Kaikista tipoista! (rela, d-vit. cuplaton...)
Mitä tippoja teillä käytetään tai on käytetty? Mitä hyötyä tai kenties haittaa niistä on ollut?
Meillä on tyttö 2 viikkoa ja pullosta syödessään imee paljon ilmaa ja se vaivaa masussa. Olenkin ajatellut kokeilla cuplatonia tai disflatyliä. Esikoisella käytettiin cuplatonia hetken aikaa kun epäiltiin masuvaivoja, mutta ne loppuikin kun jätin cuplatonin pois. Onko muilla samoja kokemuksia? Olisiko disflatyl parempi?
D-vitamiinia saadaan huomenna neuvolasta ja ainakin esikoiselle jekovit on ollut hyvä eikä ole ollut ongelmia. Nyt 1v5kk iässä ottaa ne lusikasta, mielellään! Niin kamalan makuista kuin onkin.
Rela tippoja meillä on myös kun esikoisella oli vatsatautia, mutta vauvalle en ole vielä antanut kun olen täältä lukenut että sattaa aiheuttaa mahavaivoja.
Kertokaapa muut kokemuksianne ja mitä muita tuotteita vielä on ja miten ne auttaa?
Kommentit (4)
kun ihan varmasti jokaisella on kokemusta ainakin d-vitamiineista, monella noista muistakin. Vastailkaahan!
Ja jos kenellä on cuplatonin pakkausseloste tallella niin voisiko katsoa kuinka kauan se säilyy avattuna? Onko jotain rajoitusta vai ihan parasta ennen päivään asti?
Cuplaton tipat säilyvät huoneenlämmössä ja käytettävä ennen- merkintä löytyy etiketistä eli se on myös avatun pullon kestoaika. Meillä ei ole cuplattomasta juuri apua ollut koliikkivaivoihin. Tyttö nyt 6 viikkoa vanha. Koliikkivaivat alkoivat heti D-vitamiinin (Devitol) aloituksen jälkeen. Aloitettiin sitten kokeeksi Jekovit. Koliikkivaivat ovat tippojen vaihdosta huolimatta samanlaisia. Mutta eivätköhän nuo toivottavasti ajan kanssa helpota.
Niinpä annoin niitä vain kokeeksi aina silloin tällöin, kunnes noin 3kk iässä maha alkoi sietää niitä. Enää ei ole niistä tullut itkuja.
Esikoisen kanssa cuplaton oli disflatyniä parempi, kakkosen kanssa toisinpäin. Tämä nuorimmainen oli todella koliikkinen ja apua noista oli kyllä. Samoin oli Rela-Dropsesista. Molemmat olen antanut lusikan nokassa " raakana" ja sitten maitoa päälle. Meillä ollut näistä kyllä apua vaikka olen kyllä myös vastakkaista mielipidettä kuullut. Nuorimman kanssa kokeiltiin mahavaivoihin myös vyöhyketerapiaa. Myös oma ruokavalio on ollut remontissa. Näille herkkämasuisille neideimme D-tipat ovat olleet parhaita vaikka sitä joutuu enemmän kuin muita tippoja antamaankin.