Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtelevatko opettajat teitä ammattikorkeakoulussa kuin aikuisia, itsenäisiä ihmisiä

Vierailija
02.03.2006 |

vai tuntuuko teistä, että tulette kohdelluksi niskuroivina murrosikäisinä, jotka " lintsaavat" ja jotka " pitäisi laittaa ruotuun" ?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai heitäkään pitäisi kohdella muina kuin aikuisina?

Vierailija
2/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa niitä vähän patistaa ja pitää lapsinakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan se ruotuun kasvattamisen meininki. Opiskelin samanaikaisesti yliopistossa ja AMK:ssa. Juuri tämä opettajien suhtautuminen oli se ratkaiseva ero. Todella epämiellyttävää oli tehdä omista poissaoloista. Eräskin opettaja alkoi kyseenalaistamaan motivaatiotani, kun olin ollut poissa. Minulla oli todella pätevä syy, mutta mielestäni en todellakaan ollut tilivelvollinen opettajille.

Ymmärrän toki pakollisen läsnäolon tietyillä tunneilla. Järkeni ei vaan riitä ymmärtämään miksi AMK:ssa pakkoistuttiin myös teoriaopetuksessa. Mielestäni aikuisena ihmisenä ja jokseenkin kokeneena opiskelijana kyllä osasin itse arvioida parhaiten, mikä opiskelumenetelmä on minulle paras. Mutta kun ei, niin ei.

Vierailija
4/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nimittäin, että miksi jos opinahjon edessä on sana " ammatti" , niin opettajat katsovat koulutukseen sisältyvän jotain moraalista kasvatusvastuuta ja nuhtelutavoitetta. Sekä katsovat, että " lasten" moraalia pitää varjella.

Jos sama " lapsi" opiskelisi yliopistossa, katsottaisiin hänen olevan kykenevä huolehtimaan itsestään, huolimatta siitä, miten asia faktisesti olisi.

Vierailija
5/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten riitti kun kävi eka tunnin, pitämässä mahdollisen esitelmän ja tekemässä tentin. Ei sielä tarvinnut istua.

2

Vierailija
6/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Tradenomi

Vierailija
7/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minun kokemukseni on tietysti hoitoalan koulutuksesta. Uskoisin, että hoitoalalla tämä nuhteetomaksi kasvattaminen on niin syvälle juurtunutta. Harjoitteluun lähdettäessä saatesanat ovat: " olkaa sitten nöyriä" .

Voisin tästä aiheesta keskustella ummet ja lammet. Myös opiskelijan oikeusturva käsitetään täysin erilailla yliopistossa ja AMK:ssa. Vain AMK:ssa voi käydä niin, että opintosuunnitelma muuttuea kesken opintoja ja siinä samalla yhtäkkiä häviää muutama kurssi, kun niitä ei enää uudessa opintosuunnitelmassa ole mukana.

Vierailija
8/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneille tultiin AINA myöhässä, siis yleensä oli 20 ihmisen luokasta 4 ajoissa, loput notkui paikalle aamupäivän aikana. Hölistiin ja pölistiin , vaikka oli kalliit luennoitsijat paikalla jne jne.

Kyllä hävetti.

Vierailija
9/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtele kuin aikuisia. Ryhmämme kaikki jäsenet ovat yli 30-vuotiaita ja meitä kyllä paimennetaan kuin pikkulapsia. Toisaalta tämän ryhmän opinnot rahoittaa työvoimahallinto, joten ehkä vahtimisen silloin ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi