>>>> Vakuutuslääkärien ja -käsittelijöiden tulospalkkiot <<<<
Jos ihmettelette sitä, että nykyään vakuutusyhtiöt eivät maksa juuri mitään korvauksia isommista tapaturmista, niin tiedoksi että vakuutuskäsittelijät ja -lääkärit ovat tulospalkattuja.
Siksi usein selvissäkin tapauksissa tehdään yllättävä, kielteinen päätös. Useimmissa vakuutusyhtiöissä politiikka on se, että korvausta ei makseta ja siihen pitää vain löytää syy.
Koskee siis isoja korvauksia, esim. työkyvyttömyyttä.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ai saadaan vai? Olen työtapaturmien käsittelijä ollut vuosia ja ei kyllä ole tuollaisia palkkioita näkynyt.. Ja kyllä niitä korvauksia paljon enemmän myönnetään kuin hylätään, mutta eihän positiivisista kokemuksista yleensä minkään asian suhteen puhuta läheskään yhtä paljon kuin negatiivisista.
No, miksi vitussa teillä kyseenalaistetaan jopa useammankin lääkärin tekemät lausunnot?
Riippuu täysin tapauksesta että miksi jotain on hylätty.. Ja on hoitavissakin lääkäreissä niin paljon mätiä omenoota jotka jäävät toistuvasti kiinni valehtelusta mm. lausunnoissaan ja päätelmissään.
Pääsyy siihen, että miksi tähän ketjuun vastasin, on se, että ärsyttää tuo ainainen jauhanta siitä että vakuutukset eivät koskaan korvaa mitään! Niin pieni osa korvauksista hylätään. Ja toisekseen, asiakkaat jaksavat kyllä valittaa puhelimessa/netissä, mutta todella vähän päätöksistä valitetaan virallista reittiä pitkin. Sitten on turha itkeä.
Jostainhan ne palkkansa nyhtävät.
Sairailta epäävät työkyvyttömyyden niin loppuelämän palkkansa tiennneet.
Jos valitat niin rahoitat lisää, kun maksat juristien palkatkin.
Mitään eivät korvaa kun tosipaikka on.
Huijaukseenhan se business perustuu.
Eräänlainen bonzi vedätys.
Vierailija kirjoitti:
Ai saadaan vai? Olen työtapaturmien käsittelijä ollut vuosia ja ei kyllä ole tuollaisia palkkioita näkynyt.. Ja kyllä niitä korvauksia paljon enemmän myönnetään kuin hylätään, mutta eihän positiivisista kokemuksista yleensä minkään asian suhteen puhuta läheskään yhtä paljon kuin negatiivisista.
Hävettääkö työpaikkasi?
Parasta olisi kun vakuutukset kiellettäisiin kokonaan niin ihmiset eivät voisi huijata vakuutusyhtiöitä. Onhan niitä tapauksia että joku on telonut itsensä päästääkseen eläkkeelle. Tosi sairasta touhua mennä katkomaan vaikka sormet mutta työnteko tuntuu oleva asia joka ei suomalaisia kiinnosta. Työssä sattuneista tapaturmista muuten maksetaan täyttä korvausta eli palkkaa saa eläkeikään saakka jos onnistuu keplotelemaan eläkkeelle. Sksi moni vaikka urheilussa itsensä telonut selittää että käsi meni työpaikalla tavaroita nostettaessa eli valehtelee.
Lähtökohtaiseksi noin 90 % vahingoista korvataan (työtapaturmat). Ainakin meillä yritetään aina tilkulla kaivaa syy KORVATA vahinko. Joskus vain on niin, ettei kuvatun vahinkotapahtuman seurauksena voi yleisen tietämyksen mukan tulla sellaista vamma, niin ei sitä voi myöskään korvata. Esimerksi vähäinen työliike (menee vaikka polvilleen) ja polven kierukat menee. Ei terveen ihmisen polven kierukat näin pienestä hajoa, muutenkan kaikilla olisi kierukat rikki. Toki virheitäkin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö työpaikkasi?
Mistä niin päättelit että häpeäisin? Tai siis miksi häpeäisin? Pidän työstäni :) vaikka sitä et sinä ymmärtäisikään.
Luuletteko että tavallinen vakuutusvirkailija (jolla ei ole edes suuri palkka) opetetaan huijaamaan ihmisiä? Tulospalkkioita voi olla, mutta ei niiden kriteerinä ole mikään alhainen korvausprosentti vaan esim. päätösten odotusajat (ajatellaan siis asiakkaita), puheluiden vastaamisprosentit yms. asiakaspalvelua parantavat asiat. Vain pieni tekijä tavallisen käsittelijän palkkioissa on firman tulos. Siinä voisi näkyä se kuinka paljon korvataan, mutta yrityksen tulokseen vaikuttavat enemmän muut kulut.
Ja tuo tulospalkkio maksetaan vain kerran vuodessa ja käsittelijöille sen suuruus on noin. 1000-2000 euroa (miinus verot). Satun tietämään tämän melko hyvin koska olen itse vakuutusyhtiössä töissä. Ja en ole allekirjoittanut mitään salaista asiakkaiden huijaussopimusta. Ja hei olen vain töissä siellä ja korvaan vakuutusehtojen mukaan.
Nimenomaan, huvittaa tämä ihmisten luulo että yhtiöt keksivät jotain salaliittoja ja pohtivat päivät pitkät hylkyperusteita. Voin vaikka vannoa että jokainen meistä korvauskäsittelijöistä mieluiten vain myöntää korvauksen (niinkuin useimmiten teemmekin) sillä se on 1)helpompaa 2)nopeampaa ja 3)mukavampaa.