa imettää.
Hormonit vaikuttavat myös lihomiseen.
Niinpä tämä nykyinen olemus ei paljoa naurata. Mutta minkäs teen, kun sitä ylimääräistä vapaa-aikaa harrastuksiin ei ole ja selkä on edelleen raskauden jäljiltä suomeksi sanottuna ihan paskana. Olen aloittanut uudelleen kuntosalitreenin, mutta jouduin heti hakemaan lääkäriltä sairaslomatodistuksen kuntosalia varten, kun selkä prakasi lopullisesti hyvästä harjoitusohjelmasta huolimatta.
Kyllä minäkin vielä 25-vuotiaana olin aika ehdoton mielipiteissäni ja halveksi raskauden takia lihoneita naisia. Mutta nyt kun ikää (ja ilmeisesti myös tietynlaista suvaitsevaisuutta) on tullut lisää ja takana on vaikea raskaus, ymmärrän, ettei asiat todellakaan ole niin mustavalkoisia.
Ja lisätäkseni vielä: Syön päivittäin kasviksia, hedelmiä ja kuitupitoista ruokaa. Painoni ei nouse eikä putoa, olen jämähtänyt näihin kilolukemiin. En ole lihava, korkeintaan hieman pyöreä, eikä moni tuttu edes usko nykyistä painoani. Vartalotyyppini on atleetti, joten entiset lihakset ovat vielä tallella, vaikka toki sitä läskiäkin löytyy.
-12-
mutta siitä huolimatta en ole enää yhtä kapea kuin ennen - raskaudet ovat levittäneet lantiotani => ostan nykyisin 38 housuja 36 sijasta