Foiben Rekrykoulutus( lähi7sh ) hoitajille 64 pv, - TE lähetti spostin.
Jäin työttömäksi päivähoidosta keäkuussa. Ykistyinen pk , jossa olin supisti toimitaa ja määräaikaiset lähti Nyt tuli sähköposti ko koulutuksesta, mutta siinä ei lue että olisi jotain sanktioita jos ei hae. Mutta mien on , pitääkö hakea jos ei erikseen maita,vai oliko tämä vain tiedoksi js kiinnotaisi.
Olen kyllä ilmoittanut te. papereissa ettein voi tehdä vuorotyötä tai nostella asiakkaita ( välilevyn pulllistuma ), eikä minulla ole kokemusta vanhustenhoidosta.
Koulutukseen voi hoitajen lisäksi sosionomit ja fysioterapeutit, joten onko kutenki niin, että foibeen palkattaisiin miutakin kun hoitajia, eli työ ei olisi kutenkaan varsinaista hoitotyötä ? Vanhusten kanssa työskentely muutoin kiinnostaisi kyllä. Saiko kukaan sosionomi, toimintaterapautti tai fyssari kyseistä sähköpostia+
Onko kukaan kakemassa koulutukseen ?
Kommentit (17)
Ei ne vanhustenhuollon kaikki työt ole fyysisiä. Esimerkiksi yksi kaveri on kotihoidossa ja tekee pelkkää päivää, eikä joudu koskaan nostelemaan ketään, kun hoidettavat on niin hyväkuntoisia. Toinen kaveri on jossain vahusten päivätoimintakeskuksessa eli mummelit tulee sinne päiväseltään. Ei sekään työ ole fyysistä.
Itseasiassa on paljon vanhustenhuollossakin töitä, jotka on fyysisesti erittäin kevyitä ja päivätyötä. Ja joutuuhan siellä päikyssäkin kumartelemaan ja nostelemaan, vaikka asiakkaat kevyempiä onkin.
Olen lh, ja sain saman sähköpostin. En todellakaan hae, koska en ole kiinnostunut enää vanhustyöstä ja lapsen vuoksi en aio tehdä vuorotyötä.
Voisit lähettää sähköpostia kyseiseen paikkaan ja kysyä sieltä työnkuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen lh, ja sain saman sähköpostin. En todellakaan hae, koska en ole kiinnostunut enää vanhustyöstä ja lapsen vuoksi en aio tehdä vuorotyötä.
Tietääkö työkkäri sun rajoituksista; että et ole vanhustenhoitoon suuntautunut etkä voi tehdä vuorotyötä? Muista nyt täydentää ne sun hakutietoihin, muuten tulee ihan turhaan postia semmoisista paikoista joita et voi hakea.
on lääkärin todistus, mutta en ole sitä työkäriin erikseen toimittanut. Päikyssä työskentelin isosjen kanssa, ei ole tarvinnut nostella :) Tää jus mietityttää, että haetaanko hoitajia päivätoimintaan ns virikeohjaajaksi vai perushoitoo. Rekrykoilutuksessa mainitaan vain 14 pv fyysinenkohtaamisa , 42 pv työssäoppimista ja 8 pv verkkokoulutusta ( mikä ero fyysiselläkohaamisella ja tössäoppimisella ?)Foibessa kuteinkin kai aika hoidattaviakin asukkaita. Eikös ne hyväkuntoiset ja omatoimiset ole vielä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö työkkäri sun rajoituksista; että et ole vanhustenhoitoon suuntautunut etkä voi tehdä vuorotyötä? Muista nyt täydentää ne sun hakutietoihin, muuten tulee ihan turhaan postia semmoisista paikoista joita et voi hakea.
Olen suuntautunut vanhustyöhön ja tehnyt vuorotyötä. Lapsen vuoksi irtisanouduin, ja tämä lukee siellä. Olen siis yksinhuoltaja. Se on ihan sama mitä siellä lukee, ei ne niitä lue. Opiskelu on tähtäimessä, en vaan päässyt vielä sisään. Haluan ehdottomasti pois vanhustyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Voisit lähettää sähköpostia kyseiseen paikkaan ja kysyä sieltä työnkuvasta.[/quote
Ei siis olepakko hakea ??
