Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6966)

Vierailija
6681/6966 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette etsisi vastausta Raamatusta? 

Vierailija
6682/6966 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette etsisi vastausta Raamatusta? 

Miksi pitäisi etsiä vastausta ylipäätänsä mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6684/6966 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6685/6966 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille 'uskovaisille' totuuden sanoja.

Kirjasta: Pimeä yö.

Koska aloittelijat ovat epätäydellisiä, heidän saavuttamansa hengellinen omaisuus synnyttää heissä monesti tietynlaista salaista ylpeyttä, mistä syystä he alkavat tuntea olevansa varsin tyytyväisiä omiin tekoihinsa ja itseensä.Tästä heissä myös tietty turha - ja toisinaan perin turha - halu puhua hengellisistä asioista toisten edessä ja joskus jopa suurempi halu opettaa niitä muille kuin oppia niitä itse.

Ja he tuomitsevat sydämessään toiset, milloin eivät näe näiden harjoittavan hurskautta samalla tavalla tapaa kuin he itse haluisivat.

Näille ihmisille Perkele antaa usein lisää  intoa ja halua tälläisiin ja muihin tekoihin kasvattaaksen heidän ylpettään ja omahyväisyyttään.

Perkele näet tietää sangen hyvin etteivät mitkään heidän tekemistään teoista eivätkä heidän osoittamistaan hyveistä hyödytä heitä mitenkään vaan päinvastoin muuttuvat paheiksi.

Vierailija
6686/6966 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6687/6966 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on uskovaisten palvonta ja mihin se kohdistuu?

Mielikuvaan jonka mieli on heijastanut silmien eteen, joka on saanut alkuunsa sidonnaisesta mielestä.

He ovat lukeneet tai kuulleet tietyistä asioista jotain jotka ovat tallentuneet  muistiin.

Muisti heijastaa tuon sidonnaisen tekeleen  uskovaisten silmien eteen.

He palvovat vain ja ainoastaan mielensä heijastetta joka on heitä itseänsä. Jolla ei ole mitään tekemistä tosiasian kanssa. Ja näin he harjoittavat itsepetosta tajuamatta sitä itse. He palvovat loppujen lopuksi itseään tuolla tavalla tehdessään, eikä ketään muita.

Vierailija
6688/6966 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6689/6966 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6690/6966 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun pointti on kyllä kadonnut mystikon myötä. Satunnaisia lentäviä lauseita, mutta ei oikein kunnon keskustelua. Harmi.

Olisin halunnut kysyä mystikolta erästä asiaa, mutta kun häntä ei täällä nykyään näy. Jos jollain muulla on näkemystä asiaan, niin kuulisin kyllä mielelläni mietteitä aiheesta.

Kysymys koskee henkimaailmaa. Uskon kyllä sen olemassaoloon ja todisteitakin olen saanut yli omien tarpeiden. Itse en haluaisi näiden kanssa olla missään tekemisissä. Suht rauhassa olenkin saanut olla, mutta tunnen ihmisiä jotka kommunikoivat "enkeleiden" ja "henkioppaiden" kanssa päivittäin. Lainausmerkeissä, koska aina nämä eivät ole olleet hyvällä asialla ja sitä mitä sanovat olevansa, vaikka saattavat valon lähettiläinä esiintyä. Ovat myös hyvin uskottavia hämäyksessään. Pienistä seikoista ovat kuitenkin jääneet kiinni ja minun on ollut hyvin vaikeaa uskoa näiden olentojen kertomaa sanomaa. Jos vaikka ystävä välittää jonkun "enkelin" tuomaa viestiä minulle. Imartelu on yksi tällainen joka saa niskavillat pystyyn. Yleensä annan mennä voin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska tiedän, että asian kritisoiminen saisi sen toisen takajaloilleen.

Varsinkin new age suuntauksissa kaikki mitä nämä henkioppaat kertovat otetaan vastaan ilman mitään filttereitä. Kun se on henkioppaan sanomaa, se on automaattisesti totta. Jos toinen ihminen sanoo sinulle jonkin asian totuutena, punnitset sitä omien tuntemustesi ja esim. henkilön luotettavuuden kannalta. Sama ei kuitenkaan tunnu koskevan henkiolentoja. Haluaisin tietää mikä näiden tarkoitusperä oikeastaan on. Miksi haluavat uskotella ihmisille asioita, jotka eivät ole totta. Ovatko motiivit samankaltaisia kuin ihmisilläkin? Usein intuitio on varoittanut näistä, mutta silti mietityttää. Tämä tuntuu olevan yleistyvä trendi, että kanavoidaan jotain henkiolentoa ja unohdetaan se oma arvostelukyky kokonaan. Olen huolestunut, mutta turhaanko?

