Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti huomasitte psykoterapiasta olevan hyötyä oloon?

Vierailija
14.08.2016 |

Tätä vain mietiskelen... Mulla vasta suht alussa ja joudun varmasti käymään ainakin sen 3 vuotta. Kiitos vastauksista!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta. Varmaan parin kk:n päästä lopetellaan, reilun vuoden käynyt.

Vierailija
2/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olo alkoi helpottaa heti, mutta koko prosessiin meni se 2 vuotta. Aina kun jokin asia saatiin kuntoon, tuli joku muu pompsahtaen pinnalle. Sain itse kehuja intensiivisestä ja vastuullisesta työskentelystä. Nyt on enää yksi asia, joka vaivaa. Hankala parisuhde ja siihen liittyvä riippuvuus, mutta kaikki muut asiat on käsitelty eikä enää ahdista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on paljon energiaa vaativa juttu. Välillä helpottaa ja välillä olo pahenee. Mutta suunta on koko ajan parempaan päin kokonaisuutena.

Vierailija
4/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä olo aluksi huononi. Helpottamaan alkoi kahden vuoden kuluttua...

Vierailija
5/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiiän että huononee ensin, mut pääasia et loppujen lopuks helpottaa... (toivon mukaan)

Ap

Vierailija
6/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuoden, eikä ollut mitään hyötyä. Siinä vaiheessa luovutin, koska mulla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa niin paljon sellaisesta turhasta jutustelusta, jonka voisin hoitaa naapurin mummonkin kanssa. Olisi pitänyt varmaankin vain vaihtaa terapeuttia, mutta tutustumiskäynnit on kalliita, eikä Kela korvaa niitä. Ei pysty kykenemään, katellaan myöhemmin uudestaan.

Vierailija
7/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6 kk kohdalla, 3 vuotta kävin, onneksi. Kolmas oli se jonka valitsin

Vierailija
8/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös 3v terapia ainakin edessä, vakava traumatausta. Vuoden olen nyt käynyt 2krt viikossa, ahdistus on vähentynyt paljon. Olen myös tänä kesänä huomannut, että saatan olla jopa 2-3 päivää putkeen onnellinen ja tyytyväinen ilman ahdistusta ja pelkoja. Hitaasti olo alkaa helpottaa.Tsemppiä sulle työskentelyyn :) ❤️

Vierailija
9/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekakerralla sain konkreettisia neuvoja mitä tehdä paniikin iskiessä. Auttoi heti vähän. Siitä sitten pikku hiljaa enemmän ja enemmän.

Vierailija
10/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taisi helpottaa jossain vuoden kohdalla, mutta nyt puolentoista vuoden jälkeen on jälleen hankala vaihe menossa. Lähes kaikki asiat elämässä on muuttuneet terapian aikana, olen vaihtanut asuntoa, työpaikkaa ja ihmissuhteitakin on mennyt uusiksi.

Vierailija
11/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä aloittanut, mut mulla on lähete 20-kertaiseen lyhytpsykoterapiaan (45min per kerta). Oonkin miettinyt, että mahtaakohan toi riittää mihinkään? Toi on neuvolan kautta ilmainen mulle.

Taustalla on kaikenlaista koko elämän ajalta, nyt oon reilu 30-vuotias: pakkoajatuksia, joitain pakko-oireita, ehkä yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, lapsuuden traumoja ja tunnelukkoja, läheisen itsemurhayritys, oma sairaus ja miehen sairaus, jonkun sortin burnout töissä, teininä oli jonkinlainen syömishäiriö, joka edelleen vähän nostaa päätään joskus ja viiltelyä ym.

Mitä noi tuollaiset vuoden tai useamman kestävät tule maksamaan? Maksatteko ite? Entä mitä teillä on taustalla, jotka käytte noin kauan terapiassa?

Vierailija
12/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itse asiassa alkoi auttaa melkein heti, jos nyt "auttamiseksi" lasketaan se, että tuli helpottuneempi olo, kun sai puhua asioista niinkuin ne ovat. Asiaa tosin auttoi, että tuurilla löysin loistavan terapeutin.

Harmittaa, että jouduin jättämään terapian kesken, kun ei yksinkertaisesti ollut varaa käydä :( Piti vielä maksaa käynnit kokonaan itse, koska psykiatri ei suostunut tekemään tarvittavaa lähetettä.

Vierailija
13/13 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11:lle vastaus, mulla on taustalla toisen vanhemman yllättävä kuolema ja s.hyväksikäyttöä useita vuosia, lisäksi kotona vaiettiin nämä asiat kuoliaaksi, äitini petti isäpuolta avoimesti ja isäpuoli löi meitä lapsia. Eli ihan vääristynyt perhedynamiikka.. Ja käyn kelan kuntoutusterapiassa, maksan noin 230€ kuussa itse. Se on hirveästi rahaa, mutta ajattelin että jos en nyt maksa, maksan myöhemmin moninkertaisena kun pää hajoaa oikein kunnolla .. T. 8