Tää oli eka sposti, ja ei tosiaan mtän viitettä miten pitää toimia.
Mistä te olette keksineet, että työttömyys saa olla oma valinta, ei tarvitse tehdä mitään, jos ei siitä tykkää?
Laissa sanotaan aika lailla ikävästi, että "Työttömän työnhakijan yleisenä velvollisuutena on hakea työtä ja koulutusta. Työtön työnhakija on myös velvollinen osallistumaan työnhakijan haastatteluihin sekä työllistymissuunnitelman tai sitä korvaavan suunnitelman laatimiseen ja tarkistamiseen." Ei siellä sanota, että hakee kivaa ja mukavaa työtä, josta itse pitää.
Vierailija kirjoitti:
on lääkärin todistus, mutta en ole sitä työkäriin erikseen toimittanut. Päikyssä työskentelin isosjen kanssa, ei ole tarvinnut nostella :) Tää jus mietityttää, että haetaanko hoitajia päivätoimintaan ns virikeohjaajaksi vai perushoitoo. Rekrykoilutuksessa mainitaan vain 14 pv fyysinenkohtaamisa , 42 pv työssäoppimista ja 8 pv verkkokoulutusta ( mikä ero fyysiselläkohaamisella ja tössäoppimisella ?)Foibessa kuteinkin kai aika hoidattaviakin asukkaita. Eikös ne hyväkuntoiset ja omatoimiset ole vielä kotona.
Jos sinulla on terveydellinen rajoitus työnhaussa ja siitä lääkärintodistus, niin se PITÄÄ toimittaa työkkäriin kun ilmottautuu työnhakijaksi.
Sitä on turha alkaa jälkeenpäin näyttämään jos tulee pakkohaku paikkaan jonka terveysrajoitteet estää. Karenssia sitten tiedossa siinä tapauksessa.
Kyllä kannattasi ajoissa ilmoittaa mitä hakurajoitteita on. Siitä ei tulee ensin helvetinmoinen paperityö ja selvittely ja kysely ja käsittely että miksi et hae jotain paikkaa. Sitten kun vastaat ettei paikat kestä ja viet jonkun vanhan leguritodistuksen asiasta työkkäriin, niin sieltä tulee karenssi ja sanotaan että "hakija ei ole ilmoittanut mitään rajoitteita työnhaussaan ilmottautuessaan" Ja "Hakijan tomittama lääkärintodistus on vanha eikä kerro nykytilanteesta mitään. Lääkräintodistuksessa ei suoraan kielletä ko. työtä. Maininta suosituksesta on vain suoisitus". Karenssi.
Sain saman viestin ja en aio hakea. Foibe on niin paska paikka, että sinne en koskaan menisi töihin. He hakevat tällä "koulutuksella" pelkkää ilmaista työvoimaa, koska muuten eivät saa pidettyä hoitajia huonojen työolojen ja surkean ilmapiirin takia. Koulutuksen sisältö on niin naurettavan läpinäkyvä, ettei jää epäilystäkään, mistä on kysymys. Minä en tarvitse orjatyötä, vaan palkkatyötä. Ei ole pakko hakea näihin työnantajan kyykytysyrityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit lähettää sähköpostia kyseiseen paikkaan ja kysyä sieltä työnkuvasta.[/quote
Ei siis olepakko hakea ??
Tää oli eka sposti, ja ei tosiaan mtän viitettä miten pitää toimia.
Sanktion uhasta olisi maininta. Työhönosoitukset on niitä, mistä voi seurata karenssi. Siihenkin tarvitaan perusteet. Ap:lle sanoisin, että toimita ihmeessä se lääkärintodistus työkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te olette keksineet, että työttömyys saa olla oma valinta, ei tarvitse tehdä mitään, jos ei siitä tykkää?
Laissa sanotaan aika lailla ikävästi, että "Työttömän työnhakijan yleisenä velvollisuutena on hakea työtä ja koulutusta. Työtön työnhakija on myös velvollinen osallistumaan työnhakijan haastatteluihin sekä työllistymissuunnitelman tai sitä korvaavan suunnitelman laatimiseen ja tarkistamiseen." Ei siellä sanota, että hakee kivaa ja mukavaa työtä, josta itse pitää.
