Kookosöljy ihonhoidossa, kokemuksia?
Kaapissa on käyttämätön pönikkä kookosöljyä. Olen kuullut että sitä voi käyttää ihorasvana ja jopa meikinpostoaineena. Onko kellään kokemuksia tästä, puolesta tai vastaan?
Kommentit (18)
Mulle ei ole tarpeeksi rasvaista jalkoihin ja sääriin. Jalat menivät ihan korpuksi, kun käytin pelkkää kookosöljyä. Meikinpoistoon varmasti sopii hyvin. Mä laitan sitä alapäähän ennen kuukautisia, kun limakalvot kuivuu. Sopii muuten myös liukuvoiteeksi.
Itse käytän pimpin hoitoon :D oikeasti kannattaa kokeilla! Todella hyvä kuiville limakalvoille ja ulkoisesti kosteuttamaan :)
Ja käytän myös muuten iholla, toimii!
Ja myös hyvä valkaisemaan hampaita, purskuttele runsasta määrää noin 15 min. :)
Kiitos kovasti viesteistä! :) Päässee siis kookosöljy hyötykäyttöön täälläkin. Saa sitten tosiaan nähdä onko minullakin liian kuiva iho, koska varsinkin käsivarret ja jalat ovat yleensä mahdottoman kuivat.
-Ap
Jos on taipumusta näppyihin lisää helposti finnejä. Muutoin ihan kelpo rasvaa.
Olen käyttänyt kookosöljyä vartalovoiteena ja toimii erinomaisesti! Minulla on hieman kuiva iho, muttei ongelmaiho. Yleensä laitan suihkun jälkeen ja jätän iholle. Joskus olen levittänyt suihkussa ja sitten huuhtonut pois, jolloin vain osa öljystä jää iholle. Mielestäni ensin mainitsemani käyttötapa on paras. Mieheni on käyttänyt taiveihottumiin, helpottaa niitäkin. Meikinpoistoon en ole kokeillut... Voisi toimiakin, mutta minun iholleni luultavasti liian öljyinen. Joskus olen käyttänyt myös hiuksiin, ihan mukava niissäkin, mutta vaatii monta pesukertaa shampoolla, ennen kuin öljy lähtee pois. Mutta kai sekin riippuu hiustyypistä, minulla on ohuet hiukset.
Oho, tuosta hampaidenvalkaisujutusta en ole kuullutkaan! Tuota pitää koittaa HETI! Olen nimittäin niin kauan tuskaillut näitä kellertäviä hampaita. Olisipa onnenpotku jos kookosöljy siihen auttaisi. :)
-Ap
Hahaa, Ap:lla on täällä nyt kookosöljyä suussa. :D Aika ällöä olla suu täynnä rasvaa, onneksi ei tarvitse niellä.
Kiitos taas uusistakin viesteistä!!
-Ap
Kaytan valilla kasvojen puhdistukseen: hieron pienen maaran kuivaan ihoon ja myos silmameikkien poistoon. Huuhtelen flannellipalan (en tieda mika on suomeksi, mutta sellainen minikokoinen pyyhkeen palanen) kuumassa vedessa ja pesen sen avulla oljyn pois kasvoilta. Joskus en tarvitse muuta kosteutusta taman jalkeen, joskus laitan viela kasvovoidetta.
Kaytan myos kropan rasvaamiseen, toimii minulla tosi hyvin, mutta muista etta pieni maara riittaa kylla! Voit sitten tarvittaessa lisata. Mulla joskus kokeilun alkuaikoina kavi niin, etta lanttasin oljya vahan kuin olisin laittanut voidetta ja sita tuli tietysti ihan liikaa ja hinkkautui sitten vaatteisiin...
Hyva myos hiusnaamiona: laita n. 20-30 min ennen suihkua kuiviin hiuksiin (tai vain latvaosioon) ja pese hiukset normaalisti.
Kannattaa kokeilla eri juttuja ja eri maaria, silla se selviaa. :)
En suosittele vartalolle kosteusvoiteen sijaan. Kokeilin kerran ja sen seurauksena täytyi heittää hyvä pyjama roskiin, koska se haisi niin voimakkaasti härskille kookokselle eikä se haju lähtenyt pesussakaan.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele vartalolle kosteusvoiteen sijaan. Kokeilin kerran ja sen seurauksena täytyi heittää hyvä pyjama roskiin, koska se haisi niin voimakkaasti härskille kookokselle eikä se haju lähtenyt pesussakaan.
Kyllä lähtee, kun pesee kunnolla nurinpäin käännettynä.
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, Ap:lla on täällä nyt kookosöljyä suussa. :D Aika ällöä olla suu täynnä rasvaa, onneksi ei tarvitse niellä.
Kiitos taas uusistakin viesteistä!!
-Ap
Kookosöljyä kannattaa käyttää myös syötynä. Paremmin hoitaa ihoakin sitten. Sitä purskutteluöljyä ei kuitenkaan pidä niellä.
Atoopikkona ainoa toimiva on kookosöljy. Mikään kortisoni tms. vahvat reseptirasvat ei auta tai niitä ei voi käyttää jatkuvasti. Kookosöljyä voi. Sillä voi myös plankata kengät, se auttaa myös tukkoisiin korviin, sitä voi käyttää hiuksiin, eikä siinä ole mitään vaarallista.
Poistaa ripsivärin erinomaisesti. Laitan lusikalla pienen määrän öljyä vanulapulle ja pyyhin silmämeikin. Sen jälkeen pesen/puhdistan muun naaman normaalisti pesuaineella.
Ihan uskomatonta! :D Purskuttelin hampaita tosiaan sen 15 minuuttia kookosöljyllä. Sen jälkeen kun katsoin peiliin oli ihan kuin ne olisivat vaaleammat. En kuitenkaan uskonut silmiäni, koska ajattelin että ei voi toimia näin hyvin. Kysyin mieheltäni kun hän tuli kotiin töistä että huomaako hän hampaistani mitään, kokeilin yhtä juttu. Kyllä! Kyllä sen huomaa!
-Ap
Kiitos myös uusista viesteistä. ^_^ Ai miten mainio juttu tämä osoittautuikin olevan.
-Ap
Kookosöljy toimii vartalon iholla loistavasti ja on hyvä erityisesti jalkahoidossa ja kyllä, myös alapään ihon hoidossa. Deodoranttina se ei sitävastoin minulla toiminut ja kasvojen iholla se synnytti tukkeumia ja ärsytti silmiä, vaikka en sitä silmänympärystään laittanutkaan (mutta kokeilin siis myös meikin poistoon ja siinä yhteydessä sitä meni simmuihin vähän).
Käytän pintakuivaan ihoon suihkun jälkeen, jos tuntuu erityisen karheelta. Putsaa myös silmämeikin tehokkaasti, mutta en tähän tarkotukseen tykkää itse käyttää. :)