Pyydetäänkö teiltä lastenhoitoa tai muiden asioiden hoitoa lomanne aikana?
Mä en ymmärrä. Pidän kesälomani aina elokuussa. Aina. Joka ikinen vuosi ystävät, sukulaiset ja tuttavat pyytävät minulta todella paljon palveluksia juuri elokuussa. Silloin alkaa koulut, voi olla päiväkotiin tutustumista ja yksinäisiä iltapäiviä noilla pienillä. Mutta haa, minähän olen lomalla - minulle voi tunkea lapset hoitoon!
Minä haluaisin lomallani nukkua pitkään, käydä päivisin kävelyllä, juoksulenkillä, uimassa, mitä vaan. Kaksi ensimmäistä viikkoa on yleensä koko perhe muutenkin lomalla ja kaksi viimeistä on juuri sellaista koulunaloitushässäkkää, jossa mielelläni olen mukana. Nyt omat lapseni ovat jo yläkoulussa ja lukiossa, joten ketään ei tarvitse viedä kädestä kiinni pitäen koulun pihaan. Nautin kuitenkin siitä, että pystyn täysillä keskittymään ja kuuntelemaan, miten lasten koulunkäynti alkaa sujua, minkälaisia mahdollisia uusia opettajia ja kavereita on jne. Parin viikon päästä arki alkaa pyöriä ja minäkin palaan töihin.
Ilmeisesti se, että olen lomalla, tarkoittaa kaikille ilmaista hoitopalvelua tähän koulujen aloitukseen. MIKSI!?!
Tässä kahden ensimmäisen viikon aikana minulta on pyydetty 9 kertaa apua lastenhoitoon. Pitäisi viedä kouluun/päiväkotiin, olla vastassa, ottaa iltapäiväksi, ottaa illaksi, ottaa jopa yöksi, hakea päiväkodista, hakea iltapäiväkerhosta..
Saatteko te muut, esimerkiksi kesä- ja heinäkuussa lomanne pitävät lomailla rauhassa?
Kommentit (5)
Ei tule pyyntöjä kun totean olevani lomalla. Eli siis en ole tavoitettavissa/saatavilla.
Mä olen koko ajan lomalla, koska olen kotiäiti. Meille voi siis ihan aina, milloin vain tulla yöksi, voin aina hoitaa sairasta lasta, voin aina pakata 1v:n ja 3v kaksoset ja hakea serkkupojan koulusta tai kummitytön päiväkodista kesken päivän, kun se oksentaa. Tietty.
Ymmärrän, että töistä voi oikeasti joskus olla vaikea lähteä kesken palaverin hakemaan oksentavaa lasta päiväkodista, mutta onko mun helpompaa herättää kolme pientä lasta päiväunilta ja lähteä hakemaan sitä sairasta lasta? Ja tuoda se meille, jotta varmasti meillekin tulee sama tauti?
Välillä olisi kiva vaan olla kotona omien lasten kanssa.
No kyllä mä autan etenkin vanhempiani monissakin asioissa lomani aikana ja muulloinkin.
Lastenhoidon vonkaajille vaan pitää sanoa EI, sorry, mutta mulla on muuta ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koko ajan lomalla, koska olen kotiäiti. Meille voi siis ihan aina, milloin vain tulla yöksi, voin aina hoitaa sairasta lasta, voin aina pakata 1v:n ja 3v kaksoset ja hakea serkkupojan koulusta tai kummitytön päiväkodista kesken päivän, kun se oksentaa. Tietty.
Ymmärrän, että töistä voi oikeasti joskus olla vaikea lähteä kesken palaverin hakemaan oksentavaa lasta päiväkodista, mutta onko mun helpompaa herättää kolme pientä lasta päiväunilta ja lähteä hakemaan sitä sairasta lasta? Ja tuoda se meille, jotta varmasti meillekin tulee sama tauti?
Välillä olisi kiva vaan olla kotona omien lasten kanssa.
Et nähtävästi osaa sanoa EI.
Mun pitäis sukulaisen lapsia vaikka ei oo lomaakaan. Oon kans kurkkuamyöden täys tätä et silloin muistuu numero mieleen kun apua tarvitaan.