Haen töitä ja lisäkoulutusta, mutta en juuri tätä, perhetilanteesta johtuen. Ei työn tarvitse olla kivaa, mutta pitkään vanhustyötä ja kolmivuorotyötä tehneenä en vaan jaksa enää. Voisin tietysti jatkaa samaa rallia, mutta burnout siitä seuraisi.
Muita kirjeen saaneita?Soitin koulutuksen järjestävälle firmalle,ja kyselin et miten tuo nyt antaa lisäarvoa lähärin tai sh koulutuksiin,siis muuta kun tuon somen.Nuohan olisivat koulutuksia jota työantajan täytyisi kustantaa ihan työajalla ja palkalla. No ei anna muuta exraa eikä tuo tuo mitään sertikifikaatiota tuo "uusi hieno nimike" on Foiben ihan oma.Ihan hoitajia sinne etsivät. En aikonut hakea, ei ollut selkeästi sanottu että pakko hakea tai napsahtaa karenssi.
Ei näihin rekryhommiin ole pakko hakea. Tämä oli massapostitus kaikille hoitoalan ihmisille, jotka ovat työttömänä. Älkää ihmeessä hakeko, Foibe on paska paikka. Sinne haetaan jatkuvasti työntekijöitä, tunnen monta hoitajaa, jotka eivät kestäneet paikassa montakaan päivää. Huono työilmapiiri, huono johtaminen, ankeat tilat. Hoitajia käytetään siivoojina, asukkaille ei ole aikaa. Kielitaidottomia ulkomaalaisia hoitajina. Hakevat tällä "koulutuksella" ainoastaan ilmaista työvoimaa.
Kiitos kommenteista.Kyllä helpotti ettei tarvitse hakea ja pelätä että saa karenssin jos ei hae.Nyt Saa nukuttua yönsä.
Ja en todellakaan ole työtä vieroksuva,Ria vaan ei olisi sopinut minulle yhtään.Olen nyt seurueen listalla, ja täksi kuukai on jokapäivälle töitä.Mutta jos ei olisi keikkaa niin sentään turvana työttömyys korvaus.
Tuntuisi järjettömältä et olisin melkein 3kk ivan väärässä paikassa palkatta kun voisin mahdollisesti tehdä oikeita töitä. Vaikka keikkailleen.Ja voihan noista Seuren keikoista poikia lopulta töitäkin. Olen kuitenkin ollut 7 vuotta päiväkodissa-yksityinen ketju vaan yllättäin supisti toimintaa-(Vantaalla tuli tää puolipäiväsyys joten paljon lapsia siirty kunnalla) .Irisanominen tapahtui kuitenkin vasta kesäkuussa ja hait kaupungin paikkoihin syksyksi oli jo menneet. Uskon kyllä että ennemmin tai myöhemmin työllistyn.
kukaan hakenut ?
Miksi eivät rekryä suoraan hoitajia ja ilmottaisivat että heillä kaikki työntekijät kolutetaan työnpuolesta myös "valmentajiksi". Jokaiselle uudelle hoitajalle luvattaisiin tuo 8 palkallista päivää opintoja varten vaikka 6 kk aikana.Eikös se ole KTV että saa 7 päivää vuodessa, mutta tää olis se porkkana jolla Foibe hakisia työntekijöitä jotka ovat kiinnostuneita työnsä kehittämisestä.
Minäkin sain sen tällä viikolla, mitä suuresti ihmettelin, sillä olin ilmoittautunut työttömäksi vain kolmen viikon ajaksi ennen kätilöopintojeni alkua, ja olin toki käytännössä töissä melkein sen koko ajan koska keikkaa on tarjolla ihan niin paljon kun jaksan tehdä. Ja en siis tällä viikolla enää edes ollut työttömänä vaan se päättyi viime viikkoon kun opinnot alkoivat tällä viikolla.
Olen siis myös lähihoitaja ja sairaanhoitoon suuntautunut enkä kyllä menisi koulutukseen mihinkään foibeen, olen töissä ollut sairaaloissa enkä missään hoivakodeissa.
Onhan sulla lääkärintodistus että nostelu on kielletty?