Oletko uskovainen? Ja jos, niin miksi?
Nyt hyvät perustelut, jos olet täysi-ikäinen. Ei silloin enää kuulu uskoa satuihin!
Kommentit (17)
Anna sitten älylliset vaihtoehdot.
Mielenkiinnolla odotetaan
Kiva ja omaperäinen nikki muuten sulla ;-)
Uskon oman sisäisen kokemuksen perusteella.
Uskon koska olen saanut Jumalan olemassaolosta elämäni aikana niin paljon henkilökohtaisia todisteita ja vastauksia rukouksiin. Suurin todiste on silti se tunne minkä saan kun rukoilen tai luen pyhiä kirjoituksia, hyvä ja lämmin ja sellainen että tämä on totta. En kaipaakaan mitään täysin konkreettisia todisteita, minulle on tärkeää että uskoni on uskoa eikä täyttä tietoa.
Mormoni 36v
Uskon Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. <3
Tämä elämä noin muuten on melko epätäydellinen, ihmiset yms. Ihanaa saada olla täydellisen Jumalan lähellä ja yhteydessä! <3
Elämä sinänsä on jo niin ihmeellistä kaikkine yksityiskohtineen, että siihen nähden usko Jumalaan on mielestäni ihan tavallista. :)
En klikannut kyselyssä mitään vastausta, koska siellä ei ollut sopivaa vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Älyttömät vaihtoehdot
No, Raamattukaan ei kiellä muiden jumalien olemassaoloa, se kertoo vain että kukaan tätä jumalaa palvova ei saa pitää muita jumalia. Kuinka moni kristinuskovista sitten uskoo hindujen jumaliin tai antiikin jumaliin, tai vaikka Egyptin jumaliin, jotka tulivat kauan ennen kristinuskon jumalaa? Millä periaatteella uskova karsii näitä jumalia uskomislistaltaan?
Mormoni,
Se on sinun mielikuvituksesi kun vastaa sinulle, ei mikään taruolento
Minä uskon Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.
Oon uskonu lapsesta asti enkä ikinä miettiny tosissani onko asia näin.
Mielestäni raamatun kertomukset lopun ajasta osuu täysin siihen aikaan mitä me eletään.Jumalattomat ei tätä tietenkään halua nähä mutta uskovat ei sille voi mitään.Jokainenhan vastaa lopussa(kuollessaan)omasta kohastaan Jumalalle.
Näihinhän ei tarte kenenkään uskoo ellei halua mutta kohtalokasta se tulee olemaan.Jokainen meistä tarvii Jeesusta jotta säästyy siltä mistä ei saa nykyään puhua eli helvetiltä.
Mmh ei oo mukavaa ei mutta sittepä perillä ne asiat kerran meille kaikille selviää.
Ja itellä on paljo kokemuksia niin hyvän kun pahan läsnäolosta ja aikaan saannoksista.Siks on helppo uskoo siihenkin mitä ei nähä.
Antiikin kreikkalaisille runoilijoille pitää nostaa hattua korkealle.
He sentään menivät tunnustamanaan saduiksi kaikki kehittelemänsä jumalolennot.
Kaikki muut uskonnot pimittää tämän asian yhä edelleen. jumalolennoilla pelottelulla kun on helppo hallita ja alistaa vajaa-/lapsenmieliset ihmiset, jotka uskoo moiseen soopaan
Olipa tyhmästi muotoiltu ja ohjaileva kysely. Eipä siitä sitten enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni raamatun kertomukset lopun ajasta osuu täysin siihen aikaan mitä me eletään.Jumalattomat ei tätä tietenkään halua nähä mutta uskovat ei sille voi mitään.Jokainenhan vastaa lopussa(kuollessaan)omasta kohastaan Jumalalle.
Näihinhän ei tarte kenenkään uskoo ellei halua mutta kohtalokasta se tulee olemaan.Jokainen meistä tarvii Jeesusta jotta säästyy siltä mistä ei saa nykyään puhua eli helvetiltä.
Mmh ei oo mukavaa ei mutta sittepä perillä ne asiat kerran meille kaikille selviää.
Ja itellä on paljo kokemuksia niin hyvän kun pahan läsnäolosta ja aikaan saannoksista.Siks on helppo uskoo siihenkin mitä ei nähä.
Voi lapsraukkaa. Rupea vihdoin miettimään.
Minä en ainakaan vastaa satuolennoille kun heitän veivini. Enkä minä ole tarvinnut, enkä tarvitse jatkossakaan jotain jesseäkään.....
Mieti myös sitä, miksi maapallolla on ihmismielissä varmaan kymmeniätuhansia eri jumalia, ja jokaikinen uskontokunta väittää omaansa/omiansa niiksi ainoiksi oikeiksi. MIETI!
Ja on tiettyjä porukoita jotka murhaavat päivittäin, niitä, jotka eivät usko HEIDÄN jumalaansa.
Ja miksei se murhattujen jumala pelasta niiden henkiä "vääräuskoisten" käsistä, jos sitten se on taas se "ainoa oikea", he-he
Tuossahan on vain ateismi ja polyteismi vaihtoehtoina.
Viimeksi tarkistaessani Suomi oli vahvasti monoteistinen.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Kyllähän nää meidän krisset uskoo kolmeen hemmoon, joka on kuitenkin yksi. Bu-ha-haa
Kolmen kimppakivaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Kyllähän nää meidän krisset uskoo kolmeen hemmoon, joka on kuitenkin yksi. Bu-ha-haa
Taivaiden karvanaama , pitkätukkainen hunsvotti ja pyhä pierunhenki ;))
Kyllä ne kuule on ihan oikeita :D
Minä ainakin uskon. Rauha sisällä on todisteena siitä että Jeesus elää. Konkreettisesti tunsin kuinka Jumala poisti pahanolon sisältä, se tuli henkäyksenä pois ja Jumalan rauha tilalle :) Että Jumalan rauhaa ja siunausta kaikille etenkin niille jotka täällä tyhmäksi nimittelevät :)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on sellainen luulo selkeästikin, että TIEDÄT jotain. Vaikka ei se niin ole. Et sä mitään tiedä. Te kristinuskoiset olette väärässä väittäessänne, että jokainen on vastuussa kuoltuaan sellaiselle jumalalle, joka edellyttää uskoa mihinkään, eikä me muut mahdeta sille mitään.
Älyttömät vaihtoehdot