Syksy tulossa ja monet aloittavat laihdutuksen
Kuka milläkin keinolla. Karppausta miettiville sanoisin, että perehtykää kyseiseen ruokavalioon ennen kuin aloitatte. Karppaus ei perustu kalorivajeeseen (siinä mielessä kuin muut systeemit) vaan oikeaan ruokaan. Kalorivaje tietenkin tulee automaattisesti, koska oikeaa ruokaa ei syödä liikaa. Proteiinia ei pidä syödä yli oman tarpeen. Liika proteiini on ensimmäinen virhe, minkä aloittajat tekevät. Energia otetaan rasvasta. Sitä ei tarvitse lisäämällä lisätä ruokaan, riittää kun syö ruokansa normaalirasvaisena. Kevyt-ruuat ei kuulu karppaukseen. Ketoosi ei laihduta, se vain poistaa näläntunteen.
Kommentit (19)
Mäkin aloitin karppaamaan. Ostin kaksi kiloa karkkia, teen ruoaksi makaronia ja kastiketta. Illalla ajattelin syödä litran jädee ja pussin sipsejä.
Oletkohan aloittaja ymmärtänyt ketoosin ihan oikein? Ketoositilassa nimenomaan puretaan rasvavarastoja eli kansankielellä laihdutaan. Normaali kalorivaje sensijaan syö huomattavasti lihaksistoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan aloittaja ymmärtänyt ketoosin ihan oikein? Ketoositilassa nimenomaan puretaan rasvavarastoja eli kansankielellä laihdutaan. Normaali kalorivaje sensijaan syö huomattavasti lihaksistoa.
Ei tarvi mitään ketooseja. Rasva palaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Kalorivaje itsessään ei mitenkään syö lihaksia, ellei ruokavaliossa ole lainkaan proteiinia jolloin keho alkaa hyödyntämään sen omia proteiinivarastoja eli lihaksia ja luita. Taspainoisella normaalilla ruokavaliolla rasva kaikkoaa ihan hyvin, eikä lihakset mitenkään maagisesti surkasti paitsi sen verran, mitä ruumiin massan kannatteluun ja liikutteluun joskus tarvittiin - tarve on luonnollisesti kevyempänä pienempi.
Lihasten säilymisen voi varmistaa syömällä riittävästi proteiinia. LIhakset voi saada laihduttaessa jopa kasvamaan, mikäli harrastaa voimaharjoittelua: ainoastaan lihaksen riittävä kuortmittaminen kasvattaa lihasta.
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/01/160127132741.htm
Eikös aina ole laihdutus päällä? Keväällä kesäkuntoon ja kesäkuntoon yritetään vielä kesänkin ajan. Sitten kun on epäonnistunut näissä aloittaa laihdutuksen syksyllä. Jouluna mässäillään ja sen jälkeen kaikki ovat taas laihdutuskuurilla. Ja taas alusta.
Vierailija kirjoitti:
Ketoositila ei laihduta. Aloittaja on ymmärtänyt ketoosin aivan oikein.
En kyllä ihan usko, että normaalirasvaista ruokaa söisi mitenkään automaattisesti vähempää pelkästään siksi, että se on normaalirasvaista.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan usko, että normaalirasvaista ruokaa söisi mitenkään automaattisesti vähempää pelkästään siksi, että se on normaalirasvaista.
Olet oikeassa. Normaalirasvaista ruokaa syödään vähemmän siksi, että se tekee kylläiseksi. Ei siksi, että se on normaalirasvaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, itse ainakin laihduin 20kg ketoosilla vaikka vuorokauden kalorit n. 500kcal yli kulutuksen. Olen varmaan joku luonnonihme sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, itse ainakin laihduin 20kg ketoosilla vaikka vuorokauden kalorit n. 500kcal yli kulutuksen. Olen varmaan joku luonnonihme sitten.
Mistä tiesit kulutuksesi noin tarkkaan?
Nyt on kyllä niin karppaajan peijaiset. Läskiset lihat tulevat syksyllä kauppoihin, kun joulukinkkusesonkiin valmistautuvat lihatalot työtävät porsaan etuselkää ja lapaa sekä muuta rasvaista jämäpalaa halvalla kuluttajalle. Kasviksia; kaaleja, kesäkurpitsaa, juuria ja muuta kivaa on kaupat pullollaan. Siitä vaan säilömään hapankaaliksi, hapankurkuksi. Mun on ollut ihan pakko nostaa hiilarirajaani korkeammaksi, sillä en vaan voi vastustaa kaikkia niitä ihanuuksia mitä hevi -osasto nyt tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mikään luonnonihme, vaan tyhmä. Ylikaloreilla ei laihtumista tapahdu edes ketoosissa. Kulutusta et pysty itse mitenkään laskemaan, ei myöskään mitkään netin mittarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Normaalirasvaista ruokaa syödään vähemmän siksi, että se tekee kylläiseksi. Ei siksi, että se on normaalirasvaista.
Mutta miten tämä ohje toimii tilanteessa, jossa ylipaino on hankittu nimenomaan syömällä silti, vaikka olisi jo kylläinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten tämä ohje toimii tilanteessa, jossa ylipaino on hankittu nimenomaan syömällä silti, vaikka olisi jo kylläinen?
Nälänhallinta ei ole toiminut vääränlaisen ravinnon vuoksi. Eikä kylläisyyden tunnetta ole ollut. Syöminen on lopetettu vasta kun vatsa on täysi, ei silloin kun ruokaa on saanut tarpeeksi.
Oikealla ravinnolla syömisen voi lopettaa kun ei ole enää nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mikään luonnonihme, vaan tyhmä. Ylikaloreilla ei laihtumista tapahdu edes ketoosissa. Kulutusta et pysty itse mitenkään laskemaan, ei myöskään mitkään netin mittarit.
Vierailija kirjoitti:
Eikös aina ole laihdutus päällä? Keväällä kesäkuntoon ja kesäkuntoon yritetään vielä kesänkin ajan. Sitten kun on epäonnistunut näissä aloittaa laihdutuksen syksyllä. Jouluna mässäillään ja sen jälkeen kaikki ovat taas laihdutuskuurilla. Ja taas alusta.
Naistenlehtien vuoden kierto oli tuossa, kun kesän jälkeen sulatellaan muka grilliherkkujen tuomaa läskiä ja vuoden alussa jouluherkkujen takia tulleita kiloja. Laihdutus on siis aina aiheellista tai ainakin siitä uudelleen lämmitettävät lehtien laihdutusjutut.
Valitettavasti en aloita kanssanne syyslaihdutusta, koska aloitin karppaamisen kesäkuun alussa. Olen laihtunut melkein 20 kiloa. Toivotan menestystä muillekin laihduttajille. Jos minä onnistuin, onnistutte tekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keho menee ketoosiin silloinkin, kun kalorit jäävät alle 800/vrk. Näin minä toimin (600-700kcal), 15kg lähti vaikken hiilareita millään muotoa vältellytkään. Joten kyllä, ketoositila laihduttaa.
Tänään karppausta eka päivä. Söin aamulla viiliä ja yhden keitetyn kananmunan, päivällä jauhelihaa ja kasviksia. Illalla vielä pizzaa.