Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi osata hukkua?

Vierailija
14.08.2016 |

Tiedän että olen oppinut itsekkin uimaan, mutta opetus oli sangen laadukas tahi sitten minä olin niin lahjakas etten osannut millään edes meinata hukkua.
Toisaalta en aivan usko tähän lahjakkuuteen, vaan pikemminkin minusta asialla on teoria. Se on se paniikissa räpeltäminen joka vie pohjaa. En löydä, vaikka millä yrittäisin hakea asentoa jolla voisin vajota pohjaan.

Juopot ovat asia erikseen! He voivat jopa torkahtaa veteen naama alaspäin tai kadottaa taivaan suunnan.

Uskon, että jos ihmiset eivät panikoisi turhia, niin hukkuneita olisivat vain juopot ja sairauskohtauksen saanneet. Edes jäihin putoaminen ei riitä. Siinä tappaa ensin hypotermia.

Se perinteinen "apua en osaa uida" on ihan myytti, ja se bulttiboisin Rampe & Naukkis sketsi Arskasta joka oli huutanut tällaiselle takaisin, "En minäkään, mutta en minä sitä sentään huutele" on ihan validi pointti. Kukaan terve ei hukkuisi, jos ei huutaisi ja reuhtoisi itseään pohjaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma, että osa hukkuukin tahallaan. Mutta itse en osaa edes sukeltaa, vedän henkeen vettä ihan aina. helppo olis hukkua. Olen saanut uimahallissa kamalan yskänkohtauksen siitä, kun edellä uiva polskii niin paljon, että saan henkeen vettä. Tuli jo valvoja katsomaan, että mikä on, mutta ei mulla suurempaa hätää ollut, se meni ohi. 

Vierailija
2/5 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kramppi jossain isossa lihaksessa vie veden alle aika nopeasti. Ja kyllä sinäkin hukut, kun voimasi loppuvat, vaikka niin lahjakas uimari oletkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä hölmöjä, jotka ei kykene tekemään kahta asiaa samaan aikaan. Tässä tapauksessa hengittää ja uida, ei vaan aivokapasiteetti riitä ja pitää valita toinen. Hengittäminen on helpompaa, joten usein valitaan hätäpäissään se ja sitten hukutaan.

Vierailija
4/5 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä uppoaminen että hukkuminen on huomattavasti helpompaa, jos on vahingossa/tarkoituksella ensin vetänyt keuhkot täyteen vettä ja siellä oleva ilma ei pidä pinnalla.

Vierailija
5/5 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkumista helpottaa myös painavat vaatteet. Uimapuku päällä uiminen on huomattavasti kevyempää kuin vaikkapa litimärkä toppatakki, farkut ja talvikengät. Joskus kesällä lämpimässä järvessä, turvallisissa olosuhteissa kannattaa harjoitella vaatteiden riisumista ja pinnalla pysymistä samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän