Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unen tietäjät tänne!

21.08.2016 |

Elikkä ongelmani on se, että olen alkanut viimeaikoina nähdä hyvin outoja unia, siis tavallisesta poikkeavia. Suurin ongelma on nykyään se, että sekoitan mikä on totta ja mikä ei. Eli olen alkanut miettimään että oliko tämä asia vain unta vai tapahtuiko se oikeasti, eli unistani on tullut niin realistisia että olen alkanut sekoittamaan niitä todellisuuteen. Esimerkiksi, kaverini synttärit oli eilen, saatan yhtäkkiä jäädä pohtimaan että olivatko ne oikeasti eilen vai olenko nähnyt vain unta. Enkä siltikään tiedä oliko se totta vai ei, vaikka kuinka miettisin. Tämä on ruvennut todella häiritsemään arkeani ja jos joku osaisi vähän kertoa mistä tämä johtuu, se helpottaisi suuresti.

P.S Olen myös miettinyt että saattavatko ne johtua myös lääkkeistäni? Tosin viime aikaisia lääkemuutoksia ei ole tehty.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että olet tällä hetkelläkään hereillä?

2/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oire on tuttu ja saattaa liittyä epilepsiaan. Käythän lääkärillä.

Vierailija
4/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä olisin ehdottanut, mutta jos muutoksia ei ole tapahtunut (määrän lisäämistä/vähentämistä, merkin muuttamista, lääkkeen lopettamista, mitään?), niin en tiedä...

Stressiä, elämänmuutoksia, mitään terveyteen vaikuttavia tekijöitä?

Onko unenmäärä pysynyt samana? Oletko muuttanut tai nukkunut eri paikoissa tai muuten eri tavalla kuin normaalisti?

5/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epileptikko65 kirjoitti:

Tuo oire on tuttu ja saattaa liittyä epilepsiaan. Käythän lääkärillä.

En kärsi epilepsiasta muuten kuin poissaolokohtauksista, tosin niitä ei nykyään esiinny enää niin paljoa. Osaatko sanoa miten tuo viittaa epilepsiaan?

6/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä olisin ehdottanut, mutta jos muutoksia ei ole tapahtunut (määrän lisäämistä/vähentämistä, merkin muuttamista, lääkkeen lopettamista, mitään?), niin en tiedä...

Stressiä, elämänmuutoksia, mitään terveyteen vaikuttavia tekijöitä?

Onko unenmäärä pysynyt samana? Oletko muuttanut tai nukkunut eri paikoissa tai muuten eri tavalla kuin normaalisti?

Ei, lääkkeitä ei ole lisätty tai vähennetty, merkin vaihtumista on tapahtunut jo tuon unijutun jälkeen. 

Stressaan kyllä kouluun hakemista, ja asunnon löytymistä, mutta tuo unijuttu on jo alkanut sitä ennen.

Unenmäärä on lisääntynyt kun pääsin nyt sairaalasta kotiin ja saan nukkua enemmän mitä sairaalassa, sekä nukun nyt isoveljen vanhassa parisängyssä joten sänky on isompi kuin ennen.

7/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä lisäisin sitä, että unet ovat olleet joka yö hyvin outoja, esimerkiksi olisiko ollut n. 1-2 viikkoa sitten kun näin unta että siskoni ja hänen mies eroavat, enkä todellakaan halua sitä. Ja nyt näin viimeyönä unta että siskoni ammuttiin. Se oli ihan kauheaa ja todella toden tuntuista, heräsin yöllä hikisenä ja melkein maistoin veren maun suussani. Tarvitsen oikeasti apua. D:

Vierailija
8/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miyan kirjoitti:

Niin ja vielä lisäisin sitä, että unet ovat olleet joka yö hyvin outoja, esimerkiksi olisiko ollut n. 1-2 viikkoa sitten kun näin unta että siskoni ja hänen mies eroavat, enkä todellakaan halua sitä. Ja nyt näin viimeyönä unta että siskoni ammuttiin. Se oli ihan kauheaa ja todella toden tuntuista, heräsin yöllä hikisenä ja melkein maistoin veren maun suussani. Tarvitsen oikeasti apua. D:

Rukoile niin helpottaa.

Vierailija
9/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vuosia sitten jonkinlainen burn out. Oireilin samalla tavalla. Kuulemma stressin aiheuttamaa. Itselläni auttoi sairiksen aikainen ulkoilu, ruokavalio, unirytmin muuttaminen fiksummaksi sekä keskittyminen mieluisaan harrastukseen.

Käy lääkärissä.

Vierailija
10/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni olen huomannut, että jos olen nukkunut sikeämmin (esim. pitkän valvomisen seurauksena), ovat unet olleet erilaisia, voimakkaampia, ehkä painajaismaisiakin. Tosin minulla tämä on ollut aika lyhytaikaista eivätkä unet ja todellisuus ole sekoittuneet toisiinsa tuohon liittyen.

Muistan vielä vuosien takaa jonkun oudon kuolemispainajaisen, kun olin käymässä lapsuudenkodissani, eli ehkä erilainen nukkumisympäristö vaikutti.

Sanoit, että olet nukkunut enemmän (kenties sikeämminkin?) sairaalasta päästyäsi. Ja olet vaihtanut sänkyä? Ehkä niillä vaikutusta. Vaikuttaako sinulla yleensä tuollaiset asiat uniisi?

Kipeänä oleminenhan voi vaikuttaa uniin, mutta jos et ole tällä hetkellä kipeä, en tiedä...

11/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vuosia sitten jonkinlainen burn out. Oireilin samalla tavalla. Kuulemma stressin aiheuttamaa. Itselläni auttoi sairiksen aikainen ulkoilu, ruokavalio, unirytmin muuttaminen fiksummaksi sekä keskittyminen mieluisaan harrastukseen.

Käy lääkärissä.

Totta, voi olla burn out. tosin, en tiedä mistä se tulisi. olen ollut sairaalakierteessä melkein vuoden ja pääsin vasta muutama viikko sitten takaisin normaaliin arkeen, eli kotiin. Tosin, nyt on ollut hirveät kriisit koulun etsinnästä ja ajatus etsiä omaa kotia. 

12/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni olen huomannut, että jos olen nukkunut sikeämmin (esim. pitkän valvomisen seurauksena), ovat unet olleet erilaisia, voimakkaampia, ehkä painajaismaisiakin. Tosin minulla tämä on ollut aika lyhytaikaista eivätkä unet ja todellisuus ole sekoittuneet toisiinsa tuohon liittyen.

Muistan vielä vuosien takaa jonkun oudon kuolemispainajaisen, kun olin käymässä lapsuudenkodissani, eli ehkä erilainen nukkumisympäristö vaikutti.

Sanoit, että olet nukkunut enemmän (kenties sikeämminkin?) sairaalasta päästyäsi. Ja olet vaihtanut sänkyä? Ehkä niillä vaikutusta. Vaikuttaako sinulla yleensä tuollaiset asiat uniisi?

Kipeänä oleminenhan voi vaikuttaa uniin, mutta jos et ole tällä hetkellä kipeä, en tiedä...

Minulla on ollut nämä oudot unet ja todellisuuden sekoittuminen jo sairaalassa. Muistaakseni alkoivat juhannuksen jälkeen, tai näin ajattelin koska juhannuksena pyörryin ja löin pääni. Ehkä se selittäisi? Tosin en osaa sanoa tarkkaa aikaa milloin nämä alkoivat, saattoi olla jo ennen juhannusta. 

Joten uudesta uniympäristöstä ei voi johtua koska tosiaan oireet jo ennen tänne kotiin pääsyä, viimeöinen painajainen tapahtui nyt täällä mökillä eikä täällä ennen moista ollut. D: 

Nukun yleensä max 12 tuntia, eli viimeistään puoleltaöin nukkumassa ja puoleltapäivin hereillä, yleensä jo aikaisemmin.

Vierailija
13/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miyan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärissä.

Totta, voi olla burn out. tosin, en tiedä mistä se tulisi. olen ollut sairaalakierteessä melkein vuoden ja pääsin vasta muutama viikko sitten takaisin normaaliin arkeen, eli kotiin. Tosin, nyt on ollut hirveät kriisit koulun etsinnästä ja ajatus etsiä omaa kotia. 

No nimenomaan siitä sairaalakierteestä se stressi peräisin luultavimmin onkin. Iso elämänmuutos on suuri stressinaiheuttaja. Sinulla kolme elämänmuutoksen aiheuttajaa parhaillaan. Tsemiä.

14/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

15/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

16/17 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan siitä sairaalakierteestä se stressi peräisin luultavimmin onkin. Iso elämänmuutos on suuri stressinaiheuttaja. Sinulla kolme elämänmuutoksen aiheuttajaa parhaillaan. Tsemiä.

Kuinka en tätä huomannut.. 

No, en nyt oikein tiedä, tavallaan en stressaa paljoa, mutta en nää siinä selitystä noihin outoihin uniin ja varsinkaan siihen miksi todellisuudentajuni unia kohtaan järkkyy.

Kiitos. c:

17/17 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan vielä. D:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan