Te kenellä käy siivooja
Kuinka usein käy? Paljonko maksaa? Mitä siivoukseen kuuluu? Oletteko kotona kun siivooja tulee? Osallistutteko siivoukseen?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko 3 - 4 tuntia. Imurointi, lattioiden pesu. Meillä on iso omakotitalo, muuta ei ehdi. Parisataa euroa maksaa. En osallistu siivoukseen, koska siitä maksan.
Olet patalaiska nainen ja laiminlyöt emännänvelvollisuutesi. Kas kun miehesi jaksaa katsella sinua.
Kerran viikossa käy kaksi tuntia kerrallaan. Normaaliin siivoukseen kuuluu pintojen pyyhintä, imurointi, lattian pyyhintä, kylppärin ja keittiön pesu. Tarvittaessa hän myös pesee ikkunoita, silittää vaatteita, putsaa uunin, pesee jääkaapin tms. Olen kotona kun hän saapuu, jutellaan hetki ja mä kerron jos on jotain erityistä, sitten lähden töihin ja hän jää yksin. En osallistu itse siivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko 3 - 4 tuntia. Imurointi, lattioiden pesu. Meillä on iso omakotitalo, muuta ei ehdi. Parisataa euroa maksaa. En osallistu siivoukseen, koska siitä maksan.
Olet patalaiska nainen ja laiminlyöt emännänvelvollisuutesi. Kas kun miehesi jaksaa katsella sinua.
Missä luki sukupuoli? Kumma kun täällä palstalla aina vaan jotkut näkee sen :D
Te ketkä poistutte kotoa siivouksen ajaksi - ettekö pelkää, että siivooja tonkii tavaroitanne?
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä poistutte kotoa siivouksen ajaksi - ettekö pelkää, että siivooja tonkii tavaroitanne?
En pelkää. Jos tonkii niin minkä sille voi. En mä vieressäkään voi istua vahtimassa kun se siivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään velvollisuus omassa elämässään ei ole siivoaminen. Saa asua paskan keskellä, kukas sen kieltää? Tai sitten tosiaan palkkaa sen siivoojan, niin on kivempi olla :).
Miksi muuten puhuit emännänvelvollisuuksista? Mistä sait päähäsi, että kyseessä on emäntä? Ja yhtälailla se olisi sitten isännänkinvelvollisuus yhteisessä kodissa osallistua siivoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään velvollisuus omassa elämässään ei ole siivoaminen. Saa asua paskan keskellä, kukas sen kieltää? Tai sitten tosiaan palkkaa sen siivoojan, niin on kivempi olla :).
Miksi muuten puhuit emännänvelvollisuuksista? Mistä sait päähäsi, että kyseessä on emäntä? Ja yhtälailla se olisi sitten isännänkinvelvollisuus yhteisessä kodissa osallistua siivoamiseen.
Kodin siisteys on kyllä ennen kaikkea emännän vastuulla! Vain huono nainen asuu saastaisessa kodissa ja antaa miehensäkin kärsiä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten puhuit emännänvelvollisuuksista? Mistä sait päähäsi, että kyseessä on emäntä? Ja yhtälailla se olisi sitten isännänkinvelvollisuus yhteisessä kodissa osallistua siivoamiseen.Kodin siisteys on kyllä ennen kaikkea emännän vastuulla! Vain huono nainen asuu saastaisessa kodissa ja antaa miehensäkin kärsiä siitä.
No onko se mies sitten sen parempi jos vain "kärsii" eikä itsekään osallistu siivoamiseen??
Entäs jos perheessä ei ole miestä ollenkaan :-)
Jee, pitkästä aikaa läski - pettämis - rasismi - mies/naisviha -wt -ketjujen sekaan vanha kunnon "huono laiska ihminen jaksaa sotkea, mutta ei siivota" -ketju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatteles, jos patalaiska on vaikka yksityisyrittäjä, joka tekee normaalisti tuollaisia 14 tunnin työpäiviä? Ja hänellä sattuu tällä hetkellä olemaan vaikka viikon vanhat kolmosvauvat, ja neljä muuta lasta kaikki alle 10v? Mies voi olla esim. pyörätuolissa.
Mitä oikein lässytät? Mitään et tiedä kenenkään elämästä! Ja jos on pätäkkää maksaa siivooja, voi miehelleen tilata vaikka pitopalvelun tekemään ruokaa, eikö, ihan vain sun kiusalla :D?
Älä turhaa kadehdi ketään!
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos perheessä ei ole miestä ollenkaan :-)
No silloin se on emännän ja muiden perheenjäsenten (esim jo isot lapset) vastuulla, jos haluavat siistissä kodissa elää.
Ei se siivoaminen sukupuolta katso.
Ja minusta niin kauan, kun mies ja nainen yhteisen kodin jakavat, ovat molemmat ihan yhtä velvollisia siivoamaan.
Jos menen kylään likaiseen kotiin, niin en ajattele, että talon nainen olisi jotenkin syyllinen sotkuun ja siivoamattomuuteen. Tai mies sitten yhtälailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmasti sitten laiskuuden huippu, kun olen lapseton sinkku, ja mulla käy siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten puhuit emännänvelvollisuuksista? Mistä sait päähäsi, että kyseessä on emäntä? Ja yhtälailla se olisi sitten isännänkinvelvollisuus yhteisessä kodissa osallistua siivoamiseen.Kodin siisteys on kyllä ennen kaikkea emännän vastuulla! Vain huono nainen asuu saastaisessa kodissa ja antaa miehensäkin kärsiä siitä.
No sillä huonolla laiskalla naisella menee kuitenkin varmaan ihan jees, kun on siivoojankin palkannut ;) ei ole halpaa lystiä yli sadan neliön talon viikkosiivous !
Meillä käy siivooja, koska mä olen 12h päivässä töissä ja mulla on kaksi alakouluikäistä lasta, joille haluan myös suoda aikaani. Mies ei tee niin pitkää päivää, kuin minä, mutta kyllä mä/me koetaan pääsevämme kaikista helpoimmalla, kun maksetaan siivoojalle hyvästä jäljestä. Yleensä ollaan silloin poissa kotoa. Uskon, että siivoojallekin mukavampaa niin. Saa kuunnella musiikkia tai kattoa vaikka telkkaria samalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt siivoustöitä opiskelujen ohessa. Mulla oli parin vuoden aikana valehtelematta ainakin sata työkaveria, kun jatkuvasti vaihtuivat ja iso osa sairasteli koko ajan.
Itse en ole kertaakaan tonkinut mitään, mutta pari työkaveria on katsonut jonkun rikkaamman vaatekaappiin, ei sen kummempaa. Ihailtu on koruja ym. mutta eipä parane koskea. Tiukka linja. Siellä voi olla vaikka kamerat. Hyvät kokemukset siis tästä asiasta, eli rehellisyydestä, minulla.
Yksin kun olin joskus, niin ei silloinkaan. Enkä ole koskaan kuullut, että ois mitään käryä mistään käynyt kellään. Ei edes juoruja ole korviini tullut.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojana voin vastata tähän. Olen tehnyt kotisiivouksia monia vuosia ja voin rehellisesti kertoa, että ainakaan itselläni ei ole koskaan tullut työssä halua penkoa toisten tavaroita. Kodit ovat yleensä ihan tavallisten ihmisten tavallisia (lue: aika tylsiä) koteja, enkä keksi mitään sellaista todennäköisesti ihmisten laatikoissa tai kaapeissa lymyävää esinettä/asiaa, jonka löytämisestä saisin kiksejä. Joskus toki siivoamisen lomassa saattaa vahingossa törmätä johonkin henkilökohtaiseen ja vaikka hyllyjä pyyhkiessä joudut pakosti näkemään asioita (jännin oli ehkä kun erään kaapin päältä löytyi kerran huumeita, mutta en niitäkään ihmetellyt sen kummemmin vaan jatkoin töitäni) mutta kyllä sitä yleensä on niin kiire ja omissa ajatuksissaan että keskittyy ihan vain siihen siivoamiseen ja siihen että saa mahdollisimman nopeasti hommat valmiiksi ja pääsee siirtymään seuraavaan kotiin. Toki en voi puhua kaikkien siivoojien puolesta ja uteliaita ja epäluotettaviakin ihmisiä löytyy aina ja kaikkialta, mutta on hyvä luottaa kuitenkin intuitioonsa ja siihen että siivoojat ovat tottuneet näkemään kaikenlaista. Mitään arkaluontoista ei tietenkään kannatta tahalleen jättää esille mutta varmaan aika harva alkaa oikeasti penkomalla penkomaan mitään. Olen sitä paitsi aika varma että omista tavaroistani löytyy paljon jännittävämpiä asioita kuin asiakkailtani, ja vaikka olisinkin väärässä en tekisi sellaisella tiedolla mitään kun en heistä ketään edes henkilökohtaisesti tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmasti sitten laiskuuden huippu, kun olen lapseton sinkku, ja mulla käy siivooja.
Täällä toinen. Toki olen yrittäjä ja tienaan suurin piirtein parhaassa kymmenyksessä, mutta tuskin riittää kompensaatioksi naisvihaulille.
Käy tiistaisin, sopimus on, että 2 h/ kerta, mutta välillä on joustoa. Lähtee aikaisemmin ja toisinaan tekee pidempään. Ollaan töissä ja koulussa silloin. Maksan 400 euroa kuussa.
Imurointi, lattioidenpesu, pölyt, veskit.. Makkarit ei kuulu, että jää jotain siivottavaa meillekin.
Välillä on pessyt pyykkiäkin ja/tai hoitanut tiskit. Ikkunat pessyt aina pyytämättä samaan hintaan. Huono ottamaan lisärahaa vastaan, joten laitan ylös ylimääräiset duunit ja joulubonarina saa ne ujutettua siivoojalle. On aina erityisen kiitollinen.
On meillä nyt viidettä vuotta, ihanan tunnollinen. Aina jättää lapun, koska tuli, lähti ja mitä teki. Hänellä on meille avainkin, että pääsee oman aikataulunsa mukaan tekemään duunit.
Siivoojan otto oli miehen ehdotus ajat sitten jo, kun jatkuvasti tappelemaan, kuka on tehnyt mitäkin kotitöitä.. Se palkkaamis kynnys oli korkea, kun lähdettiin etsimään siivoojaa. Keneen voi luottaa?
Kaveri sitten vinkkas, että hänen siivoja olisi lisäpaikkoja vailla. Oli tehnyt nuhteetonta duunia siellä parisen vuotta. :)