Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6966)
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole olemassakaan kuin "kristitty mystikko". Kristittyjä kyllä on ja mystikoitakin, mutta ei niiden yhdistelmiä. Jos kristitty on mukana mystiikassa, hän on Raamatun totuudesta pois eksynyt luopio.
Varokaa siskot ja veljet! Raamattu tosiaankin varoittaa näistä asioista. Tämä mystikko ei tosiaankaan ole kristitty, uudesti syntyneille tämä on yhtä selvää kuin yön ja päivän ero.
Vierailija kirjoitti:
On yksi asia mitä ns. uskovaiset ei millään ymmärrä, se on kun isossa kirjassa sanotaan että:
-Jumalan valtakunta on sisissämme-
Tämä on heille ylitsetpääsemätöntä ymmärtää.
He luulevat, että Jumala on heidän ulkopuolella ja sieltä löydetävissä.
Siksi he eivät löydä eikä tule koskaan löytämään Jumalaa.
Tämä saatanan valhe.
t. Ex-valaistunut, nyt uudesti syntynyt armosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yksi asia mitä ns. uskovaiset ei millään ymmärrä, se on kun isossa kirjassa sanotaan että:
Tämä saatanan valhe.
Sinulle se on valhe, ei muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä saatanan valhe.
Sinulle se on valhe, ei muille.
Totuus ei ole mielipide. Saatanan valevalo näyttää erehdyttävästi kauniilta. Minäkin lankesin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä valaistuminen tuntuu?
Rauhalta, luottamukselta, hyvältä ololta, vapaudelta, haluttomuudelta, levollisuudelta, ilolta
Kunnes saa kokea (Raamatun) Jumalan rauhan tuo kaikki tuntuu hyvältä ja oikealta, paremmalta kuin mikään. Herran todellisen rauhan kokemisen jälkeen tuo näyttää lähinnä made in China-tasoiselta lelulta, joka ei toimi. Ja johtaa ikuiseen kärsimykseen - ihmisen omasta valinnasta. Tie Helvettiin voi näyttää ihmissilmään kauniilta. Helvetissä totuus paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
He, uskovaiset eivät ymmärrä edes sen vertaa, että esim. kirjat ovat ulkopuolella olevia asioita ja siten heiltä jää juuri sen takia oivaltamatta se että kun katse on suunnattu ulkopuolisiiin asioihin jää heiltä Jumala vain teorettiseksi asiaksi ja näin he ovat omien kuvitelmien ja luulojensa vankeja ja siksi he eivät kohtaa Jumalaa käytännössä koskaan.
Jumala on uskovalle kaikkea muuta kuin teoreettinen asia. Tämä on hyvin harmillinen ja yleinen väärinkäsitys, ennakkoluulo.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko KM uskoon kun lopetti tänne kirjoittelun?
Toivottavasti! Silloin oletettavasti ennen pitkään tulee julki asian kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin viime yönä unta, jossa oli KM jossain kristillisessä tilaisuudessa. Jotenkin hänen olemuksestaan huokui Kristus ja hän oli lisäksi transnainen. Muuta en unesta muista :)
Aika hieno uni, sillä Jeesus Kristus oli maan päällä eläessään myös esim. ilotyttöjen hyvä ystävä, ja muutenkin hän oli suvaitsevainen ja rakkaudellinen, joten meidän väliaikaisesti ihmishahmossa kulkevien kannattaisi ottaa hänestä mallia. Ja lisäksi henkiolennot ovat sukupuolettomia.
Tässä ei puhuta Raamatun Jeesus Kristuksesta eli todellisesta Jeesuksesta, se on selvää jokaiselle joka on lukenut Sanan läpi edes kerran. Tämä on ihmisten luoma vaaleanpunainen mielikuvitushahmo, jolla ei ole mitään todellista perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele menneisyyttä.
Älä ajattele tulevaisuutta.
Älä ajattele nykyisyyttä.
Silloin on mahdollista kohdata, se
mikä ajatuksen tuolla puolen
oleva ääretön, rajaton ykseys.
Paholaisen tekoja. Opetukset keskittyvät omaan napaan ja on valheellinen tunne rajattomasta rakkaudesta. Synti kielletään eikä tunneta Jumalaa. Käytä mieltäsi ja kyseenalaista valheelliset uskomuksesi non-dualismista Raamatun totuuden valossa. Kolkuttavalle avata
Kyllä tuo lause vaikuttaa siltä, että se perustuu pelkoon ja egoistiseen ajatteluun, jossa itse pääsee olemaan paremmassa asemassa kuin muut.
Helvettiä kannattaakin pelätä. Uskova ei ajattele olevansa parempi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele menneisyyttä.
Älä ajattele tulevaisuutta.
Älä ajattele nykyisyyttä.
Silloin on mahdollista kohdata, se
mikä ajatuksen tuolla puolen
oleva ääretön, rajaton ykseys.
Paholaisen tekoja. Opetukset keskittyvät omaan napaan ja on valheellinen tunne rajattomasta rakkaudesta. Synti kielletään eikä tunneta Jumalaa. Käytä mieltäsi ja kyseenalaista valheelliset uskomuksesi non-dualismista Raamatun totuuden valossa. Kolkuttavalle avataan.
Voi itku kun ei järkesi riitä ymmärtämään
mitä tuossa sanotaan ja tarkoitetaan.
Sääli kun olet täysin pihalla ja harhan vallassa niin kun kaikki muutkin uskovaiset ovat.
Siltä se näyttää ei-uskoville. Pidin itsekin uskovia ennen omaa uskoontuloani yksinkertaisina. Ajattelin olevani vanha ja edistynyt sielu. Nondualistinen meditaatio vaikutti totuudelta, jota olin etsinyt koko elämäni ajan. Olin väärässä.
-Siltä se näyttää ei-uskoville. Pidin itsekin uskovia ennen omaa uskoontuloani yksinkertaisina. Ajattelin olevani vanha ja edistynyt sielu. Nondualistinen meditaatio vaikutti totuudelta, jota olin etsinyt koko elämäni ajan. Olin väärässä.-
Olet väärässä. Siinä olet täysin oikeassa, nimittäin meditaatio ei liity mitenkäään nondualismiin.
Eli olet pahasti eksyksissä.
Ihmiset, lukekaa Raamattua ja seuratkaa totuutta. Varokaa eksytystä ja vääriä profeettoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, lukekaa Raamattua ja seuratkaa totuutta. Varokaa eksytystä ja vääriä profeettoja.
Kysyn tämän ihan ilman kynsiä ja hampaita. Olen aina ollut kiinnostunut eri uskonnoista ja pohdiskellut maailmaa eri näkökulmista. Rukoilin myös kristittyjen jumalaa pari vuosikymmentä ja olisin halunnut tulla uskoon. En kuitenkaan koskaan saanut MITÄÄN vastausta. Olin kuitenkin mielestäni pyynnössäni vilpitön. Eli olenko kristittyjen mielestä automaattisesti tuhoon tuomittu, koska en kelvannut teidän Jumalallenne? Onko se minun vikani?
Toinen mieltäni askarruttava kysymys on tuo eksyttäminen. Jos ihminen eksyttää vilpillisesti toisen ihmisen tekemään jotain kyseenalaista niin, että tuo toinen ei edes tajua tehneensä jotain väärin. Siis oikeasti manipuloi. En nyt tarkoita mitään mu**haa, koska senhän jokainen tajuaa muutenkin olevan väärin. Vaan jotain moraalin harmaalla alueella. Niin onko tuo huijattu ihminen automaattisesti syyllinen? Jopa oikeuslaitos ottaa tuollaiset seikat lieventävänä asianhaarana, joten miksi ei Jumala? Jos ihminen nyt sitten manipuloidaan Saatanan toimesta väärään suuntaan, niin armoa ei ole tiedossa, vaan kohtaat hirvittävän rangaistuksen. Ei mitään ajan x kestävää, vaan ikuisen. Ja ikuisuus käsitteenä on jotain, mitä ei voi edes ihmismielellä käsittää. Onko se reilua? Jos edes ihminen toiselle ei suo tuollaista rangaistusta vaan on armollinen, niin miksi ei Jumala?
Entä ne kaikki miljardit ihmiset kautta historian, jotka eivät koskaan tule kuulemaan Jeesukseta tai kristinuskosta? Heille ei edes anneta mahdollisuutta. Jos synnyt jonnekin Amazonin viidakkoon tai vaikka jonnekin Siperian tundralle ja tapaat elämäsi aikana vain kourallisen ihmisiä. Onko tämä ihminen ansainnut tästä hyvästä ikuisen rangaistuksen? Kiinassa, joka on iso valtio on paljon ihmisiä joilla ei ole hajuakaan mihin länsimaissa uskotaan. Paljon on myös ihmisiä, jotka elävät Jeesuksen opin mukaan, mutta eivät osaa siihen liittää uskontoa. Kunhan vain ovat hyviä ihmisiä. Tuomio tulee silti. Miksi?
Näitä pohdiskelin joskus paljonkin. Ja lopulta totesin, että en voi uskoa tuollaiseen jumalaan. Sitten löysin tämän non dualismin. Tai en tiedä olenko siinäkään mitenkään puhdasoppinen, mutta se oli ensimmäinen kerta, kun tuntui, että löysin Jumalan, joka on reilu, asettaa kaikki samalle viivalle ja lopulta kaikki pelastuvat. Joidenkin matka on pidempi ja vaikeampi kuin toisten, mutta lopulta kuitenkin pääset kotiin. On myös ollut paljon helpompi toteuttaa Jeesuksen ohjeita tästä perspektiivistä. Kuten tee muille kuten haluaisit itsellesikin tehtävän ja käännä toinen poski. Voisin sanoa olevani paljon parempi ihminen ympäristölleni nyt, kuin yrittäessäni olla kunnon kristitty. Olen paljon avuliaampi, suvaitsevaisempi ja ymmärrän paremmin niitä joilla on ollut vaikeaa ja ovat siitä syystä ajautuneet väärille urille. Mutta silti se Helvetti odottaa, koska uskoin väärin. En tiennyt, vaan uskoin. Ei vain mene jakeluun.
Kiitos jos jaksat vastata. En haasta riitaa, vaan haluan keskustella mielestäni mielenkiintoisesta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
-Siltä se näyttää ei-uskoville. Pidin itsekin uskovia ennen omaa uskoontuloani yksinkertaisina. Ajattelin olevani vanha ja edistynyt sielu. Nondualistinen meditaatio vaikutti totuudelta, jota olin etsinyt koko elämäni ajan. Olin väärässä.-
Olet väärässä. Siinä olet täysin oikeassa, nimittäin meditaatio ei liity mitenkäään nondualismiin.
Rukoilen puolestasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen puolestasi
Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn tämän ihan ilman kynsiä ja hampaita. Olen aina ollut kiinnostunut eri uskonnoista ja pohdiskellut maailmaa eri näkökulmista. Rukoilin myös kristittyjen jumalaa pari vuosikymmentä ja olisin halunnut tulla uskoon. En kuitenkaan koskaan saanut MITÄÄN vastausta. Olin kuitenkin mielestäni pyynnössäni vilpitön. Eli olenko kristittyjen mielestä automaattisesti tuhoon tuomittu, koska en kelvannut teidän Jumalallenne? Onko se minun vikani?
Toinen mieltäni askarruttava kysymys on tuo eksyttäminen. Jos ihminen eksyttää vilpillisesti toisen ihmisen tekemään jotain kyseenalaista niin, että tuo toinen ei edes tajua tehneensä jotain väärin. Siis oikeasti manipuloi. En nyt tarkoita mitään mu**haa, koska senhän jokainen tajuaa muutenkin olevan väärin. Vaan jo
1/2 Hei,
toivon, että Pyhä Henki antaa oikeat sanat joilla vastata.
1. kysymys: Luitko myös Sanaa? Mainitset viestin loppupuolella Jeesuksen opetukset. Jeesuksen opetuksiin kuuluu hyvin oleellisena synti. Sen takia Hän tuli alas Taivaasta ja kuoli puolestanme; jotta me voisimme pelastua. On olemassa vain yksi Jumala, joka tuomitsee kaikki, kaikki, oikeudenmukaisesti. Hän on hyvä Jumala, joka kutsuu luokseen kaikkia.
Yritin itse lukea Raamattua vuosia ennen uskoontuloa ja halusin tulla uskoon. En ymmärtänyt lukemaani enkä saanut uskonlahjaa. Nyt vuosia myöhemmin Pyhän Hengen saaneena näen asian niin, että en ollut valmis. En ollut nöyrä, vaikka niin luulin. En tiedä onko tilanne tämä sinun kohdallasi, mutta näin se oli omalla kohdallani. Noihin aikoihin eksyin buddhlaisuuden ja hindulaisuuden syövereihin vuosiksi.
Herran Sana kertoo meille, että jos emme synny uudestaan ylhäältä, emme ole pelastettujen joukossa - se on silloin yksinkertaisesti mahdotonta. Mitä tulee mainitsemiesi maiden ihmisiin, niin heidän tilanteensa ei poikkea kenestä tahansa muustakaan. Herran tuomiot ovat oikeat ja oikeudenmukaiset, aina. Hänellä on keinonsa. On monia todistuksia siitä, että ihminen ei ole kuullutkaan Jeesuksesta ja silti Herra on hänelle ilmestynyt.
Jumalaa ei voi tuntea ja ymmärtää ilman Hänen Pyhää Henkeään. Siksi ihmisillä on lähes aina Hänestä hyvin vääristynyt kuva. Silti Hän antoi ainoan poikansa, joka kuoli puolestamme. Voiko suurempaa rakkautta olla?? Ilman Jeesusta ei ole tietä Isän luo. Kuten Sana sanoo, Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Minäkin koin meditaatioaikoina, että olin parempi ihminen. Totuus oli toinen. Olin syvällä itsekkäässä synnissä. En edes uskonut syntiin. Uudelleen syntymisen jälkeen sain nähdä kuinka paha olin ollut, vaikka luulin olleeni hyvä. Jos ihminen ei tunne Jumalaa, hän ei tunne rakkautta. Rakkaus ei ole vaaleanpunaista ja rajatonta, rakkaudellakin on rajansa. Herra on luonut tämän maailman ja sen säännöt - ja ne säännöt ovat meidän parhaaksemme. Omenat eivät lennä eivätkä puunlehdet puhu. Ihmiset on luotu naiseksi ja mieheksi ja jokainen meistä on luotu tarkoituksellisesti. Vain Herra tietää hyvät suunnitelmansa ja tuntee meidät paremmin kuin me itse tunnemme itsemme.
2/2
Hän on myös antanut meille vapaan tahdon. Hän ei pakota ketään. Silti tällä todellisuudella on lainalaisuutensa ja jos niitä vastaan haluaa taistella, se sallitaan. Jos valitset tehdä vastoin Jumalan tahtoa, silloin elät Hänestä erillään. Vaihtoehtoja ei ole rajattomasti; niitä on vain kaksi. Jumala tai Saatana.
Hienoa, että pohdit asiaa. Tällä palstalla ei juuri näe vilpitöntä, asiallista pohdintaa. Minulla oli samat kysymykset ennen uskoontuloani ja uskoontulon jälkeen sain niihin vastaukset; ne oli juuri ne vastaukset mitä me kaikki uskovat ns. toitotamme. Niitä toistetaan siksi, koska ne ovat totuus. Jumala on piilottanut totuuden viisailta ja Hänen viisautensa ei ole verrattavissa ihmisviisauteen.
Viimeiseksi; sanot, että et tiennyt. Tämä on se mitä sinun tulee tietää: Jeesus Kristus kuoli sinun syntiesi puolesta. Otatko hänen uhrauksensa vastaan?
Jatka Sanaan tutustumista ja googleta vaikeita kysymyksiä. Rukoile. Anna elämäsi Jeesukselle, mitään parempaa et tässä elämässä voi tehdä.
Rukoilen puolestasi
Kiitos edelliselle kirjoittajalle vastauksestasi edellä kirjoittaneelle kyselijälle. Olen liikuttunut, miten hyvin osasit kertoa Jumalan rakkaudesta ja vanhurskaudesta.
Up.