Pojasta mieheksi ilman äitiä
Aika moni kasvaa ilman isää ja isähahmon puutteesta on ollut paljon keskustelua, mutta millaisia miehiä kasvaa pojista, joilla ei lapsena ollut äitiä tai äitihahmoa?
Onko heillä muita suurempia vaikeuksia löytää itselleen naista ja etsivätkö he parisuhteesta äitiä, joka heiltä lapsena puuttui?
Kommentit (3)
Tottakai se vaikuttaa. Toisaalta vanhempansa menettänyt on epävarmempi ja hänen on vaikeampi luottaa siihen, ettei taas tule hylätyksi (emptinaalisesti lapsi kokee vanhemman kuoleman lapsi hylkäyksenä, vaika jårjellä tietäisi, ettei se todellakaan ollut äidin oma valinta) .toisaalta häneltä saattaa puuttua läheinen todellisen naisen malli ja hän voi ottaa mielikuvansa siitä, mitä naisen "pitäisi" olla helpommin jostain kuvitteellisesta lähteestä. Siitä vi seurata hänelle paljon epåonnea, jos ne hänen tärkeiksi kuvittelemansa ominaisuudet eivät sitten olekaan a) joko alistisia ollenkaan tai b) sellaisia, jotka edesauttavat parisuhteen pysymistä onnellisena. Kolmanneksi tällaisella miehellä voi olla se ongelmaettä kun ei ole ollut todellisten naisten lähellä, ei ollenkaan osaa arvata, mitänämä haluavat tai tarvitsevat vaan oletttaa senkin jonkun kuvitteellisen lähteen perustteella ja sitten menee parisuhde sen takia pieleen.
Nämä kaksi viimeistähän voivat tietysti lievittyä, jos pojan ympärillä on muita läheisiä tosielämän naisia kuin se äiti.
Tuleeko äidittömästä pojasta samanlainen naisilta hyväksyntää hakeva, mitä isättä eläneestä tytöstä?
Jos tähän tulee vakavaa keskustelua, niin jään ilolla seuraamaan. Olen kasvanut aina isäni kanssa ja alkoholistiäitini kuoli kun olin 8-vuotias, en tuntenut häntä enkä muista kun kuvista. Olen aina miettinytm illä tavalla se vaikuttaa naismakuuni niin sanotusti vai vaikuttaako ollenkaan kun en tuntenut?