Vierailija
6691/6966 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun pointti on kyllä kadonnut mystikon myötä. Satunnaisia lentäviä lauseita, mutta ei oikein kunnon keskustelua. Harmi.

Olisin halunnut kysyä mystikolta erästä asiaa, mutta kun häntä ei täällä nykyään näy. Jos jollain muulla on näkemystä asiaan, niin kuulisin kyllä mielelläni mietteitä aiheesta.

Kysymys koskee henkimaailmaa. Uskon kyllä sen olemassaoloon ja todisteitakin olen saanut yli omien tarpeiden. Itse en haluaisi näiden kanssa olla missään tekemisissä. Suht rauhassa olenkin saanut olla, mutta tunnen ihmisiä jotka kommunikoivat "enkeleiden" ja "henkioppaiden" kanssa päivittäin. Lainausmerkeissä, koska aina nämä eivät ole olleet hyvällä asialla ja sitä mitä sanovat olevansa, vaikka saattavat valon lähettiläinä esiintyä. Ovat myös hyvin uskottavia hämäyksessään. Pienistä seikoista ovat kuitenkin jääneet kiinni ja minun on ollut hyvin vaikeaa uskoa näiden olentojen kertomaa sanomaa. Jos vaikka

En koe mielekkääksi olla tuollaisista asioista edes kiinnostunut, koska ei niillä ole mitään todellista arvoa.

Vierailija
6692/6966 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mielekkääksi olla tuollaisista asioista edes kiinnostunut, koska ei niillä ole mitään todellista arvoa.

En minäkään ole näistä juurikaan kiinnostunut. En kaipaa elämääni mitään ulkopuolisia oppaita. Oma intuitio riittää. Mutta tämä nyt tuntuu olevan joku uusi muoti-ilmiö. Tai ainakin olen onnistunut haalimaan lähelleni ihmisiä, jotka ovat ko asioista kiinnosuneita. Huolestuttaa vain näiden ihmisten puolesta, jotka hyppäävät, jos "henkiopas" niin käskee, vaikka käskisi hypätä kaivoon. Ja ihan mielenkiinnosta kiinnostaa, että mikä on motiivina henkimaailmalla sekaantua ihmisten asioihin? Mitä ne siitä hyötyvät? Eihän näillä asioilla tosiaan lopulta mitään väliä ole, mutta herättää silti kysymyksiä.

Vierailija
6693/6966 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6694/6966 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harmi, kun mystikko ei enää kirjoittele. 

Vierailija
6695/6966 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6696/6966 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys K.M.

On tapahtunut semmoinen asia jota en pysty vajavaisella järjelllä ymmärtämään.

Ehkä sinä voisit valaista asiaa miksi  näin on tapahtunut epätäydelliselle ja syntiselle mitä minä olen.ere

Nimittäin heräsin eräänä aamuna sellaiseen tilaan jossa Jumalallinen rakkauden virta, virtasi olemuksen läpi kirjaimellisesti läpi kehon, sielun ja hengen, se ei siis pysähtyn kehoon vaan virtasi läpi.

Tämä Jumalallinen rakkauden virta oli jotai niin valtavan suurenmoista että mitkään maailman kokemukset eivät yllä lähellekkään sitä. Tuo rakkauden virta ei tullut tästä maailmasta, eikä mitkään maalliset sanat riitä kuvaamaan sitä mitä se todellisuudessa oli.

Olen hämmentynyt ja hämmästynyt siitä miksi minulle suotiiin tuo kokemus, vaikka olen sitä mieltä etten ole ansainnut noin ylevää kokemusta koskaan, vaan olen aivan tavallinen, enkä pidä itseäni muita parempana missää elämän asiassa.

Vierailija
6697/6966 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys koskee henkimaailmaa. Uskon kyllä sen olemassaoloon ja todisteitakin olen saanut yli omien tarpeiden. Itse en haluaisi näiden kanssa olla missään tekemisissä. Suht rauhassa olenkin saanut olla, mutta tunnen ihmisiä jotka kommunikoivat "enkeleiden" ja "henkioppaiden" kanssa päivittäin. Lainausmerkeissä, koska aina nämä eivät ole olleet hyvällä asialla ja sitä mitä sanovat olevansa, vaikka saattavat valon lähettiläinä esiintyä. Ovat myös hyvin uskottavia hämäyksessään. Pienistä seikoista ovat kuitenkin jääneet kiinni ja minun on ollut hyvin vaikeaa uskoa näiden olentojen kertomaa sanomaa. Jos vaikka

Valaistumisessa on kysymys menemisestä kaiken muodon tuolle puolelle. Miksi tarvitaan joku uusi hermannien maailma, eli henkimaailma? Eikö tässä elämän sirkuksessa ole pellejä riittävästi. Mitä muuta se toisi kuin lisää erillisyyttä ja muotoja.

Vierailija
6698/6966 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistumisessa on kysymys menemisestä kaiken muodon tuolle puolelle. Miksi tarvitaan joku uusi hermannien maailma, eli henkimaailma? Eikö tässä elämän sirkuksessa ole pellejä riittävästi. Mitä muuta se toisi kuin lisää erillisyyttä ja muotoja.

Samaa mieltä. Kyllä tässä ihmisten maailmassa on ihan tarpeeksi. Siksi ihmettelinkin, että mitä lisäarvoa tuo oikeen tuo. Tai siis toisaalta ymmärrän kyllä, miksi ihmiset hakeutuvat tuollaisten asioiden pariin. Kun vastauksia ei löydetä ihan siitä läheltä, ollaan ehkä jopa epätoivioisia maailman tilanteesta ym, niin laajennetaan reviiriä. Ehkä saadaan vastauksia päivän polttaviin kysymyksiin ja ns. toimintaohjeita. Ehkä myös tunnetaan itsensä vähän henkisemmäksi kuin naapurin Pera ja Marjatta. Lähinnä ihmetyttää tuo täysin sokea luottamus henkimaailmaan. Samoja pellejä eri koostumuksella kuin me ihmisetkin?

En siis esittänyt kysymystä, koska olisin noista asioista itse erityisen kiinnostunut. Lähinnä halusin vain tietää kuinka vaarallisten asioiden kanssa tässä leikitään. Tuttavienin saamat neuvot ovat olleet välillä vähintääkin kyseenalaisia.Ja kiinnijääminen valheista on aiheuttanut aika pelottavia asioita.  Voinko silti turvallisin mielin antaa heidän tehdä omat virheensä, vai pitääkö yrittää ottaa asia puheeksi silläkin uhalla, että olen sitten matalalla värähtelevä tallukka, joka ei vaan näistä asioista mitään ymmärrä. Sellainen taidan kyllä ollakin, mutta väliäkös sillä. 

Ja tosiaan se, että mitä se henkimaailma tästä hämmentämisestä kostuu? Ihmiset tavoittelevat, valtaa, mainetta ja mammonaa ja heitä ja heidän motiivejaan on tavallaan helpompi ymmärtää.  Mutta mitä nämä aineettomammat kaverit tästä oikeen kostuvat?

Vierailija
6699/6966 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistumisen tiloja on kaksi.

Toisessa entitetti kohtaa sanoinkuvaamattoman autuuden tilan.

Toisessa valaistumisen tila on jossa entiteettiä ei ole olemassa enään, vaan sanoinkuvaamattoman tilan tiedostaa Tietoisuus. Tämä on ykseyden tila.

Näiden kahden tilan ero on siinä, että jälkimäisessä tilassa Tietoisuus ei tiedosta menttaalista kohdetta lainkaan jolloin se ei tiedosta ajatuskasvannaisia lainkaan siis maailmaa, siinä olevia ilmiötä eikä entiteettiä.

Ensinmainitussa tilassa Tietoisuus tiedostaa omat menttaaliset kohteensa, joten silloin se tiedostaa maailman, siinä olevat ilmiöt ja entiteetin.

Tämä  on vain näiden kahden tilan välillä oleva ero.

73

Vierailija
6700/6966 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valaistumisen tiloja on kaksi.

Toisessa entitetti kohtaa sanoinkuvaamattoman autuuden tilan.

Toisessa valaistumisen tila on jossa entiteettiä ei ole olemassa enään, vaan sanoinkuvaamattoman tilan tiedostaa Tietoisuus. Tämä on ykseyden tila.

Näiden kahden tilan ero on siinä, että jälkimäisessä tilassa Tietoisuus ei tiedosta menttaalista kohdetta lainkaan jolloin se ei tiedosta ajatuskasvannaisia lainkaan siis maailmaa, siinä olevia ilmiötä eikä entiteettiä.

Ensinmainitussa tilassa Tietoisuus tiedostaa omat menttaaliset kohteensa, joten silloin se tiedostaa maailman, siinä olevat ilmiöt ja entiteetin.

Tämä  on vain näiden kahden tilan välillä oleva ero.

73

Kiitos 73. Tiivistit olennaisen asian hienosti. Noin se juuri on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän