Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä kertaa on todella sellainen olo että en enää kestä tätä kroonista köyhyyttä

Vierailija
23.08.2016 |

Ja sen mukanaan tuomia ongelmia. En jaksa kirjoittaa elämäntarinaa, mutta pitkään jatkunut rahattomuus ja monet vaikeat asiat. Taas on syksy ja kohta on talvi ja lapset tarvii kaikenlaista. En ehdi elämässä tekemään mitään muuta kuin selviytymään ja miettimään selviytymistä. Todellinen elämä kulkee ohi joka ikinen päivä. Ei riitä mitkään resurssit mihinkään itsensä kehittämiseen ja sitä kautta työllistymiseen. Ja jos joku jaksaa vinkua että mene mustikkaan ja Suomessa ei ole todellista köyhyyttä, vedän lättyyn.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä kuvittelet todellisen elämän oikein olevan?

Kautta aikain ihmisen todellinen elämä on ollut elannon hankkimista ja elämisestä selviytymistä.

Vierailija
2/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiiiin ymmärrän!! Nukutaan itse patjoilla kun vanhasta tuli jouset läpi eikä rahaa istaa uutta, mut haluun et lapset saa nyt syksyllä harrastaa jne. Kouluja käyty, sotealalla paiskitaan töitä, koko ajan ihan hirveä tilanne,ruuat, vuora, vakuutukset... Kaikkein pahinta on tietää, että tilanne ei tule paranemaan:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niiiiiin ymmärrän!! Nukutaan itse patjoilla kun vanhasta tuli jouset läpi eikä rahaa istaa uutta, mut haluun et lapset saa nyt syksyllä harrastaa jne. Kouluja käyty, sotealalla paiskitaan töitä, koko ajan ihan hirveä tilanne,ruuat, vuora, vakuutukset... Kaikkein pahinta on tietää, että tilanne ei tule paranemaan:(

Täysin normaalia. Köyhyydestä tälläkään porukka ei ole minkäänlaista aavistusta.

Vierailija
4/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Joka päivä vaan mietin miten pääsisi pois tästä ja pystyisi elään ns normaalia elämää.

Vierailija
5/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle joku sitten väittänyt elämän olevan jotain muuta?

Jätä se romattisten elokuvien katsominen vähän vähemmälle niin kyllä se siitä.

Jaxuhlai<3

Vierailija
6/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta aikain ihmisen todellinen elämä on ollut elannon hankkimista ja elämisestä selviytymistä.

Jaha siellä taas yks palstan vakivittuilija hyeena. Halveksin kaltaisiasi paskanjauhajia

-ap

Vierailija
7/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se sinun unelmien elämä sitten olisi? Kaikki kiva tulisi ilman todellista vastuuta? Rahaa tulisi tilille, eikä tarvitsisi maksaa perustarpeista vaan saisi keskittyä kaikkeen kivaan ja itseään kehittävään?

Vierailija
8/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaa odotellessa, olen jo päässyt ulosottoon asti. Eli jos ja kun tilanne alkaa joskus helpottamaan, tarkoittaa se silti vielä monta kituvuotta tulevaankin. Mutta ihan vielä en ole hajalla. Vasta, kun häätö tulee.

Vierailija
9/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Välillä olisi kiva mennä kauppaan ja ostaa sitä mitä HALUAA, eikä sitä mihin on varaa. Tai ostaa lapselle uutena hienot vaatteet, vaikka ei tarvitse, vaan ihan muuten vaan.

Vierailija
10/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha siellä taas yks palstan vakivittuilija hyeena. Halveksin kaltaisiasi paskanjauhajia

-ap

Ketä leikkiin lähtee niin leikin kestäköön. Jos lähtee tähän hedelmättömään keskusteluun mukaan niin ei ole suhteessa yhtään sen parempi ihminen.

Vierailija
11/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Kumpi onkaan tyhmempi toistaan? Älä ruoki hyenaan. Silloin se ei tule sinun nurkkiin kusemaan.

Vierailija
12/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jatkossa muistatte äänestää puoluetta joka ei tue mamutusta. Teilläkin ois 500€ enemmän kuussa ilman niitä kustannuksia. Täysin turhia kustannuksia.

Vierailija
13/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin onnellisempi kun olin köyhä ja piti keksiä miten perhe ruokitaan kaksi viikkoa 50 eurolla. Toimin parhaiten paineen alla ja sumpliminen oli hauskaa. Tuli oivallettua kaikenlaista ja keksittyä säästökikkoja. Nyt elämä on tasaisen tylsää harmaata kun ei ole tarvetta käyttää hoksottimia selviytyäkseen. Ei tule käytettyä aivoja kun ongelma poistuu kun heittää rahaa siihen suuntaan, oli se sitten välikausivaatteet, auton huolto tai viikon ruokalistan laatiminen.

Vierailija
14/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jatkossa muistatte äänestää puoluetta joka ei tue mamutusta. Teilläkin ois 500€ enemmän kuussa ilman niitä kustannuksia. Täysin turhia kustannuksia.

Höpö höpö.

Vierailija
15/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin onnellisempi kun olin köyhä ja piti keksiä miten perhe ruokitaan kaksi viikkoa 50 eurolla. Toimin parhaiten paineen alla ja sumpliminen oli hauskaa. Tuli oivallettua kaikenlaista ja keksittyä säästökikkoja. Nyt elämä on tasaisen tylsää harmaata kun ei ole tarvetta käyttää hoksottimia selviytyäkseen. Ei tule käytettyä aivoja kun ongelma poistuu kun heittää rahaa siihen suuntaan, oli se sitten välikausivaatteet, auton huolto tai viikon ruokalistan laatiminen.

Mikä sinua estää palaamasta tuohon köyhäilyyn, ja antamasta yli jääviä rahoja sellaiselle joka ei ole yhtä taitava kuin sinä?

Vierailija
16/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aika ärtsynä....

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, miten voisit nousta köyhyydestä? Ei se nyt niin ole, ettei sulle jää hetkeäkään aikaa muuhun kuin selviytymiseen.

Tsemppiä! 😘

Vierailija
17/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten perhe ruokitaan 2 viikkoa 50 eurolla?

Vierailija
18/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut harkinnanvaraista toimeentulotukea lasten tarpeisiin? Tai ollut yhteydessä noihin Facebookin avustusryhmiin? Itse kuulin eilen tuollaisista ryhmistä. En ole Facessa, niin etten ole tuotakaan apua hakenut.

Tiedän tunteen, kun ei enää jaksaisi, kun on liian kauan riippunut reunalla. Silloin pitää levätä. Tiedän, että on vaikea pyytää apua, mutta pyydä silti. Kukaan täällä maailmassa ei pärjää ilman toisten apua, ei edes nuo oman onnensa sepät ja muut, jotka suorastaan odottaa tällaisia ketjuja päästäkseen levittämään pahaa oloaan muihin.

Toivottavasti saat apua ja tänä päivänä sattuu edes yksi hyvä asia. Joskus sekin auttaa jaksamaan seuraavaan päivään.

Vierailija
19/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen mukanaan tuomia ongelmia. En jaksa kirjoittaa elämäntarinaa, mutta pitkään jatkunut rahattomuus ja monet vaikeat asiat. Taas on syksy ja kohta on talvi ja lapset tarvii kaikenlaista. En ehdi elämässä tekemään mitään muuta kuin selviytymään ja miettimään selviytymistä. Todellinen elämä kulkee ohi joka ikinen päivä. Ei riitä mitkään resurssit mihinkään itsensä kehittämiseen ja sitä kautta työllistymiseen. Ja jos joku jaksaa vinkua että mene mustikkaan ja Suomessa ei ole todellista köyhyyttä, vedän lättyyn.

Ei tänne kannata elämäntarinaansa kirjoittaa täällä on liikaa ihmisiä, jotka haluavat käyttää sen vain tilaisuutena kiusata. Minä kyllä auttaisin jos voisin, mutta olen itsekin köyhä ja usein myös masentunut. En haluaisi olla masentunut, mutta en oikein voi sille mitään, että tämä yhteiskunta ei ole minun kaltaiselleni sopiva paikka.

Vierailija
20/81 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua estää palaamasta tuohon köyhäilyyn, ja antamasta yli jääviä rahoja sellaiselle joka ei ole yhtä taitava kuin sinä?

Ylpeys. Olen ylpeä, että sain kahden vuoden työttömyyden jälkeen työpaikan jossa viihdyn ja josta maksetaan kunnon palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä