Kun tämä työ loppuu, niin ei enää ikinä kahden tunnin työmatkoja!
Mieluummin peruspäivärahalla kuin 12 tuntia vuorokaudesta töissä tai työmatkalla. Olen kyllä ylpeä itsestäni että olen jaksanut näinkin hyvin, tai siis etten ole millekään hermoromahdussaikulle joutunut. Kehossa tämä kyllä tuntuu, kun ensin istut töissä ja sitten junassa. Olen löytänyt kehostani - ikävä kyllä - sellaisia lihaksia, joita en tiennyt olevan olemassakaan. On ollut myös helpottavaa oppia, että ihmisellä voi olla aika pelottaviakin oireita, ja ne kaikki johtuvat samasta asiasta: siitä, että olet niin helvetin jumissa.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin peruspäivärahalla kuin 12 tuntia vuorokaudesta töissä tai työmatkalla. Olen kyllä ylpeä itsestäni että olen jaksanut näinkin hyvin, tai siis etten ole millekään hermoromahdussaikulle joutunut. Kehossa tämä kyllä tuntuu, kun ensin istut töissä ja sitten junassa. Olen löytänyt kehostani - ikävä kyllä - sellaisia lihaksia, joita en tiennyt olevan olemassakaan. On ollut myös helpottavaa oppia, että ihmisellä voi olla aika pelottaviakin oireita, ja ne kaikki johtuvat samasta asiasta: siitä, että olet niin helvetin jumissa.
Minkä verran jää noista työmatkoista itselle maksettavaksi? tukeeko työnantaja? verohelpotuksia eikös niistä saa ainakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran jää noista työmatkoista itselle maksettavaksi? tukeeko työnantaja? verohelpotuksia eikös niistä saa ainakin?
Työnantaja ei tue mitenkään, ainoastaan se verovähennys. Sekään ei tosin lohduta ennen syksyä 2017, nyt maksan kulkemisesta kuukaudessa n. 350 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei tue mitenkään, ainoastaan se verovähennys. Sekään ei tosin lohduta ennen syksyä 2017, nyt maksan kulkemisesta kuukaudessa n. 350 euroa.
Mikset ota hyvityksiä jo nyt? Eli pienennä veroprosenttiasi kuluvalle verovuodelle ja maksa tänä vuonna vähemmän veroja?
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka haluavat odottaa palautuksia yli vuoden pahimmillaan...
Töihin→nukkumaan→töihin. Ei ole vapaa-ajan ongelmia.
Sääli vain, että ne hyvät ja terveet harrastukset kärsii yhtä lailla.
Jummi, täältä löytyi kohtalotoveri. Työmatka myös 2h/suunta.
Oisitpa samaan suuntaan tulossa niin pääsisit matkaseuraksi.
hyi tuli mieleen opiskeluaika... asuin eri paikkakunnalla kuin missä koulu oli niin matkaa yhteen suuntaan 50km ja päivässä meni bussissa istumiseen 2h 45 min sekä kaikki odottelut siihen lisäksi pelkän koulun takia. Onneksi se on ohi nyt :) Enkä tekisi minäkään tollasta työtä koska työn ei pidä olla koko elämä
Täällä kans, selkä paskana istumisesta. Ja kun ei ole enää aikaa / energiaa liikkua arkena. Megakuluttavaa pienen lapsen äitinä :( Mut pakko, ellei halua työttömäksi tai työtä joka ei vastaa koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
hyi tuli mieleen opiskeluaika... asuin eri paikkakunnalla kuin missä koulu oli niin matkaa yhteen suuntaan 50km ja päivässä meni bussissa istumiseen 2h 45 min sekä kaikki odottelut siihen lisäksi pelkän koulun takia. Onneksi se on ohi nyt :) Enkä tekisi minäkään tollasta työtä koska työn ei pidä olla koko elämä
Täällä perheellinen yliopisto-opiskelija, jolla luentomatkaa 170 km yhteen suuntaan. Ajassa 2 h 45 min kiitos kotikaupunkini paikallisliikenteen. En todellakaan tekisi tätä joka päivä, en työmatkana ja olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että kohta saan mökkiytyä kotiini kirjoittamaan gradua :D
Mitä töitä teette? Miksi työmatkanne on noin pitkä?
Itsellä on se tilanne ettei ole töitä tällä paikkakunnalla, mutta jos lähtisin tuon 2 h matkan päähän niin töitä löytyisi. Mutta se tuntuu kyllä liian raskaalta. Olen joskus ollut töissä 1 h 10 min matkan päässä ja se oli siinä ja siinä. Nämä molemmat matkat siis omalla autolla, junalla menisi paljon kauemmin. Ja tuonne missä olin töissä ei edes päässyt julkisilla sellaisiin aikoihin kun työni alkoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä perheellinen yliopisto-opiskelija, jolla luentomatkaa 170 km yhteen suuntaan. Ajassa 2 h 45 min kiitos kotikaupunkini paikallisliikenteen. En todellakaan tekisi tätä joka päivä, en työmatkana ja olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että kohta saan mökkiytyä kotiini kirjoittamaan gradua :D
Sulla vieläpä perhe tohon lisäksi :D Uskon että on todella rankkaa, muistan itse sen kuinka koulupäivän jälkeen illalla ei jaksanut tehdä oikein mitään. Etenkin talvet oli vaikeita kun ihan pimeää koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla vieläpä perhe tohon lisäksi :D Uskon että on todella rankkaa, muistan itse sen kuinka koulupäivän jälkeen illalla ei jaksanut tehdä oikein mitään. Etenkin talvet oli vaikeita kun ihan pimeää koko ajan
Tunnistan tuon talvivaikeuden. Viime talvena yksi pakollinen kurssi alkoi klo 8, joten ponnistin kotona ylös klo 04.15 ja nukuin junassa. Kerran oli samana päivänä iltatentti, joten olin kotona klo 23... Moneen kertaan asemalla mietin että kaikenlaisia hulluja sitä maailmaan mahtuukin :D Perhe on onneksi hyvinrullaava, 1 järkevähkö teini ja lempeä mies. Pienen lapsen kanssa en jaksaisi. Voin kyllä vannoa, etten hetkeen tue vr:ää enkä onnibussia kun tästä selviän.
9
Mulla kestää 5 tuntia autolla. Sanomattakin selvää, että en ihan joka päivä kotona käy. ei tässä mitään järkeä ole, mutta olenpahan yhteiskuntakelpoinen. Ihmiset ovat vielä kateellisia verovähennyksistä, vaikka nekin huomioiden puolet palkasta menee kuluihin.
Mulla työaika joka päivä 5-17. Herään 3:30 ja kotona olen klo 18. Nukkumaan 20:30. Vapaata lauantai ja sunnuntai. Ei paljon naurata. Kotona en jaksa enkä kerkee arkena tehä oikeen mitään. Kaikki jää miehen ja lasten vastuulle. Mutta mennään nyt näin.
Mulla on tunnin työmatka suuntaansa ja sekin kyrpii.. Varsinkin kun välillä tulee tosi lyhyt työvuoro.
Ei ole ihmisen elämää se. Itselläni työmatka yhteen suuntaan on "vain" 45km ja aikaa autolla menee noin 45min mutta uuvuttaa sekin.