Nordea haluaa tosissaan eroon ns. kakkosluokan kansalaisista...taas uusi maksu tulossa!
Kommentit (33)
Koskeekohan se vuokravakuus- ja asp-tilejäkin?
Vierailija kirjoitti:
Ei koske minua.
Eikä mua.
Kanta-asiakkaaksi (joilla ei tilimaksua) pääsee jo pienellä asioinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske minua.
Eikä mua.
Kanta-asiakkaaksi (joilla ei tilimaksua) pääsee jo pienellä asioinnilla.
"Pienellä" = vähintään 6 tonnia säästöjä tai lainaa. Se on se mikä mulla kiikastaa.
Mulla on lainaa 122t, ei tarvi pelätä palvelumaksuja. Mulla on ilmainen tili, debit/creditkortti ilman kuukausimaksuja, ilmainen nettipankki ja lainan korko tällä hetkellä negatiivisen euriborin ansioista 0,15 %. Tykkään olla Nordean asiakas 😊
Ai niin joo: pidän tunnuslukusovelluksesta, enkä nosta käteistä kuin satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte, muilla pankeilla on ollut sama käytäntö jo pitkään. Poikkeuksena kai S- pankki.
Eihän ole. Ei mikään pankki ole tähän asti veloittanut rahaa tilin olemassaolosta. Verkkopankkitunnuksista on maksu peritty muuallakin, mutta nyt Nordea aloittaa maksun perimisen tilin olemassaolosta.
Itselläni on ollut Nordeassa säästötili yli 30 vuotta, josta en ole tehnyt nostoja vuosiin. Eikä minulla ole pankkiin edes verkkopankkitunnuksia. Tähän asti tilin olemassaolo ilman verkkopankkitunnuksia on ollut ilmaista. Nyt siitä ruvetaan veloittamaan 24 euroa vuodessa. Se summa ylittää tilini nykyisen vuosituoton. Minun on nyt käytännössä pakko lopettaa Nordean asiakkuus, koska muuten Nordea itse tyhjentää säästötilini palvelumaksuillaan.
Missään muussa pankissa ei erillistä asiakkuusmaksua ole. Olen asiakas neljässä muussakin pankissa, eikä niistä missään ole tuollaista maksua.
Tämä kuulostaa jo aivan uskomattomalta. Kun pienituloinen yrittää säästää kolmen kuukauden aikana 60 euroa laittamalla 20 euroa kerran kuussa toiselle tililleen, hän säästääkin varsinaisesti 18 euroa. Ja pelkkä kahden tilin olemassaolo maksaa marraskuusta lähtien 4 euroa.
Se nostomaksu menee vasta viidennestä/kk, ja itse olen avainasiakas, niin menee vain tunnusten 3€/kk ja rahastonhoitomaksua reilu euro. Käteistä nostan max 2/kk. Ihan hyvä vain että Nordeakin tulee samalle tasolle muiden kanssa maksuissa. Jospa alettaisiin taas saamaan oikeaa korkoa tilille...
Ei tässä olekaan nostomaksusta kyse, sehän ei varsinaisesti ole mikään ongelma kun neljä kertaa voi nostaa ilman kuluja. Mutta 24 euroa tyhjästä per tili, se on jo eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte, muilla pankeilla on ollut sama käytäntö jo pitkään. Poikkeuksena kai S- pankki.
Ei Danske Bankilla makseta tilistä, eikä myöskään nettipankkitunnuksista.
Vierailija kirjoitti:
Pankit tekevät jatkossa tulosta palvelumaksuilla.
Yksi nosto automaatista maksaa pankille paljon enemmän kuin perittävä palvelumaksu.
Pankilla ei ole yhtään mitään ilman ihmisten rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankit tekevät jatkossa tulosta palvelumaksuilla.
Yksi nosto automaatista maksaa pankille paljon enemmän kuin perittävä palvelumaksu.Pankilla ei ole yhtään mitään ilman ihmisten rahoja.
On pankeilla "yhtään mitään" ilman ihmisten sinne laittamia rahojakin. Eivät pankit nykyään mihinkään varsinaisesti tarvitse talletuksia, varsinkaan pientalletuksia. Pankit pystyvät tällä hetkellä saamaan rahaa negatiivisella hinnalla keskuspankista ja luomaan rahaa itsekin. Sen sijaan laina-asiakkaita pankit tarvitsevat, samoin rahasto- ja vakuutusasiakkaita, koska näiltä pankki saa perittyä erilaisia maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa jo aivan uskomattomalta. Kun pienituloinen yrittää säästää kolmen kuukauden aikana 60 euroa laittamalla 20 euroa kerran kuussa toiselle tililleen, hän säästääkin varsinaisesti 18 euroa. Ja pelkkä kahden tilin olemassaolo maksaa marraskuusta lähtien 4 euroa.
Tuon maksun pystyy välttämään muuttamalla tilinsä säästötiliksi. Kävin kyselemässä Nordeassa tuosta maksusta, ja siellä minulle selvisi, että vain käyttötileistä peritään jatkossa tuo lisämaksu. Pankkikorttia minulla ei Nordean tiliin edes ole. Vaihdoin sitten tililuokkaa Nordeassa säästääkseni kyseisen maksun. Uuden tilin nimi on EtuTili, ja se on maksuton tililuokka.
Kannattanee muidenkin pienasiakkaiden käydä tekemässä sama muutos, tai vaihtaa pankkia, jos maksu ei miellytä.
Nordea veloittaa tallelokerostakin nykyään 15€/kk, Osuuspankissa 3€/kk. Myös verkkopankissa korttitapahtumien tsekkaaminen on tehty Nordeassa kaikessa hiljaisuudessa maksulliseksi, aivan älytöntä. Vaihtoon meni, nyt tyytyväinen OP:n asiakas.