Mikä haalari paras?
1v tyttöni on 73cm pitkä, ja keväthaalaria olen ostamassa. Jos esim Reimatecin haalaria harkitsee (sitä ohuempaa) niin minkä kokoinen ja mallinen olisi paras. Olisko 80cm koko hyvä vai liian iso? Iris vai Matilda?
Kommentit (15)
Minä suosittelen Jonathanin välikausihaalaria, ovat hyviä ja maksavat paljon vähemmän kuin reimatecit.
Ostin vasta tyttärelleni Jonathanin kosteusuojahaalarin ja maksoi 61,90¿ ja lisäksi ostin haalariin kuuluvat rukkaset ja ne olivat 7,50¿.
Meillä ei ainakaan sovi 92 reima samanmittaiselle pojalle vaikka sanotaankin että pitäisi sopia seuraavaan kokoon saakka..
Meillä siis 98 takki ja housut 104 ovat sopivat.
Suosittelen myös kaupassa koon tarkistamista. Lapsien kropat eri mallisia, toiselle sopii toinen ja toiselle toinen
Entäs Reimatec? Mummu lupasi meille haalarin ostaa, ja saattaapi olla että haluaa juurikin ostaa sen kalleimman ;)
siinä parempi kosteussuoja kuin jonathanissa. Talvipuvuksi suosittelen kuitenkin jonathania
80cm savi/vaaleanpunainen Iiris haalarin. En tykäänyt noista Matilda puvuista, mutta sehän on tietty makuasia.... Ainakin pk-seudulla oli vain tosi vaikeeta löytää 80cm vyötärömallista pukua. Koot alkoi yleensä 86cm eteenpäin
eli tyttömme oli 8kk 72,5 cm pitkä. nyt hän on 9kk. en tiedä kuinka pitkä.
välikausihaalaria tarvitaan varmaankin noin kuukauden kuluttua, minkähän koon sitä mahtais tytölle ostaa, kun olisi tosi kiva jos mahtuisi vielä syksylläkin...
ajattelin nyt kuitenkin ostaa ns. kunnon haalarin, että saa tyttö möyriä maassa keväällä ja koska laadusta saa maksaa, en haluaisi millään ostaa toista haalaria taas parin kk kuluttua syksyksi...
olisko 86 cm niin iso että sillä on hankala nyt keväällä olla?
Lenne tai reimatec on nyt vaihtoehtoina.
Koko menee aika hyvin yksiin lapsen koon kanssa, eli varmaan 74 mahtuisi. Kannattaa kuitenkin ostaa 80 cm niin mahtuu vielä syksylläkin, syksyllä kun haalareita ei enää myydä (paitsi jos on jäänyt keväästä).
mutta onhan see 86 kyllä liian iso nyt keväällä. yks vaihtoehto olis ostaa nyt keväällä halpishaalari ja kurikset ja syksyks kunnon haalari, kun sillooin varmaan vasta enemmän on itse maassa, mutta enpä tiedä..
9kk tytön äiti
ja osta suomalainen haalari, älä mitään Reimateciä.
min. 86 cm,, ehkä jopa 92? sovita niin että menis syksylläkin vielä.. Reiman on varmasti hyvä.
Itse kävin ostamassa tytölleni viime viikolla välikausihaalarin. En saanut enään sitä mallia minkä olisin halunnut. Sopiva koko oli loppunut. Kysyin myyjältä, tuleeko niitä kenties vielä lisää. Ei kuulemma enään kevääksi tilata. Ja minä kun luulin olevani vielä ajoissakin! No Citymarketista löysin sitten reimatecin haalarin 99 eurolla. Ei sitten ollut ainakaan kallis. Olisin kyllä mielelläni maksanut 10 euroa enemmän jos olisin saanut nätemmän mallin.
lassietec talvihaalaria kokoa 86, siinä on kasvuvaraa mutta ei ole yli suuren kokoinen tai näköinen päällä ja hyvin pystyy liikkumaan ulkona, hienosti se kestää kosteutta lumi suorastaa liukuu siitä haalarin pinnalta pois. eli sun laspi joka nyt on 9kk on pian 1v eli jo toukokuussa ilmeisesti? ja kevät haalarit on ohuempia eli ne laskeutuu hyvin ja voivat siten olla suurempia, ilman ongelmia. ja voi olla et lapsesi oppii käveleen vasta 1v jolloin ulkona tepastelee, muutoinhan istuu vaunuissa. eli osta nyt ihmeessä ainakin 80cm haalari tai sit jopa se 86, yhdellä haalarilla pitää pärjätä koko kesä syksu kausi.
mun tyttä
ö oli 1v tarkastuksessa 80cm pitkä.
en enää jaksa muistaa minkä pituinen hän silloin oli, 0-käyrällä kasvoi kuitenkin. olihan se 86cm sinä ekana keväänä varsin reilu mutta eipä poika kovin paljoa maassa vielä viihtynytkään. seuraavana syksynä puku olikin jo ihan hyvä ja samaa käytettiin vielä seuraavanakin keväänä.
meidän reimatec oli kyllä vyötäröllistä mallia eli siinä sai kiristettyä vähän ylimääräistä väljyyttä pois. baby-mallissa ei varmaan voi niin reilua ottaakaan kun se on pussimainen ja väljä.
vielä 1,5 vuotiaanakin. ja koska 80 cm pidetään 1v kokona, ja kuten muutama muukin totesi, 86 oli jo ennen sitä 1,5v ikää " sopiva" .
huoh, miks tää on niin vaikeeta...
ja minusta tyttö on pitkänpuoleinen, ap:n lapsi 73 cm 1v. meidän tyttö saman verran 8kk. isänsä on 195 ja lääkäri ennusteli tytöstä pitkää. toki mikään erikoispitkä en väitä lapsen olevan, mieluummin silti pitkänpuoleinen kuin lyhyenpuoleinen.
kiitos silti kaikille kokemuksien jakamisesta.
pitänee heti ensi tilassa lähteä haalariostoksille että saa mitä haluaa. jos enää saa..
9kk tytön äippä
Meillä ollut myös yleensä välikausi haalarina reimatec juuri kosteus suojansa takia. Talvi asusteina käytämme mieluummin jonathania koska on lämpimämpi kuin reimatec. Uskoisin kyllä, että jonathankin riittävän hyvä kosteussuojaltaan ja on paljon halvempi kuin reimatec. Itse ostaisin noin pienelle jonathanin tai sitten ihan kurahousut linja