Haku loppui yli viikko sitten (iso firma)
Eipä ole kuulunut haastattelupyyntöä. Soitin peräänkin, mutta eivät sanoneet juuta eikä jaata. Olisi kiva kyllä saada edes s.postia jos ei kelvannut. Kyllä olen pettynyt!
Kommentit (5)
Kauankohan pitää vielä odotella? Onko tapana edes ilmoittaa jos ei ole tullut valituksi? Eka kerta elämässä kun EN ole saanut työhaastattelupyyntöä.
Ap.
Kannattaa miettiä asiaa niiden työhönottajienkin kannalta, usein joutuvat omien varsinaisten töiden ohella vielä hoitamaan tuota rekryprosessia läpi ja käymään kiireessä läpi ison määrän hakemuksia (+ haastattelut siihen päälle), ei sekään niin helppoa tai hauskaa ole. Kohteliasta toki aina ilmoittaa jokaiselle työpaikan hakijalle.
Ei kai sieltä mitään ilmoitella. Jos saa kutsun haastatteluun, se ilmoitetaan ja haastatelluille sitten, saiko paikan vai ei..
Vierailija kirjoitti:
Kauankohan pitää vielä odotella? Onko tapana edes ilmoittaa jos ei ole tullut valituksi? Eka kerta elämässä kun EN ole saanut työhaastattelupyyntöä.
Ap.
Omalla kokemuksella pääsy haastatteluun on tullut noin suhteella 1 haastattelu per 20 hakemusta... Mutta varmaan riippuu alasta ja omasta koulutuksesta sekä kokemuksesta. Itse olen akateeminen.
Käyvät varmasti useamman viikon läpi niitä paria tuhatta hakemusta.. valinnanvaraa on