Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä ihmettä! Meillä koira pihassa vaijerissa, äsken katsoin mitä haukkuu ja

Vierailija
19.08.2016 |

Siinä oli porukkaa tullut omine lupineen silittelemään meidän koiraa läheiseltä kävelytieltä!! Eikä edes ollut mitään lapsia vaan aikuisia. Onko ihan normaalia maalla

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia.

Vierailija
2/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädyin katsomaan ikkunaan että mitä v... Ei mulla tulis mieleenkään mennä toisen pihaan silittelemään vierasta koiraa

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että häh?

Mikä rottweiler teillä sitten on?

Vierailija
4/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia. Kyllä meilläpäin ainakin lapset hyvin ymmärtää että reviiriään vartioivia koiria EI saa lähestyä noin. Kilttikin koira voi purra, jos sitä tullaan noin väkisin lähestymään eikä vaijerin takia pääse edes väistämään. 

Vierailija
5/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että häh?

...että pitääkö sitä pelätä tms?

Eikö koiran silitys ole melko normaalia, se varmaan huomasi vieraat ensin.

Pitäkö teillä pelätä emäntääkin?

äsköinen

Vierailija
6/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäädyin katsomaan ikkunaan että mitä v... Ei mulla tulis mieleenkään mennä toisen pihaan silittelemään vierasta koiraa

Ap

Joo ei. Tein itse jossain vaiheessa työtä, jossa minun piti mennä ihmisten tonteille, lukeakseni lämpökopeista mittarinlukemia. Varsinkin vähän syrjemmällä usein koiria oli joko pitkässä vaijerissa tai irti aidatussa pihassa, ja kyllä ne kauhun paikkoja oli mennä sinne pihaan, silti vaikka mulla on aina ollut koiria enkä sinänsä niitä pelkää. Mutta ilman isännän tai emännän lupaa koiran reviirille tunkeutuminen on sellainen tilanne, että monen koiran vaistot sanoo että velvollisuus on estää tunkeutuminen.

Vierailija
7/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä! Meillä koira pihassa vaijerissa, äsken katsoin mitä haukkuu ja Siinä oli porukkaa tullut omine lupineen silittelemään meidän koiraa läheiseltä kävelytieltä!! Eikä edes ollut mitään lapsia vaan aikuisia. Onko ihan normaalia maalla

Ei ole normaalia, mutta idiootteja löytyy niin maalta kuin kaupungeistakin.

Vierailija
8/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastivat, onko se vihainen. Eivät vaan tajunneet, että koira voi käyttäytyä toisin talonväen poissa ollessa. Jos erikoinen koira, voi ne olla koiravarkaitakin.

Vierailija
9/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää. Luulin jo että siellä oli naapurin mies potkimassa koivuja ja vetämässä yhdellä kädellä leukoja.

Vierailija
10/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että häh?

äsköinen

En ole ap, mutta mulla on ihan vaan pieni terrieri. Ja kyllä, sitä todellakin pitää ymmärtää pelätä jos se on omassa pihassa ilman että olen itse paikalla, ja koira vahtii pihaa haukkumalla aidan vieressä. Sitten jos minä tulen paikalle ja näytän koiralle että tulija on ok, ei pahis, niin koira kyllä tulee häntää heiluttaen nuolemaan, mutta siihen asti on vartiointimoodi päällä.

Vierailija
11/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun maalla, iso aidattu tontti. Mulla on 2 pyreneittenmastiffia, eli laumanvartija rotuja. Asun sen verran syrjässä ja on epämääräisiä hihhuleitakin joskus täällä liikkunu. Koirat tuo turvaa.

No joku helvetin jehovalainen eksyi kerran tänne tuomaan niitä vessapaperi lehtisiään. Portti siis kiinni ja kaks isoa koiraa pihalla vartioimassa. Mitä tekee jehova? Työntää kättä koirille ja aukasee vaan portin muina miehinä ja astuu pihalle :D 

No ei siinä mitään... Ehtiin tulla pihalle ja kun koiratkin näkee että omistaja hyväksyy vieraan niin kaikki ok, eikä ne siis toki mitään aggressiivisia olekaan, mutta vartiointi on kuitenkin niillä veressä. Ei ne ketä vaan hyväksy omalle reviirilleen.

Kieltökylttikin on kaiken lisäksi näkyvillä ja muutenkin aika hullua mennä koiria noin vaan koskemaan.

Vierailija
12/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että häh?

äsköinen

Meillä on saksanpaimenkoira. Oikein kiltti mutta en silti halua että ohikulkijat luulee olevan ihan ok tulla ojan yli silittelemään

Ap

Vierailija
13/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli tänä kesänä kahdesti porukkaa piknikille pihaan. Kun luultiin, että tässä saa olla - ihanko oikeasti maalaistalojen pihat on paikkoja, joihin fillariretkellä voi pysähtyä syömään eväitään. Samantien kysyivät, että missä on vessa, kun ei näy mitään kylttejä ja huomauttivat, että pihasta puuttuu roskis, ei he aio viedä roskia mukanaan. Ihan aikuisia ihmisiä, vieläpä tuohtuneita, kun sanoin, että tämä on yksityispiha.

Vierailija
14/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli tänä kesänä kahdesti porukkaa piknikille pihaan. Kun luultiin, että tässä saa olla - ihanko oikeasti maalaistalojen pihat on paikkoja, joihin fillariretkellä voi pysähtyä syömään eväitään. Samantien kysyivät, että missä on vessa, kun ei näy mitään kylttejä ja huomauttivat, että pihasta puuttuu roskis, ei he aio viedä roskia mukanaan. Ihan aikuisia ihmisiä, vieläpä tuohtuneita, kun sanoin, että tämä on yksityispiha.

Eikä ::D tää oli itseasiassa toinen kerta jo kun näin jonkun koiran luokse tulevan tieltä. Ja poika 3v sanoi yksi kerta kun autolla tultiin että tuo setä tuli meidän pihasta..... 🙄

Tarvis varmaa joku varoitus kyltti laittaa "varo vihaista koiraa(ja vielä vihaisempaa omistajaa)

Ap

Vierailija
15/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa ettei koira katoa. Meidän kylällä mannet joskus varastivat koiran kakaroilleen.

Vierailija
16/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tottunut maalla koiriin, jotka hiukan haukahtavat ja sitten heiluttavat häntää. Näitä sekarotuisia, räksyttäviä mutta vaarattomia oli ennen paljonkin. Ns. pahat koirat tiedettiin, ja niiden mäntit omistajat, jotka usein päästi ne vapaasti kylille. Tämä oli aikoina ennen (rotukoira)hössötyksiä, kun pihaan saattoi poiketa muutenkin jos talo ei ollut täysin luotaantyöntävän oloinen tai isäntäväki sohinut pyssyllä ikkunasta.

En pidä siitä, että meidän mökin liepeillä pyörii porukkaa, etenkin kun näkevät siellä olevan jonkun (erinäisistä syistä monille käyntikohde), mutten virittele sinne minkäälaista miinakenttää tai pystytytä kylttejä. Aitaa ja porttia suunitellaan. Nykyisin rivitalossa asuvana on muutenkin tottunut ihmisten liikkeisiin.

Vierailija
17/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voehan koera

Vierailija
18/20 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjehkjeh

Vierailija
19/20 |