Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eroa ihan alkuraskauden keskenmenolla ja myöhäisemmällä?

Vierailija
25.08.2016 |

Hei,

olen juuri kokenut kolmannen keskenmenoni ja olen musertunut täysin.

Pystyn käsittelemään menetystäni ja jotenkin katsomaan eteenpäin, mutta se mikä ahdistaa on tottakai se, että nyt riskini uuteen keskenmenoon on paljon suurempi.

Mietinkin tässä, onko sillä merkitystä että nämä kaksi viimeisintä raskautta ovat menneet kesken n. viikon sisällä positiivisesta raskaustestistä? Olen kuitenkin ymmärtänyt että ihan alussa raskaudet menevät useammin kesken. Nämä siis menivät jossain 4+6, 5+0 -viikoilla nämä kaksi viimeisintä. Ensimmmäinen oli tuulimuna.

Jos kenelläkään on mitään sanottavaa joka auttaisi tähän epätoivoon, olisin kiitollinen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan yhä, että tulisin ylipäänsä raskaaksi! Neljä negatiivista testiä jo takana, vaikka yritetty ovulaation aikaan aina. Ei koskaan edes haamuviivaa. Aikamoinen ahdinko se on tämäkin. :(

Vierailija
2/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan yhä, että tulisin ylipäänsä raskaaksi! Neljä negatiivista testiä jo takana, vaikka yritetty ovulaation aikaan aina. Ei koskaan edes haamuviivaa. Aikamoinen ahdinko se on tämäkin. :(

Voi ymmärrän sinuakin ihan todella hyvin! Itse tulen helposti raskaaksi mutta yksikään ei pysy kyydissä ja seuraavan keskenmenon riskit jo huitelee neljässäkympissä prosentteina.. Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittua kilpirauhaset ja käske ultrata kohtu ja munasarjat

Vierailija
4/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan raskaustestit ovat niin hyviä, että nuo alkuraskauden keskenmenotkin tulevat ilmi.. Ennen oli vain kuukautiset vähän myöhässä ja sitten vuoto ehkä runsaampaa.

Eikä niitä sen kummemmin ajateltukaan..

Itselläni kaksi keskenmenoa viikoilla 14+ jotakin ja silloin se tuntui musertavalta, mutta aikaa ja rauhaa. Ja sitten olen kyllä seitsemän terveen lapsen äitikin. 

Anna itsellesi aikaa ja ole iloinen siitä ainkin, että tulet raskaaksi.  Sitten vain uutta yritystä, vaikka se karmealta nyt kuulostaakin.

Vierailija
5/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kävisin tuosta jo juttelemassa jossain lapsettomuuslääkärillä. Voisko tuo nyt olla sellainen veren hyytymisjuttu, johon ihan aspiriini voisi auttaa? Kuitenkin kaksi tuollaista jo takana. Mutta positiivista tosiaan on se, että tulet raskaaksi.

Vierailija
6/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan raskaustestit ovat niin hyviä, että nuo alkuraskauden keskenmenotkin tulevat ilmi.. Ennen oli vain kuukautiset vähän myöhässä ja sitten vuoto ehkä runsaampaa.

Eikä niitä sen kummemmin ajateltukaan..

Itselläni kaksi keskenmenoa viikoilla 14+ jotakin ja silloin se tuntui musertavalta, mutta aikaa ja rauhaa. Ja sitten olen kyllä seitsemän terveen lapsen äitikin. 

Anna itsellesi aikaa ja ole iloinen siitä ainkin, että tulet raskaaksi.  Sitten vain uutta yritystä, vaikka se karmealta nyt kuulostaakin.

Tätä juuri mietin mitä sanoit, että nykyäänhän raskauden saa tietää niin huomattavan paljon aikaisemmin, jopa ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa. 

Kiitos kauniista sanoistasi ja yritän tukeutua tuohon että todella raskaudun suht helposti. Ensi kiertoon kun yritän (nyt yksi väliä) olisi tarkoitus ottaa keltarauhashormonia avuksi. Ap. 

Vierailija
7/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kävisin tuosta jo juttelemassa jossain lapsettomuuslääkärillä. Voisko tuo nyt olla sellainen veren hyytymisjuttu, johon ihan aspiriini voisi auttaa? Kuitenkin kaksi tuollaista jo takana. Mutta positiivista tosiaan on se, että tulet raskaaksi.

Jonossa ollaan tutkimuksiin nyt :) Ensin kokeillaan jos keltarauhashormonista olisi apua raskauden jatkumisen kannalta. Ap.

Vierailija
8/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin noita alle 6 viikon keskenmenoja ei edes pidetty keskenmenoina, koska raskaustestin eivät olleet niin herkkiä, että olisivat näyttäneet raskauden. Totta kai on merkitystä, missä vaiheessa keskenmeno tulee. Alussa alkiota ei välttämättä edes erota vuodon seasta, kun taas keskiraskaudessa on jo nähnyt lapsen ultrassa, tuntenut potkut jne.

Itse en pidä ihan alkuraskauden keskenmenoja yhtään minään.

Lakkaa stressaamasta ja lykkää testin tekoa kauemmas. Hyvä merkki on, että ylipäätään tulet raskaaksi. Jospa se vielä kestäisi loppuun asti.

Vierailija
9/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvoja ei ole otettu mutta ultrattu on niin monesti että en tiedä riittääkö 20 arvioksi tänä vuonna :D Ap. 

Vierailija
10/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin noita alle 6 viikon keskenmenoja ei edes pidetty keskenmenoina, koska raskaustestin eivät olleet niin herkkiä, että olisivat näyttäneet raskauden. Totta kai on merkitystä, missä vaiheessa keskenmeno tulee. Alussa alkiota ei välttämättä edes erota vuodon seasta, kun taas keskiraskaudessa on jo nähnyt lapsen ultrassa, tuntenut potkut jne.

Itse en pidä ihan alkuraskauden keskenmenoja yhtään minään.

Lakkaa stressaamasta ja lykkää testin tekoa kauemmas. Hyvä merkki on, että ylipäätään tulet raskaaksi. Jospa se vielä kestäisi loppuun asti.

Ymmärrän ajatusmaailmasi mutta ehkä siinä mielessä olen eri mieltä että kyllähän ihminen ehtii jo viikossakin kiintyä ajatukseen raskaudesta, vaikka kuinka rauhallisesti yrittäisikin ottaa! 

Toki ymmärrän että myöhäisen vaiheen keskenmeno on huomattavasti rankempi kokemus enkä tarkoittanut tätä "onko eroa"- kysymystäni siltä näkökulmalta. Vaan nimenomaan siitä, että voisiko ajatella "maalaisjärjellä", ettei ihan alkuraskauden keskenmenot vielä nosta riskiä merkittävästi.

Ja todella, täytyy toivoa että onnistuisi vielä loppuun saakka. Ap. 

Vierailija
11/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvoja ei ole otettu mutta ultrattu on niin monesti että en tiedä riittääkö 20 arvioksi tänä vuonna :D Ap. 

Kilpirauhasarvoilla on iso rooli raskauden alkamisesta ja jatkumisessa eli pyydä lähete labraan.

Vierailija
12/12 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvoilla on iso rooli raskauden alkamisesta ja jatkumisessa eli pyydä lähete labraan.

Täytyy pyytää :) Ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän