Penikkatauti?
Olen vasta pari kuukautta sitten aloittanut juoksuharrastuksen. Nyt jalkoihin on alkanut sattua kun lähden juoksemaan. Kipu häviää kun juoksua jatkaa, mutta aluksi täytyy juosta ihan hiljaa niin paljon sattuu. Onko tämä nyt niin sanottua penikkatautia vai mitä? Kipu tuntuu säären etupuolella. Vai johtuuko vain huonoista kengistä. Kengät on aika vanhat kyllä. Olen vähän ylipainoinen.
Kommentit (6)
Onko kipu tässä tibialis anteriorissa?
https://www.google.fi/search?q=tibialis+anterior&espv=2&biw=1280&bih=89…
Jos on niin itsellä on ollut jo vuosikausia sama vaiva. Tennis on se pahin kivun aiheuttaja kun joutuu olemaan paljon päkijöillä.
Penikkataudilta kuulostaa kyllä. Kokeile rullailla penikoita foamrollerilla auki, sattuu tosi paljon mutta auttaa kun tekee säännöllisesti.
Juu, kyllä se suunnilleen tuossa paikassa on kun kuvassa. No, luin netistä että täytyy vähän vähentää harjoittelua. Katsotaan josko se auttaisi ja ne uudet kengät varmaan täytyy ostaa. Kiitos vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä se suunnilleen tuossa paikassa on kun kuvassa. No, luin netistä että täytyy vähän vähentää harjoittelua. Katsotaan josko se auttaisi ja ne uudet kengät varmaan täytyy ostaa. Kiitos vastauksesta.
Kannattaa kokeilla säärien venyttämistä ja heti lenkkien jälkeen käyttää jäätä sääriin.
Itse käytän viemärinputkenpalaa niiden rullailuun, tekee todella kipeää :D
Up.