Perheeni ja minä muistavat minut lapsena ihan erilaisena.
Synnyin perheeseen, jossa oli jo melko iäkkäät vanhemmat ja 5 reilut 10 vuotta minua vuotta vanhempaa sisarusta. Vanhemmat ja sisarukset muistavat lapsuuteni ihan erilaisena kuin minä. He sanovat, että en ollut lainkaan hemmoteltu, minulla ei ollut hirveästi leluja, olin helppohoitoinen, kiltti, tottelevainen, nauravainen ja kiltti lapsi.
Itse muistan olleeni ihan erilainen. Omasta mielestäni olin ihan Hemmetin hemmoteltu kakara, jolla oli yksin varmasti enemmän kuin leluja kuin sisaruksillani oli ollut lapsena yhteensä ja ne eivät todellakaan olleet esim. mitään sisarusten vanhoja leluja, vaan uutena kaupasta ostettuja kalliita leluja, joilla kaikilla en edes leikkinyt ja joita rikoin ihan estoitta, koska tiesin saavani uusia leluja. Kerrankin lomamatkalla muistan heittäneeni mukaan ottamani kalliin ja hienon nuken auton ikkunasta ulos ilman että vanhemmat huomasivat sitä. Sitten kun asia selvisi heille, niin he ostivat minulle tyynesti uuden nuken kaupasta.
Muistan olleeni todella kiukkuinen, vihamielinen, epäsosiaalinen ja uhmakas lapsi, joka kiukutteli usein, sai usein valtavia kiukkukohtauksia, kiusasi sisaruksiaan eikä tullut toimeen muiden lasten kanssa ja jolla ei ollut siksi kavereita, koska muut lapset pelkäsivät kiusaavaa kauhukaraa. En tullut sisarusteni kanssa toimeen, koska kiusasin heitä koko ajan ja haastoin heidän kanssa riitaa. Sain usein esim. minua 18v veljen itkemään usein jo joskus 4-5 vuotiaana koska häneltä meni hermot, kun hän joutui joskus hoitamaan minua ja minä vain itkin, raivosin, huusin, kiukuttelin, riitelin enkä tehnyt mitään mitä hän halusi.
Muistan myös saaneeni usein piiskaa remmillä paljaalle perseelle, mutta minulle on sanottu, että meillä ei lapsia kuritettu tai heille oltu väkivaltaisia. Muistan myös selvästi, että vanhemmat sanoivat minulle usein, että heidän pahin virheensä oli hankkia minunlaiseni lapsi ja että jonain päivänä he myyvät minun vähiten tarjoavalle tai jättävät vaikka johonkin metsään yksin kuolemaan, mutta tätäkään perheeni ei muista.