Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hassu ilmiö: kun näkee jonkun tutun ihmisen sellaisessa ympäristössä, jossa ei ole tottunut näkemään häntä,

Vierailija
12.08.2016 |

eikä sitten saa päähänsä kuka ihme tuo on. Esim. olen käynyt samalla kampaajalla jo useampia kertoja. Kerran hän ilmestyi salille, jossa käyn ja hoksasin vasta kotona kuka oli kyseessä. Eilen taas törmäsin baarissa jumppaohjaajani ja taas kävi sama.

Onko tuttua muille, vai olenko vain harvinaisen huonomuistinen? :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua. Ja paskamainen fiilis kun ei tiedä kuka se on, vaikka on ihan tuttu :)

Vierailija
2/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista. Lähikaupan kassa kuntosalilla aiheutti päässäni ihmetyksen, että tunnenko tuon ja pitäisikö moikata, kunnes välähti, mistä hän oli tuttu. Näitä tulee aina joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Minulla on myös ERITTÄIN huono nimimuisti, en tiedä liittyvätkö jotenkin toisiinsa nuo ominaisuudet.

Vierailija
4/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Parasta moikata kaikkia jotka vähänkään näyttävät tutulta. 

Vierailija
5/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kotihoidossa töissä, ja tunnistan asiakkaiden omaiset asunnoissa, mutta en kaduilla. Todella noloa! Pelkään, että pitävät minua ylimielisenä, mikä ei todella pidä paikkaansa.

Vierailija
6/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. En välttämättä tunnista heti esim. opiskelukavereitani, jos näen heidät työvaatteissa kaupassa. Vilkaisen vain kuin tuntemattomaan ja käännyn pois, vasta hetken kuluttua tajuan asian. 

Vierailija
7/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama juttu kampaajan kanssa. Ja asiaan vaikuttaa sekin, että olen likinäköinen ja lasit suurimman osan aikaa kampaamon pöydällä. Kampaaja siis epäselvä hahmo peilissä ja siten "tuntematon" jos tulee muualla vastaan. Tosi noloa.

Vierailija
8/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, kyllä sun nyt tuttu kampaaja pitäisi muistaa. Eri asia joku random kassamyyjä.

Vierailija
9/9 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kerran tuli lähellä kotia vastaan nainen, joka moikkasi. Ajattelin, että hitsi kun on tosi tutun näköinen, vaan en millään saa päähäni kuka. Lopulta välähti vasta ajan kuluttua: Lähiärrän myyjä. Siihen aikaan ei vielä tehty netissä veikkauksia niin paljon ja olin vakioasiakas viemässä veikkauksia sinne. Kiva, että moikkasi asiakasta. Mutta kun ei ollut sitä ärrän sinistä takkia, en millään ensin tiennyt kuka.

Toinen tapaus, että olin kaupassa katselemassa lasten pyöriä ja siihen tuli tutun oloinen nainen juttelemaan niistä pyöristä, moikkasi ensin ja kyseli, että minkäs ikäisiä sun lapset ovat. Ei millään tullut  mieleen kuka, mutta juttelin kuin vanhalle tutulle, kun en kehdannut kysyä, kuka hän on. Lopulta kotimatkalla välähti, kun ääni oli vielä jäänyt päähän: Hänhän oli entinen opiskelutoverini, jonka kanssa olimme olleet samassa ryhmässä monta vuotta. En vaan tiennyt, että hänelläkin oli jo lapsia ja siksi hän oli ympäristössä joka oli erilainen. Itse aloin silloin opiskeluajan lopussa odottaa esikoistani. 

Ihailen ja kadehdin ihmisiä, jotka muistavat minut jo kerrasta. Mm. jotkut asiakaspalvelijat moikkaavat kadulla, vaikka heillä varmasti on satoja asiakkaita. Sekä on ihmisiä, jotka ovat nähneet kerran ja muistavat jo seuraavalla kerralla. Olen todella kade tuosta taidosta.