Voiko hienhaju pinttyä kainaloon?
Jos on joka viikko muutaman päivän putkeen vain kotioloissa eikä käy silloin suihkussa, niin voiko hiki pinttyä kainaloon ja muualle niin, että sit lopulta kun käy suihkussa, hiki ja haju ei kunnolla peseydykään pois, vaikka kuinka kuuraa?
Kommentit (26)
Karvat on ajeltu, mut tuntuu, että haju ei vaan lähde! Apua! Voiko johtua huonosta saippuasta?
Pese pesusienellä ja palasaippualla, se auttaa. Olen kokenut joskus saman kun olen ollut pitkään kipeänä ja peseytymättä.
Osta kölninvettä ja pyyhi kinalot sillä, hienhaju lähtee.
Kainaloiden kuorinta auttaa, ja sitrusta sisältävä pesuaine. Voit myös kokeilla pyyhkäistä kainaloita desinfiointiaineella kostutetulla vanulapulla, paitsi jos olet kovin herkkäihoinen.
Mullakin haisee kainalot välillä ihan kaameelle ja haju ei lähde, jos ei pese suihkusaippualla. Tietyt paidat alkaa haista kainaloista 5min käytön jälkeen, en tiedä mikä auttaisi. Muuten ei haise, ne on ne samat paidat aina missä haisee
Palasaippua toimii minulla, se on pesevämpää kuin nestemäinen. Näin kesällä pesen aina kainalot palasaippualla, muualta sitten suhkusaippualla.
Kokeile palasaippuaa, se tehdään eri aineista kuin suihkugeelit ja -saippuat. Auttoi mulla.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin haisee kainalot välillä ihan kaameelle ja haju ei lähde, jos ei pese suihkusaippualla. Tietyt paidat alkaa haista kainaloista 5min käytön jälkeen, en tiedä mikä auttaisi. Muuten ei haise, ne on ne samat paidat aina missä haisee
Voikohan toi paitajuttu johtua paidan materiaalista ja/tai kemikaaleista? Haiseeko helpommin, jos on joku Kiinassa tehty halpispaita?
Ihmisen kuuluu haista hielle. Mikä teitä hygieniahysteerikoita oikein vaivaa? Kas kun ei kukaan ole ehdottanut happohuuhtelua painepesurilla.
Jaa-a, kai se joltain osin voikin pinttyä.
Kun käytin jossain kohtaa kokeilumielessä alumiinittomia dödöjä (= eivät tuki ihohuokosia), hienhaju oli järkyttävä. Vaikka kävi suihkussa ja pesi kainalot kunnolla, hienhaju tuntui haisevan heti uusiksi suihkun jälkeen...
Samaa ei ole ollut, kun on käyttänyt alumiinillisia antiperspirantteja.
Pese ihan tavallisella ruokasoodalla.
Siinä mielessä voi, että siellä voi alkaa muhia bakteerit, jotka ei irtoa pelkällä normaalilla pesulla vaan vaatii esim. desinfiointiaineella pyyhkimistä. Ja karvoissahan ne pääsee hyvin asumaan, joten jos on kainalokarvoja niin helpommin alkaa hiki haista ja bakteerit muhia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan paitaan on jäänyt pöpöjä pesussa, jolloin alkaa haista. Minulla ns. tekniset polyesterpaidat alkaa haista suunnilleen heti kun hikoilee kainaloista, mikä on outoa koska puuvillainen t-paita saisi olla monta päivää hikoiltavana että tulisi samanlainen hajuefekti.
Palasaippua.
Muovipaidat eli polyesteri haisee hikoilun jälkeen kaamealle. Ja se haju pinttyy kivasti, jos paitaa ei pese välittömästi. Ja senkin jälkeen paita haisee, jos se kastuu uudelleen. Roskiin vain ja puuvillasta tai merinovillasta tehtyjä paitoja kehiin, haju lähtee pesussa.
Kyllä voi. Olen hoitanut yhtä vanhusta, jonka kainalot haisivat hieltä, vaikka suihkussa niitä kuinka pesin ja käytin pesuaineita. Vaikka puhtaalla pyyhkeellä kuivasin, niin kainaloista pöllähti heti pistävä hien haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikohan toi paitajuttu johtua paidan materiaalista ja/tai kemikaaleista? Haiseeko helpommin, jos on joku Kiinassa tehty halpispaita?
Kyllä todennäköisesti! Hm:ltä ostettu huppari alkaa haista heti kun sen laittaa päälle. Ja paidat, joita oon joskus pitänyt treenin aikana on samanlaisia, heti haisee kainalot kun on hetken pitänyt päällä. Pari t-paitaa on myös sellaisia, mitkä alkaa heti haista.
Saisikohan tota ongelmaa jotenkin pois. Auttaisiko pesu jossain 90 asteessa vai kutistuisiko noi vaatteet ihan käyttökelvottomiksi
No ei. Ja jos voi, niin siitä pääsisi eroon ajelemalla karvat.