Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä lentomatkaan vauvan kanssa!

Vierailija
22.08.2016 |

Edessä 14h lento vuodenikäisen kanssa, KAIKKI vinkit mahd.kivuttomasn lentomatkaan otetaan vastaan. Ja ei, en kaipaa "en lähtisi noin pienen kanssa" kommentteja, on mentävä. Päivälento, lähtö aamulla, aikaero -7h.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva? 1kk vai 11kk, vähän on nimittäin noilla eroa...

Vierailija
2/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotuksessa lukee vuodenikäinen. Eli taapero sitten kaiketi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rohkea olet, kun uskallat tällä palstalla asiasta kysyä.

Palstan yleinen mielipide on, että lapsilta pitäisi kieltää laissa lentokoneeseen pääsy.

Vierailija
4/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuduttavat korvatipat/nenäsumute. Kosteusliinoja ja vaippoja. Eväät mukaan. Leluja.

Vierailija
5/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva 9kk ja lensimme ensimmäistä kertaa kahden tunnin lennon hänen ollessaan puolivuotias ja toisen 4h lennon viime viikolla. Hyvin meni matkat. Koneeseen helppoa syötävää, hedelmäsosetta yms joka ei kaipaa lämmittämistä. Ensi talvella meilläkin edessä hurja 12h lento-jännittää sikana. Vaikka em lennot menivät itkuitta ja ongelmitta, en usko lapsen jaksavan 12h lentoa yhtä hyvin. Mutta tiedän myös sen, ettei se jaksa 12h itkeäkään.

Paras vinkki:äidille heti mukillinen viiniä, niin pipo löystyy ja lapsikin rentoutuu :)

Vierailija
6/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

istumapaikka siitä edestä jossa matkakoppa -mahdollisuus. Näin olen muilta öideiltä kuullut, en ole itse ollut koneessa vielä vauvan kanssa.

Vierailija
7/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytiss pitää olla kunnon solmu ja nokastaan ei pidä nyyttiä pudottaa. Terveisin haikara.

Vierailija
8/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki mitä nyt tulee mieleen niin vartoa 10-15v sit lähdette reissuun.

Mut provahan sinä olet.

Vierailija
9/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustin 12 kk kanssa Atlantin yli. Sain lapselle babycot-paikan, joka oli väliseinässä, joten jalkatilaa oli. Lapis pystyi siinä hiukan leikkimään. Mukan aoli jokunen uusi lelu, luin kirjoja ja minulla oli mukana hedelmäsoseita yms tuokaa lapselle. Tilasin myös ruuan vauvalle, mutta BA:lla se oli ranskiksia ja kananugetteja, vaikka lapsen ikä oli ilmoitettu! Myöskään eivät voineet lämmittää ruokaa. Kenties nyt on asiat paremmin. lisäksi mukana oli lapsen panadolia, joa auttoi korvakipuun. Matka sujui oikein hyvin, ei ongelmia, sillä mukana oli useampi aikuinen huolehtimassa.  Ja lapsi sopeutui aikaeroon paremmin kuin minä.

Vierailija
10/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka penkkiriviltä  1, vaikka maksaakin extraa.  Joissain koneissa on vauvan sänky siinä etuseinässä. On tilaa leikkiä ym. Ettekä häiritse muita matkustajia...Hyvin se menee! 

Vierailija
11/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetät, imetä lasta nousun ja laskun ajan.

Vierailija
12/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lennettiin lapsen ollessa 5kk, 8kk ja 9kk. Pitkiä lentoja kaikki.

- jos lapsi on korvikkeella, opeta juomaan huoneenlämpöistä maitoa. On paljon helpompaa, kun ei tarvitse hyppyttää lentoemäntiä ja ruokkimisen pystyy hoitamaan omalla paikallaan. Riittävästi puhtaita pulloja mukaan.

- oletteko varanneet Baby basketin? Se on ihan kätevä, jos lapsi ei nouse itse istumaan. Meillä nousi, joten oli ihan turha eikä voinut sulkea silmiltä hetkeksikään, jos lapsi oli siellä. Lisäksi lapsi ei viihtynyt siellä hereillä ollenkaan. Joten lapsi sylissä mentiin lennot lähes kokonaan.

- Mukaan niitä desinfioivia kosteuspyyhkeitä ja tavallisia kosteuspyyhkeitä yllättäviä tilanteita varten.

- Paljon vaippoja mukaan. Lentokoneessa ei kannata käyttää kestovaippoja, vaikka muuten käyttäisi. Istuin kerran 8h lennon sellaisen perheen vieressä, jolla oli kestovaipat ja lapsi väänsi useammat kakat lennon aikana. Hajuhaitat oli järkyttävät, vaikka vanhemmat kävivät kai kaapimassa enimmät vessaan ja laittoivat vaipat muovipusseihin.

- vaihtovaatetta koko porukalle. Niin vauvalle kuin vanhemmillekin.

- jos lapsella on jokin univiltti tjsp, kannattaa se ottaa mukaan turvaksi.

- ottakaa rennosti. Joitakin varmasti ärsyttää vauva lennolla, mutta suurin osa ei edes huomaa sitä. Vauva vaistoaa vanhempien fiilikset ja hermostuu helpommin, jos teitä jännittää. Todennäköisesti kaikki menee ihan hyvin.

Vauvan kanssa lentäminen oli mielestäni niin helppoa ja rentoa, että sain ihan pinnistää, että keksin edes joitain vinkkejä teille. Hauskaa lentoa!!

Vierailija
13/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoreppu helpottaa elämää kentällä (ja koneessakin). Alle vuoden ikäinen vauvani söi pusseihin pakattuja soseita suoraan pakkauksesta nousujen ja laskujen aikana, niin ei itkettänyt. Ja ota käsimatkatavaroihin vaihtovaatteet lapselle ja itsellesi, koska ahtaassa koneessa sattuu helposti vahinkoja. Hyvää matkaa, hyvin se menee!

Vierailija
14/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Ap

Vierailija
15/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

istumapaikka siitä edestä jossa matkakoppa -mahdollisuus. Näin olen muilta öideiltä kuullut, en ole itse ollut koneessa vielä vauvan kanssa.

Jos se vauva on tosiaan lähempänä 1v ikää, se ei enää saa sitä koneen matkakoppaa. Niissä on se painoraja sellainen, että meillä ei enää 9kk ikäinen sitä saanut.

Vierailija
16/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se vauva on tosiaan lähempänä 1v ikää, se ei enää saa sitä koneen matkakoppaa. Niissä on se painoraja sellainen, että meillä ei enää 9kk ikäinen sitä saanut.

Ainakin BA_lla sai ns. babycotin, johon mahtuu isompikin. On hiukan autonturvaisytuimen tyyppinen, ei mene ihan makuuasentoon, mutta liki.

Vierailija
17/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnmatkoilla ei saa babycotia enää ollenkaan! Tympeetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä