Tiukka kuukausi :( Palkka tulee 2.9, lyhennys lähtee 31.8
Ei ole koskaan ollut näin tiukkaa. Ei ole luottokorttiakaan, vararahastosta puhumattakaan. Tietäisikään joku, mitä tapahtuu, jos tilille ilmestyy rahaa pari päivää myöhässä? Lähteekö lainanlyhennys sitten automaattisesti? Joko lähtee tieto takaajalle?
Kommentit (7)
Jos tilillä ei ole silloin rahaa ni ei lainan lyhennys voi lähteä. Sitten tulee kotiin siitä lasku. Voit sopia sen maksavasi myöhemmin. Tai kärvistelet pari päivää palkkaa odottaen. Sinun valintasi.
Kannattaa muuttaa pankin kanssa lyhennyspäivä palkkapäivän jälkeiseksi vastaisuuden varalle.
Ainakin ennen vanhaan : ) laina yritti mennä vielä kaksi seuraavaa päivää tililtä ja vasta sitten lähti huomautukset. Eli siinä tapauksessa riittää jos raha löytyy tililtä ylihuomenna, kuten sinulla. Mutta mä olin pankissa töissä viimeks viime vuosituhannen puolella
Kiitos vastauksista. Ei tietenkään voi lyhennys lähteä, jos tilillä ei ole rahaa. Kirjoitin vähän höpsösti. Laskeskelin tässä, että jos oikein tiukasti eläisi, niin rahat riittäisi kuitenkin lyhennykseenkin jo 31.8. Mutta ei se taida sen arvoista, kun on lapsiakin... Joten täytyy soittaa pankkiin. Yllättävän nololta tuntuu. Johtuu varmaan lapsuuden kokemuksista, kun vanhemmilla oli 90-luvulla tosi tiukkaa ja heitä ahdisti raha-asiat
Ei siinä mitään noloa ole. Jos olet hoitanut asiasi muuten säntillisesti, tuo menee helposti. Kyllä ne pankissakin tietävät ihmisillä olevan palkkapäivät. Mutta tosiaan se lyhennyksen siirto palkkapäivän jälkeen kannattaa tehdä.
Mulla on miehen veli töissä pankissa ja siellä kuule on kaikenlaista rahaongelmaa ihmisillä. Eikä näy päälle. Voi olla mersu alla ja Hugo Bossia päällä mutta velkaantunut ja persaukinen ihminen itkee tiskillä.
Ei siinä, että ilmoittaa tuon pankkiin ole mitään noloa. Noloa on painaa pää pensaaseen jos tulee ongelmia. Soita sinne niin pankki tietää odotella niitä rahoja! Mulla on ollu tuo sama.
Lyhennys odottelee rahoja pari päivää. Voit tietysti soittaa pankkiin ja kertoa tilanteen, niin ei tarvitse hermoilla.