Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka mankeloi vuodevaatteet? Olen vähän suunnitellut hankkia sellaisen.

Vierailija
22.08.2016 |

Tuli ostettua stokkalta vähän paremmat vuodevaatteet ja ne tuntuu kyllä ihanilta. Samoin minulla on muutamia vanhantaikaisia lakanoita pitseineen, sekä tyynynliinoja.
Tuntuu että nekin tulevat vasta oikeuksiinsa kun ne mankeloi. Olen silittänyt niitä höyrysilitysraudalla, mutta on aikaavievää ja tylsää hommaa.
Miten mankelointi? Onko kokemuksia? Meneekö aikaa "turhaan" vai tuleeko kaunista jälkeä?
Minkälainen mankeli olisi lakana-pussilakana-tyynynliina-pyykkien mankelointiin paras?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti mankeloi. Ja hän on 46 v. Tulee kaunista jälkeä :)

Vierailija
2/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää turhasta työstä, niin onhan se mankeli kiva lelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti mankeloi. Mutta en kyllä anna häntä sun hankittavakseksi, pidän äitini itse. Etsi joku muu.

Vierailija
4/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloidut lakanat on parasta.

Miten niin, millainen mankeli?

Vierailija
5/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuuskodissani oli mankeli ja siten aina mankeloidut petivaatteet ja se oli kyllä ihanaa. Itse hankkisin myös mankelin tai ehkäpä prässin, jos olisi tilaa enemmän. Niinpä mankelin puutteessa minäkin silitän kaiken ja kyllähän se niin on, että silitetyt lakanat eivät esim.pölytä kuten silittämättömät ja ovat muutenkin paljon miellyttävämmät ihoa vasten.

Vierailija
6/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloin lakanat (ja keittiöpyyhkeet) poikkeuksetta. En pidä sitä turhana työnä, eron huomaa kuitenkin niin selkeästi. Sitä paitsi mankeloiminen on mukavaa :) En omista omaa mankelia, vaan käytän taloyhtiön.

Vierailija
7/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mankeloin. Ei ole iso homma, ajoitan yleensä lakanapyykin niin, että minulla on siinä vaiheessa, kun lakanat ovat sopivasti vähän kosteita, aikaa mankeloida ne.

Mankeloidut lakanat vaan on niin ihana, sileät ja viileät. Lisäksi pölyävät paljon vähemmän.

Esim. pellavalakanat mankeloituina:)

Vierailija
8/8 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sitä mankelia oikein käytetään? Pitääkö sen pyöriä koko ajan vai seisotetaanko sitä joku tietty aika?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän