Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6966)
Vierailija kirjoitti:
Thymus missä olet?? Haluaisin kuulla miten IOK:n opiskelu sujuu, onko tullut uusia oivalluksia? Itse olen alkanut lukemaan sitä taas.
Täälläpä olen :) En ole hetkeen käynyt lueskelemassa viestejä.
Olen suunnannut huomioni hyvin vahvasti sisimmän kuunteluun ja ohjauksen vastaanottamiseen. Silleen en enää lue Kurssia mutta käytän Kurssin opetuksia ja tehtäviä tukena joka päivä; kirjaimellisesti tai soveltaen. Yhteys on löytynyt ja läsnä koko ajan. Egon rippeet kyllä pistää kampoihin "koko ajan", välillä aika rajustikin. Että on tässä vielä polkua tallattavana :)
Kesken erään syvän epätoivon hetken kuulin äänen "Luota Kurssiin" ja sen myötä rauha palasi sisimpään.
Kiitollisena muistan aina Kurssin lauseen, että kun tämän matkan on kerran aloittanut, niin loppu on varma.
Olen välillä ollut sellaisessa hiljaisuudessa, jonka ymmärrän olevan sitä hiljaisuutta mitä mielen hiljaisuudeksi sanotaan. Valitettavasti en vielä ole saavuttanut pysyvästi tätä hiljaisuutta. Tätä hiljaisuutta kun kokee, ego tuntuu olevan poissa. On kevyessä "poissaolossa".
Kannustan jatkamaan Kurssin opiskelua :) Se kyllä toimii. Kaikille se ei ole oikea tie mutta heille, jotka sen omakseen kokevat, saavat siitä kyllä kaiken tarvitsemansa avun.
Unohdin näköjään kirjautua mutta oli mun, Thymuksen vastaus :)
Tämä on muuttunut niin en nyt kyllä tiedä tuleeko tämäkään nimimerkilläni kun en näe nimimerkkiäni kuten ennen näki, eikä ole esikatselu toimintoa :)
Mielenkiintoinen kirjoitus. Jäin vielä miettimään tuota kohtaa, missä sanotaan, että joillekin ihmisille valaistunut ihminen on tavallaan liian helppo.. Voisiko ehkä olla toisaalta niinkin, että vahvasti egon kautta elävälle valaistunut ihminen onkin liian vaikea..? Jos on tottunut siihen, että parisuhde tuntuu olevan mukavasti voimissaan, kun siinä on säännöllisesti draamaa ja ristiriitoja ja kun valaistunut henkilö ei lähde näihin riitoihin mukaan, ego voi kokea tämän ärsyttäväksi.. Ego on tottunut vastakkainasetteluun ja nyt kun ei sitä enää saa, se ei tiedä enää, miten pitäisi olla..
Kieltämättä parisuhteessa toisen hengellinen herääminen voi olla pieni riski "eroon kasvamiselle". Ei siksi, että heränneestä tulisi outo, sellainen joka paasaa mystiikkaa ja metafysiikkaa tai istuu vaan meditoimassa jossain, vaan siksi, että joillekin ihmisille valaistunut ihminen on tavallaan liian helppo.
Mielenkiintoinen kirjoitus. Jäin vielä miettimään tuota kohtaa, missä sanotaan, että joillekin ihmisille valaistunut ihminen on tavallaan liian helppo.. Voisiko ehkä olla toisaalta niinkin, että vahvasti egon kautta elävälle valaistunut ihminen onkin liian vaikea..? Jos on tottunut siihen, että parisuhde tuntuu olevan mukavasti voimissaan, kun siinä on säännöllisesti draamaa ja ristiriitoja ja kun valaistunut henkilö ei lähde näihin riitoihin mukaan, ego voi kokea tämän ärsyttäväksi.. Ego on tottunut vastakkainasetteluun ja nyt kun ei sitä enää saa, se ei tiedä enää, miten pitäisi olla..
Kunpa voisi tietää, onko jonkun henkilön pahojen tekojen taustalla sieluntasolla tehty sopimus pahantekijän ja uhrin välillä, mikä ilmeisesti on se yleisin vaihtoehto VAI onko jonkun henkilön käytös mennytkin pahasti yli siitä sovitusta?
Äitini on ollut hyvin julma minua kohtaan. Olen usein miettinyt, että kun sitten joskus tapaamme henkimaailmassa, saan vihdoin vastauksia, miksi hän on ollut niin julma, kova ja kylmä. Mietin myös, olenko itse pyytänyt sielun tasolla, että hän kohtelisi minua tulevassa elämässämme huonosti, jotta voin oppia jotain olennaista, kasvaa henkisesti tai hyvittää karmaa, jos vaikka jossain aiemmassa elämässä minä olen ollut se julma äiti hänelle. Tai olisiko vain niin, että äitini onkin ollut paljon pahempi minua kohtaan, mitä oli sieluntasolla sovittu ja hänen pahuudestaan syntyy hänelle karmaa.
Hämmentäviä asioita. Mitä te muut ajattelette aiheesta? Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.
Thymus, kiitos inspiroivista viesteistäsi. :) Aion jatkaa IOK:n parissa. Minusta tuntuu, että pohdiskelin alussa liikaa IOK:n teoriaa ja samalla hämmennyin siitä, kun se vaikuttaa jankkaukselta. Pitää vaan nyt lukea ja tehdä harjoituksia ja pyrkiä kuulemaan omaa sisäistä ääntä. Joku magneetti minua vetää tuon kirjan pariin.. :)
Youtubesta löytyy kanava A Course In Miracles With Keith. On selkeää IOK-opetusta, rauhallinen tyyli, vastailee kysymyksiin, eikä sössötä puhuessaan. :)
Tämä on hitusen outo kysymys Mystikolle. Voiko nukkumisasennon vaihtuminen liittyä energiamuutoksiin? Olen aina nukkunut mahallani tai kyljelläni ja herännyt aina siitä asennosta. Nykyään herään kun makaan selälläni. Ei pitäisi olla mitään fyysistä vaivaa, joka tämän muutoksen on aiheuttanut.
Valaistuminen on sitä, että tajuaa maailman olevan illuusiota. Ihminen on vain kuten roolihahmo elokuvassa.
Henkiset ihmiset missä olette, huhuu?!?
Aika jännä. Näin viime yönä unta jossa tapasin Mystikon henkilökohtaisesti. Uni oli hyvin rauhoittava ja todentuntuinen, harmi että se ei kovin kauaa kestänyt.
Onko joku lukenut kirjaa nimeltä Sensuroitu - Raamatun muutosten vaiettu historia?
Mietin niitä monijumaluus -tietoja, mikä on myös poistettu Raamatusta. Onko Mystikko ottanut siihen kantaa?
Sekin, että naisten pitää vaieta seurakunnassa, on lisätty Raamattuun myöhemmin eikä sellaistga mainintaa ole siinä aiemmin ollut.
Toinen kirjoittaja on teologian tohtori, joka on viitisen vuotta tutkinut yliopistolla (kai ryhmässä) Raamatun käännöksiä ja Raamattuun tehtyjä muutoksia.Kirjasta kerrotaan näin:
Ravisteleva ja viihdyttävä kirja Raamatun tekstien historiasta.
Raamattua on pidetty muuttumattomana Jumalan sanana. Kautta aikojen pyhän kirjan lauseita on valjastettu politiikan ja vallankäytön perusteiksi. Raamatun kertomukset pulpahtavat pintaan myös täysin maallisissa yhteyksissä.
Oikeasti Raamattu on muovautunut jatkuvasti kirjurien käsissä. He tekivät virheitä ja muokkasivat tekstejä tarkoitusperiensä mukaan. Esimerkiksi monijumalaisuutta sensuroitiin ja naisten asemaa häivytettiin. Lisäksi Raamattu muuttuu aina, kun sitä käännetään uusille kielille.
Kirja kertoo Raamatun käsikirjoitusten rikkaasta historiasta tieteellisellä otteella mutta kepeästi ja uusiin näkökulmiin haastaen.
https://www.adlibris.com/fi/kirja/sensuroitu-9789511452454
Edullisin hinta kirjalle tällä hetkellä 26,90 sisältää postikulut.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Polyteismi eli monijumalaisuus
Kai sitä täällä "unessa" voi olla Jumalia enemmänkin, mutta lopulta kaikki on "mielikuvitusta", vaikka niin todelta tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.adlibris.com/fi/kirja/sensuroitu-9789511452454
Edullisin hinta kirjalle tällä hetkellä 26,90 sisältää postikulut.
Joskohan tuon huumoripläjäyksen saisi itsekin ensi vuonna hankittua. Vai että sensuroitu polyteismi :D ainakin ennakkotietojen perusteella davinci-koodimaista foliohattuilua.
Sellainen muistutus, että tämän ketjun opit eivät ole kristinuskoa nähneetkään. Jos haluaa kuulla kristinuskon sanomaa, niin kannattaa käydä paikallisessa seurakunnassa tai lukea ihan perinteistä Raamattua.
Tämä siis uusille lukijoille, ettei ainakaan enempää ihmisiä menisi hengellisille harhapoluille.
Valitsen tämän meille:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOfy9y3ht3OSwA-gY…