Saako hierojalle mennessä (lahjakortti) vaatia että hieroja on nainen?
En ole koskaan käynyt niin en tiedä. Pitääkö soittaa etukäteen?
Kommentit (35)
Tässä yritettiin kertoa, että monissa paikoissa on vain mieshierojia.
Musta taas tuntuu, että naisen hipelöinti on hieman kummallista. Miehen hieronta siis tuntuu luonnollisemmalta. Eikä nyt tosiaan mitään pervoja taka-ajatuksia tässä.
Vierailija kirjoitti:
Itsestäni mieshierojat ovat kyllä parempia kuin naiset. En enää ikinä menisi naishierojalle.
Tässä ketjussa on yllättävän paljon (naisten kirjoittamia?) viestejä, joissa väitetään, että naishierojat ovat sukupuolensa vuoksi huonompia. Kummallista sovinismia.
Hieronta perustuu ammattitaitoon eikä sukupuoleen. Toki fyysisestä voimasta voi olla hyötyä, mutta jos hieroja on ammattitaitoinen, ei hierojan pienikokoisuus ole haitaksi. Itse käyn säännöllisesti hieronnassa ja tykkään, että hieroja käyttää voimaa enkä ole huomannut, että hierojan oma koko olisi suhteessa hierontataitoon. Toki osa naishierojista on ollut myös fyysisesti vahvempi kuin osa mieshierojista.
Enemmän ratkaisee hierojan koulutus. Jos tykkää voimakkaasta hieronnasta on urheiluhieroja oikea vaihtoehto. Urheiluhierontaopistolta tai fysioterapeutilta saa laadukkaampaa hierontaa kuin kauneushoitolasta.
Miksi se poikaystävä on edes hankkinut lahjakortin paikkaan, jossa on myös mieshierojia? On yksityisiä hierojia, jotka toimivat omalla nimellään. Hyi en kyllä tuollaisen poikkiksen kanssa olisi. Menisi elämä hankalaksi. Kuitenkin lääkäreinä ja gyneinä toimii miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Musta taas tuntuu, että naisen hipelöinti on hieman kummallista. Miehen hieronta siis tuntuu luonnollisemmalta. Eikä nyt tosiaan mitään pervoja taka-ajatuksia tässä.
Ei ehkä pervoja, mutta naisia sortavia kyllä. Toki naishierojalta (samoin kuin mieshierojaltakin) voi saada huonoa hipelöivää hierontaa, mutta kummallista olettaa, että kaikki naishierojat olisivat huonoja sukupuolensa vuoksi. Esim. monet SM-tason urheilujoukkueetkin käyttää myös naishierojia. Tuskin ovat sinne hipelöinnillä päässeet.
Jaahas, tää menikin tälläiseksi. Meni uskottavuus lähes täysin, oletettu poikaystäväsi olisi voinut ostaa lahjakortin valmiiksi naishierojalle jos pelkää mieshierojan vievän sut hekuman huipulle hieronnan päätteeksi. Ja jos onkin totta niin aika typerä mies.
En kyllä oikein ymmärrä millä perusteella tasa-arvolaki ja syrjintää estävät perustuslain säännökset sallisivat sen, että voi tilata ajan naishierojalle mutta ei voi tilata valkoihoista joulupukkia?
Miehillä on paremmat fyysiset edellytykset. Se on helevetin raskasta hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki vitonen. Kun varaat ajan, niin ei kannata sanoa lahjakortista halaistua sanaa. Jotkut typerät asiakaspalvelijat ajattelevat lahjakortin olevan ilmainen hoito (koska se on maksettu joskus aikaisemmin, eikä makseta juuri silloin), joten myös palvelu on sen mukaista. .
Itse en ole koskaan törmännyt tällaiseen ajatusmalliin. Ennemminkin asiakaspalvelijana ajattelisin, että lahjakortilla tuleva on uusi asiakas, jota kannattaa palvella mahdollisimman hyvin, jotta tulisi (itsemaksavana) toistekin. Uuden asiakkaan kanssa on kyse aina työnäytteestä, joka parhaillaan johtaa pitkään asiakkuussuhteeseen. Ja vaikka kyseinen asiakas ei tulisikaan toiste, on lahjaksi saatu hoito usein suurempi elämys kuin itse maksettu hoito, ja siitä kerrotaan herkästi eteenpäin, joko hyvässä tai pahassa, hieronnan laadusta riippuen.
Turhaan tässä kommentoidaan ap:n ja hänen poikaystävänsä parisuhdetta. Itse sain käsityksen, että he olisivat aika nuoria. Esim. 17 v. poikaystävä voi hyvinkin ajatella näin, mutta tuskin enää 40 v. aviomies. Ihana poikaystävä, kun on noinkin hienon lahjan keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis lahjakortti on poikaystävältä ja hän ei halua että menen mieshierojalle.
Ap
Onpa sinulla urpo poikaystävä, ei voi muuta sanoa.
En sanoisi urpoksi. Ap: minkä ikäisiä olette? Itse olisin nuorena ollut todella otettu, jos olisin poikaystävältäni saanut noin huomaavaisen lahjan, vaikka siihen liittyisikin toive hierojan sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki vitonen. Kun varaat ajan, niin ei kannata sanoa lahjakortista halaistua sanaa. Jotkut typerät asiakaspalvelijat ajattelevat lahjakortin olevan ilmainen hoito (koska se on maksettu joskus aikaisemmin, eikä makseta juuri silloin), joten myös palvelu on sen mukaista. .
Itse en ole koskaan törmännyt tällaiseen ajatusmalliin. Ennemminkin asiakaspalvelijana ajattelisin, että lahjakortilla tuleva on uusi asiakas, jota kannattaa palvella mahdollisimman hyvin, jotta tulisi (itsemaksavana) toistekin. Uuden asiakkaan kanssa on kyse aina työnäytteestä, joka parhaillaan johtaa pitkään asiakkuussuhteeseen. Ja vaikka kyseinen asiakas ei tulisikaan toiste, on lahjaksi saatu hoito usein suurempi elämys kuin itse maksettu hoito, ja siitä kerrotaan herkästi eteenpäin, joko hyvässä tai pahassa, hieronnan laadusta riippuen.
Juuri näin. Itsekin olen saanut lahjakortteja hoitoihin ja käynyt jatkossakin. Olen saattanut suositella muille ja ostanut jatkossa lahjakortteja lahjaksi. Mielestäni lahjakortti-asiakas on tärkeä, koska jokuhan sen lahjakortin on käynyt ostamassa ja jos lahjakortti-asiakas saa huonon kokemuksen paikasta, niin voi olla, että tämä lahjakortin ostajakaan ei tule enää koskaan käymään siellä. Myös näiden molempien tuttavapiiri kuulee risut ja ruusut paikasta.
34, kyseessä ei ole toive, vaan vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan sen kuuluisi mennä. Mutta olen kuullut niin paljon juttuja siitä, kuinka jouluna ilakoidaan rahantulosta lahjakorttien muodossa, mutta ei ymmärretä sitä, että ne tulot on suositeltavaa jakaa useammalle kuukaudelle, eikä törsätä heti tammikuussa. Ja sitten ajatellaan tekevän ilmaiseksi töitä, kun rahat on saatu jo useampi kuukausi sitten. Surullista ja huonoa yrittäjyyttä.
Ja mitä sitä etukäteen kertomaan, että on lahjakortti, jos sillä kerta ei ole väliä?
Mieshierojanhan pitäisi maksaa uhrille että pääsee kopeloon!