Mammografia ja koepala, kaipaan kipeästi neuvoja
Kesän alussa huomasin pienen ja kovan patin toisessa rinnassa. Patti on nännin alla. Löytyessään oli joku 4mm kokoinen. Kova, ei arista, ei liikkuva. Päätin seurata sitä. Unohdin koko patin ja heinäkuun puolivälissä muistin taas. Se oli kasvanut ollen joku alta sentin mutta isompi kuin löydettäessä. Lisäksi nänniä puristaessa tulee vihertävää nestettä. Joskus illalla liiveissä näkyy märkyyttä.
Sain lähetteen mammografiaan ja ultraan. Mammografiassa ei näkynyt mitään, kuulemma liian pieni. Ultrassa näkyi n. 6-8mm patti. Ei kuulemma kysta eikä rintarauhanenkaan. Patista otettiin ohutneulanäyte ja tuloksia odottelen. Pelottaa aivan perkeleesti. Kauankohan tuo rinta on sen koepalan jäljiltä kipeä? Kokemuksia?
Pelottaa
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin mun case, mulla löydös oli papilloomaa. Poistettiin päiväkirurgisessa toimenpiteessä. Vaaraton oli. Älä huoli etukäteen, täällä tutkitaan kaikki perinpohjin.
Eikö papillooma ole kohdunkaulan juttuja?
Hei. Minun syövän löytymisestä tulee ylihuomenna 13 vuotta. Olin silloin päälle parinkymmenen. Toivottavasti sinun tapauksessa on kysymys hyvänlaatuisesta.
Koepalan otto ei sattunut lainkaan ja olen aika kipuherkkä. Minulta on otettu koepala myös kaulasta eikä sekään sattunut lainkaan.
Menin rinnan koepalan oton jälkeen normaalisti luennolle ja töihin. Myös kaikista leikkauksista selvisin nopeasti. Tai siis toivuin.
Tuosta eritteestä en osaa sanoa mitään. Minkä ikäinen olet? Mielenkiintoista että tunnet sen kasvaneen. Minulla oli patti monta vuotta ja se oli mielestäni aina saman kokoinen.
Tsemppiä. Odottaminen on kaikkein pahinta. Odottelin vastausta yli 2 vk ja leikkaukseen pääsyä 3 vk. Toiseen leikkaukseen pääsin hieman nopeammin.
3 jatkaa. Unohdin sanoa mammosta, että se on mielestäni kamalaa. Rintani ovat tai siis on kiinteä ja pieni. Mutta sekin kipu kestää vain muutaman sekuntia.
Kertokaa ikänne jotka ovat löytäneet jtn patteja
Olen 34-vuotias. Mammografia ei ollut ollenkaan paha mutta se näyte.... Ai saatana se sattui. Ja rinta on edelleen kipeä.
Voi olla ettei se ole kasvanut, se on osittain nii syvällä etten tuntenut sitä kunnolla. Se on "alustassa" kiinni ja seisaaltaan tuntuu nuppineilanpään kokoisena. Makuulla isompi. En siis makuulla ollut sitä tutkinut.
Mulla on lisäksi tullut patin ilmaantumisen aikoihin vaihdevuosimaiset oireet. Kuumia aaltoja, kovaa hikoilua ja väsymystä. Outoja oireita, näiden vuoksi kävin toukokuussa jo lääkärissäkin mutta labrat oli ok....
Ihan kuin mun case, mulla löydös oli papilloomaa. Poistettiin päiväkirurgisessa toimenpiteessä. Vaaraton oli. Älä huoli etukäteen, täällä tutkitaan kaikki perinpohjin.