Onko teille ok jos kumppani juo kännit joka viikonloppu?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni juo kanssa suht paljon, mutta se ei minua häiritse. Hän alkaa silloin puhumaan ja hänen kanssaan on kiva höpötellä. Kuulen silloin aina, kuinka kaunis, ihana ja haluttava olen. Ja seksi on silloin potenssiin kymmenen...
Kai tämäkin on silmiäavaavaa, että joku pitää tällaista normaalina.
Ja tottakai krapulapäivinä lähdetään elokuviin, kuntosalille, sukulaisten syntymäpäiville yms.?
En hyväksy edes paria kaljaa miehelle, kun tämä muuttuu ärsyttäväksi ivailijaksi tai sitten nukkuu koko illan. Ei ole mitään syytä juoda noita kaljoja ja jos haluaa juoda niin painuu muualle. Onneksi homma miehelle ok. Silloin tällöin ostaa pari olutta ja kyllähän sen sitten siitä ärsyttävästa ivalusta huomaa. Lapsiakin meillä ja alko on kyllä sellainen riippa. Omasta lapsuudesta traumoja.
Aiemmin olisi ollut ok, nykyään ei. Teini- ja opiskeluvuosien joka viikonloppuinen humalahakuinen juominen jäi itselläni aikanaan päälle, ja kaikki seurustelukumppanini ovat olleet samanlaisia. En oikeastaan koskaan kyseenalaistanut tapaa ennen kuin tapasin nykyisen miesystäväni reilu vuosi sitten. Hän ei juurikaan käytä alkoholia, enkä minä halua kännäillä hänen nähtensä. Olen vähitellen alkanut huomata, miten typerä suomalainen humalahakuinen juomiskulttuuri on.
Ei todellakaan ole, känniset ihmiset on ällöttäviä. En ymmärrä miksi joku haluaa tehdä itsestään liikuntakyvyttömän idiootin (kännissä ei osata puhua, kävellä jne), saati sitten että haluaisin katsella sellaista kotonani joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mitä tarkoitetaan känneillä.
Jos örveltää, käytös muuttuu riidahaluiseksi ja nukahtaa lattialle, ja seuraava päivä on krapulapäivä - niin ei ole ok.
Minusta tällainen käytös edes kerran kuussa, tai vuodessa ei olisi ok. Jos et osaa käyttäytyä kännissä, niin älä juo. Tai opettele jättämään se juominen muutamaan.
Jotain olen oppinut, etten tuollaista kumppania ottaisi (enää), niin toivon ettei sellaiseksi muutukaan. En jaksaisi katsella jokaviikkoista kännäystä, vaikkei se rähinäksi menisikään.
Ei ole ok, koska meillä ei ole varaa siihen. Jos oltaisiin varakkaita, niin varmaan itsekin vetäisin litran viinipullon joka viikonloppu. Mutta koska me ollaan köyhiä, en anna miehen juoda joka viikonloppu koska yksinkertaisesti meillä ei ole varaa.
On ok. Koska juon itsekin joka viikonloppu. usein myös humalaan asti, mutta ei olla väkivaltaisia eikä riidellä. Ei sekään ole hyvä malli että riidellään siitä alkoholista kaikki viikonloput, kun toinen juo toisen mielestä liikaa ja toinen nipottaa koko ajan. Niin ja on lapsia, isoja jo tällä hetkellä, kaikki yli 12v.
terv. Onnellinen eläma ja valinta sekin :)
"Rankka työ vaatii raskaat huvit" -selitys voi käydä kerran kuussa tai mieluummin harvemmin tai ei ollenkaan. Millaista yhteistä aikaa kännissäolo muka on? Parempi olo tulee itsekseen kuntoilemalla tai kahdestaan käymällä elokuvissa jne.
Minkä ikäinen olet?
Ja miten mielestäsi on mahdollista, että "ei vaikuta seuraavan päivän suunnitelmiin"? Ei varmaan vaikuta, jos suunnitelma on makoilla koko päivä. Mutta siis ihan tosissaanko olet vaikka tekemässä jotain sellaisen ihmisen kanssa seuraavana päivänä, joka tärisee krapulaansa?