Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atkins dieetti poisti kaikki menkkakivut

Vierailija
16.08.2016 |

Aiemmin olen kärsinyt kamalista vatsakrampeista ja menkkakivuista. Jouduin napsimaan monta buranaa päivässä eikä edes auttanut, työpäivistä selvisin jotenkuten tuskalla läpi.. Aloitin atkins dieetin, paino tosin tippunut sillä vasta viisi kiloa, mutta kaikki menkkakivut on kadonneet täysin. Ihme juttu.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoaahan menkatkin, jos ravintoa saa liian vähän. Miksei siis kivutkin (vaikka jo ennen sitä pistettä kun menkat lakkaa).

Mitenkä liian vähäinen ravinto liittyy tähän ketjuun?

Tuo kommentoija lienee sekoittanut kaloreita ja hiilarit. Luulee että ketokarppauksessa nähdään nälkää.

Ei, vaan se kommentoija puhuu AP:n kadottamasta 5 kilosta.

Oletteko te aivan sokeita?

Ressukka luuli, että ap:llä kalorivaje 😂.

Ja sinäkö voit todistaa, että AP:lla ei ole kalorivajetta? Anna palaa.

Edelleen ... kalorivajetta suhteessa mihin? Väitätkö kirkkain silmin, että jos pistän sinuun tyroksiinia niin paljon, että olet hypertyroottinen, niin et laihdu? Tai jos poistan sinulta inskan kuten diabtes ykkösillä, voit syödä vaikka sata täytekakkua päivässä, niin et varmasti liho, vaan käytännössä pissit lihakset ja läskisi pois. Eli mieti pikkasen mitä ihmisen sisällä tapahtuu ja miksi tapahtuu.

Vierailija
42/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne keskusteluun on näköjään ilmestynyt joku tietämätön jankkaamaan minun mukamas kalorivajeesta. Tiedoksi hänelle, että minulla ei ole kalorivajetta. Vaikka ketokarppauksessa ei ole tarkoitus laskea kaloreita, olen niitä huvikseni seurannut, eikä vajetta ole, joinakin päivinä kalorit on jopa yli kulutuksen. Hiilarit alle 20 g per vrk. Minulla ei myöskään ole jatkuvasti nälkä enkä popsi pelkkää kermaa ja pekonia.

Olen lievästi yli normipainon. En siis ole nälkiintynyt luuranko, jolla kuukautiset uhkaisi loppua. Ja pudonneet viisi kiloa on muutakin kuin nestettä.

Ap.

Mitä muuta ne 5 kiloa ovat kuin nestettä? Kenties jotain kalorivajeesta johtuvaa, kuten rasvaa?

Nälän aiheuttama menkkojen katoaminen ei johdu painosta, vaan kalorivajeesta, eli luurangoilla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

Tutustu ensin siihen mistä sitä energiaa tehdään jos on kalorivaje suhteessa kulutukseen! Ei se heti lähde rasvasoluista, vaan esin käytetään ne glykogeenivarastot loppuun, sitten menee lihaksista ja laardista. Capito?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne keskusteluun on näköjään ilmestynyt joku tietämätön jankkaamaan minun mukamas kalorivajeesta. Tiedoksi hänelle, että minulla ei ole kalorivajetta. Vaikka ketokarppauksessa ei ole tarkoitus laskea kaloreita, olen niitä huvikseni seurannut, eikä vajetta ole, joinakin päivinä kalorit on jopa yli kulutuksen. Hiilarit alle 20 g per vrk. Minulla ei myöskään ole jatkuvasti nälkä enkä popsi pelkkää kermaa ja pekonia.

Olen lievästi yli normipainon. En siis ole nälkiintynyt luuranko, jolla kuukautiset uhkaisi loppua. Ja pudonneet viisi kiloa on muutakin kuin nestettä.

Ap.

Mitä muuta ne 5 kiloa ovat kuin nestettä? Kenties jotain kalorivajeesta johtuvaa, kuten rasvaa?

Nälän aiheuttama menkkojen katoaminen ei johdu painosta, vaan kalorivajeesta, eli luurangoilla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

En ole kyllä koskaan kuullut sellaista väitettä että nälän takia menkat katoaisi. Menkat kyllä katoaa, mikäli kehon rasvaprosentti laskee liian matalaksi. Johtuu hormonaalisista syistä tämä.

Vierailija
44/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Toistan nyt sinulle. Minulla ei ole nyt eikä ole ollut kertaakaan tämän dieetin aikana kalorivajetta. Seuraan asiaa huvikseni, siksi tiedän. En myöskään pyri kalorivajeeseen vaan syömään hyvin. Ap.

Vierailija
45/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei poistanut, mutta huomattavasti helpotti oloa. Karpatessa ei tullut sellaista järkyttävää kolmen päivän ällötystä, mikä tuli menkkojen aikaan aina muuten ihan vain hiukankin suuremmilla hiilareilla (aamulla pala leipää, lounaalla enemmän jotain pastaa tms, ei edes suuria määriä). Nyt oon taas alkanut hitaasti hiilarit hiipimään ruokavalioon, huomaan sen olossa heti. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, todellakin...

Vierailija
46/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

En ole kyllä koskaan kuullut sellaista väitettä että nälän takia menkat katoaisi. Menkat kyllä katoaa, mikäli kehon rasvaprosentti laskee liian matalaksi. Johtuu hormonaalisista syistä tämä.

Tarkemmin: hormonit voivat olla aminohappoyhdisteitä, rasvahappoyhdisteitä, proteiini- tai peptidihormoneja tai steroideja. Aminohappoja saadaan proteiineistä, rasvahappoja rasvoista jne.

Miten tämä näkyy naisen kasvoilta? Nainen, joka ei syö rasvaa tarpeeksi, näyttää kasvoiltaan palikkamaiselta ja hänen ihonsa on yleensä todella kuiva.

Vierailija
47/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Niinpä, ja tällöin on vältetty rasvan syömistä kuin ruttoa ja eletty oikeasti ns. miinuskaloreilla.

Atkinsin perusta on rasvan riittävä syönti, jolloin elimistö kaikki rasvariippuvaiset hormoonit toimivat parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
48/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä katos menkkakivut, ei menkat 😂. Taivas tuo yksi on pihalla.

Vierailija
49/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei todellakaan kadonnut menkat vaan aina ennen pahasti vaivanneet kivut.

Jännä miten menkkakipukeskusteluun väkisin änkeää kalorivajeesta jankkaajia, kalorivaje ei liity tähän keskusteluun eikä aloitusviestiini mitenkään.

Ilmeisesti on yleistä että ketokarppaus vähentää menkkakipuja, siis kommenteista päätellen.

Ap.

Vierailija
50/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitus oli aloittaa nimenomaan menkkakipukeskustelu. Olen koko ikäni etsinyt niihin apua, lääkäreistä ja liikunnasta ja ties mistä. Parin päivän kamala tuska maha kippurassa ja kyyneleet silmissä joka kuukausi.. :( . Ja nyt vihdoin se on poissa :D .

Vierailija
51/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkoitus oli aloittaa nimenomaan menkkakipukeskustelu. Olen koko ikäni etsinyt niihin apua, lääkäreistä ja liikunnasta ja ties mistä. Parin päivän kamala tuska maha kippurassa ja kyyneleet silmissä joka kuukausi.. :( . Ja nyt vihdoin se on poissa :D .

Tämän kirjoitti siis ap :) .

Vierailija
52/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mut ap saako karppauksessa syyä kikherneitä tai hummusta????

Vierailija
53/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä syön vähän ruoan lisukkeena noita. Kunhan vaan päivän kokonaishiilarit jää alle 20 g. Noissa on kohtalaisen paljon hiilareita (4g per 100g muistaakseni), joten riippuen päivän muista syömisistä noita voi syödä jonkin verran tai sitten ei. Ap.

Vierailija
54/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa itse valita syömisensä. Ei toinen voi kieltää. Ja jokainen itse määrittelee hiilarinsa ja rasvansa. Näiden mukaan sitten tekee valinnan.

Vierailija
55/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä syön vähän ruoan lisukkeena noita. Kunhan vaan päivän kokonaishiilarit jää alle 20 g. Noissa on kohtalaisen paljon hiilareita (4g per 100g muistaakseni), joten riippuen päivän muista syömisistä noita voi syödä jonkin verran tai sitten ei. Ap.

Eikä ketokarppaus tai atkins ole mikään täysin hiilariton ruokavalio. Ja moni karppaa siten että hiilarit on max 40 g päivässä, siihen mahtuu jo melko paljon hummusta. ap.

Vierailija
56/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh. En osaa laskee noit hiilareit kunnolla 😹 Vaikee vaan korvata jotain herneitä tai muuta jollain vaik esim juustolla, kun tääl espanjassa on aika surkeet juustot (siis esim feta)

Vierailija
57/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta mun täytyis alottaa tosi pienillä hiilareil T 55

Vierailija
58/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh. En osaa laskee noit hiilareit kunnolla 😹 Vaikee vaan korvata jotain herneitä tai muuta jollain vaik esim juustolla, kun tääl espanjassa on aika surkeet juustot (siis esim feta)

No katso ruokapakkauksesta tai finelistä paljonko kussakin ruoka-aineessa on hiilareita. Ja punnitse kaikki mitä syöt ja juot päivän aikana. Ja laske niista hiilarit yhteen.

Vierailija
59/59 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta mun täytyis alottaa tosi pienillä hiilareil T 55

Netissä on paljon hyviä päivän ruokalista ehdotuksia atkins dieettiä varten. Katso niistä joku malliviikko ja syö sen mukaan.