os. Facebook-profiilissa
Miksi jotkut naiset kokevat tarpeelliseksi ilmoittaa FB-profiilissaan oman entisen sukunimensä? Jos se on niin tärkeä, niin miksi he ovat ylipäänsä ottaneet miehen nimen?
Ei mikään maailmaa mullistava asia eikä haittaa minun elämääni, mutta alkoi ihmetyttää kun äsken taas yksi sellainen pisti silmään.
Kommentit (6)
Koska otin miehen sukunimen ja olen miltei 4-kymppinen niin mun lapsuuden/nuoruuden ystävät löytää.
On helpompi etsiä omia vanhoja kavereita jos nimen löytää mitä joskus käytti. En välttämättä edes tunne sen miestä jos ei olla oltu 15 vuoteen yhteydessä!
Ainakin joskus ennen sinne oli mahdollista henkilötietoihin syöttää entinen nimi ja se tuli tulokseksi hakuun, jos joku haki sillä.
Joo ei sitä tarvitse siihen joka paikassa näkyvän nimen yhteyteen mitenkään esille pistää, samaa kummastellut itsekin miksi jotkut haluavat tällaista nimihirviötä siellä käyttää. Profiiliin voi lisätä tyttönimen siten, että haku entisellä nimellä palauttaa sun profiilin ja silloin siinä näkyy suluissa se entinen sukunimi, mutta se entinen nimi ei muuten näy missään. Ehkä jotkut ei vaan osaa (eivätkä edes osaa kyseenalaistaa hommaa vaikka suurimmalla osalla sukunimeään vaihtaneilla se nimi ei siinä profiilinimessä näy).
Jos haluavat, että vanhat tutut löytävät.