Siivoojana koulussa? Kerro työstäsi.
Olisi mahdollista päästä kouluun siivoojaksi. Kerro kaikki mahdollinen tästä työstä; onko raskasta, pidätkö työstäsi jne. Ei minulle mikään unelma-ammatti, mutta työajat olisivat loistavat.
Kommentit (7)
Onhan se nyt helpoimmasta päästä, kunnallisella puolella olla työskentelemässä. Sama palkka tulee, teet paljon tai vähän töitä.
Olen ollut koulusiivoojana viitisen vuotta, ensin yläkoululla, nyt alakoulussa, jossa myös eskari. Työnantaja on yksityinen ja työtahtikin kilpailutuksien takia sen mukainen, kiire on ja töitä riittää. Työ on melko yksipuolista ja puuduttavaa, joka päivä samat hommat. Yläkoulussa teinit osaavat olla todella inhottavia, sotkevat tahallaan ja vittuilevat päin naamaa. Alakoulussakin isommat lapset keksivät kaikenlaista jäynää jne. mutta pääsääntöisesti kuitenkin vielä kunnioittavat siivoojia. Koulun henkilökunnan käytös on ollut vaihtelevaa, yläkoulussa kaikki eivät edes tervehtineet, siivoojat tuntuivat olevan alinta pohjasakkaa ja osa opettajista oli todella nipoja siivouksen suhteen, nyt alakoulussa siivotessani kohtelu ja ilmapiiri on ollut kertakaikkiaan mahtavaa. Eli siivouskohteena koulu on ihan ok, kyllä tätä aikansa jaksaa, en kuitenkaan loppuelämän hommaksi ottaisi, itsekin olen kouluttautumassa töiden ohella toiselle alalle.
Meidän koulussa oli aivan ihana siivooja, tosi iloinen aina. En koskaan nähnyt että kukaan opettajista olisi edes moikannut häntä. Ei saanut tulla edes kahville samaan tilaan.
Up