Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi osa teistä ei säädä auton istuinta?

Vierailija
12.08.2016 |

Onko isi sanonut, ettei saa, kun hän sitten joutuu säätämään sen takaisin? eihän se enää ole liikenneturvallista, jos sieltä vähän näkyy silmiä kojelaudan takaa. Minä olen 156 cm ja saan säädettyä kyllä useimmissa autoissa sellaisen asennon, että näen kunnolla. Jos penkkiä ei saa säädettyä tarpeeksi, laittakaa vaikka tyyny peffan alle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä oma auto mutta pidemmän kuskin jälkeen todellakin säädän. Pitäähän jalat ylettyä polkimille.

Vierailija
2/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne edes tajuu että sitä vois tai pitäis säätää. Vielä vaarallisempi ilmiö on turva-istuinten "asennus" ja säätämättömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmissa autoissa on sähkösäätö, jossa on muistitit. Ei tarttis kuin kerran säätää. Mutta ei varmaan yksikään nainen osaa niitä käyttää.

Vierailija
4/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säädän penkin ihan ylös, en enää ylety kunnolla polkimille.Tämän takia automallikin pitää valita huolella koska kaikkia autoja en pysty ajamaan. Olen alle 150cm, auto on oma ja ihan hyvin näkee ulos kun laskee rattia alemmas.

Vierailija
5/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmissa autoissa on sähkösäätö, jossa on muistitit. Ei tarttis kuin kerran säätää. Mutta ei varmaan yksikään nainen osaa niitä käyttää.

Miksei osaisi? Muuttuuko sähkövempain yhtäkkiä vaikeaksi käyttää, jos se asennetaan autoon? Mitä sen vaikeampaa siinä on käyttää kuin vaikkapa yleiskone tai televisio? Omassa autossani on tosin käsisäätö. Ap. 

Vierailija
6/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isi sanonut, ettei saa, kun hän sitten joutuu säätämään sen takaisin? eihän se enää ole liikenneturvallista, jos sieltä vähän näkyy silmiä kojelaudan takaa. Minä olen 156 cm ja saan säädettyä kyllä useimmissa autoissa sellaisen asennon, että näen kunnolla. Jos penkkiä ei saa säädettyä tarpeeksi, laittakaa vaikka tyyny peffan alle.

Minulla ei ole isiä, minulla on mies, joka kyllä osaa säätää penkin ja peilit itselleen, kun tarve on, samoin minä. Tyynyä en voi laittaa peffan alle, koska silloin eivät jalkani yletä polkimille. Auto on VW Polo vm 2012, josta löytyy tarpeeksi säätövaraa kummallekin. Pituutta minulla on 152 cm, miehellä 170 cm. 

Vierailija
7/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ajaa ilman säätämistäkin

Vierailija
8/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy naissukukunnan asenne ja viisaus!

Vierailija
9/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin säädän. Jos en muista laskea penkkiä takaisin alas ja nostaa rattia niin sit tulee kyllä sanomista, mutta säädän.

Vierailija
10/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asenne. Hyvä ajoasento on yksi liikenneturvallisuuteen vaikuttava tekijä. Eteenpäin nyt osaa kuka tahansa ajaa vaikka seisaaltaan, mutta autosta olisi hyvä nähdä kunnolla ja ajoasennon oltava sen verran vakaa, että voi reagoida yllättäviin tilanteisiin. 

Vierailija
11/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy naissukukunnan asenne ja viisaus!

No jotkut miehet osaavat mielestään ajaa kännissä, tai ovat hyviä kuskeja joten voivat ajaa 180 km/h (metsään). 

Vierailija
12/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tartte säätää. Asettuu vaan penkin etureunaan ja nenä kiinni rattiin.

Vierailija
13/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummiäs sano että ei tartte säätää.

Vierailija
14/14 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä kaksi autoa, joita kuusi ihmistä käyttää vuorotellen. Kaikki olemme eri kokoisia, joten totta kai kukin säätää penkin ja peilin itselleen sopiviksi aina ajamaan lähtiessään. Niin on pitänyt tehdä aina, joten kukaan meistä ei pidä sitä mitenkään hankalana.

Minä joudun vähän säätämään penkkiä myös silloin, jos olen itse ajanut autolla viimeksi, sillä lyhyenä ihmisenä joudun vetämään penkin ajaessa mahdollisimman eteen yltääkseni polkimille, mikä taas johtaa siihen, ettei autosta tahdo päästä pois ellei penkkiä säädä ensin taaksepäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän