Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6978)
KM: "Kaikki mahdollisuudet toteutuvat unissa ja illuusioissa, joita "erilliset yksilöelämät" ovat. Tietyn unen sisältä katsoen toki kokee vain yhden tapahtumien kulun kerrallaan, eikä tiedä muista unista mitään. Mutta on vain yksi Tietoisuus, joka kokee ne kaikki, ja joka on sinunkin tietoisuutesi tässä ja nyt."
Tuokaan ei selitä sitä, miksi joidenkin hypnoosissa, ihmiseen virheellisesti samaistuneena oleva Tietoisuus herää ja joidenkin ei, jos se kuitenkin on vain se Yksi Tietoisuus.
On vain yksi Tietoisuus, joka on kaikkien minä ajatusten taustalla.
Eri minät ovat henkisessä kehityksessä eri tasolla.
73 kirjoitti:
Onko se, että eri minät ovat eri tasolla henkisessä kehityksessä syynä siihen, että ihmiseen virheellisesti samaistuneena oleva yksi Tietoisuus herää joissakin ihmisolennoissa ja joissakin ei?
Vierailija kirjoitti:
73 kirjoitti:
Onko se, että eri minät ovat eri tasolla henkisessä kehityksessä syynä siihen, että ihmiseen virheellisesti samaistuneena oleva yksi Tietoisuus herää joissakin ihmisolennoissa ja joissakin ei?
On.
Vierailija kirjoitti:
73 kirjoitti:
Tuota "virheellisesti samaistuneena" ei kannata ottaa liian tarkasti, sillä kaikkihan menee kuitenkin kuin on tarkoituskin. Ymmärrät varmaan lainauksessa olevan kysymykseni oikein.
73 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
73 kirjoitti:
On.
Jännä, ihan samaan aikaa kirjoitimme samasta aiheesta. Kiitos vastauksestasi.
Vierailija kirjoitti:
73 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
73 kirjoitti:
On.
Jännä, ihan samaan aikaa kirjoitimme samasta aiheesta. Kiitos vastauksestasi.
Tnx sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kollektiivinen tietoisuus tarkoittaa sitä, että tietoisuutemme on synkronoitu tai jaettu muiden elävien olentojen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus on vastuussa myös “minuuden” kokemuksesta, ja antaa meille jotain, jota olemme kuvanneet sieluksi."
Tarkoittaako tuo yllä oleva samaa kuin että meillä kaikilla on yhteinen minä olen -tajunta (minä olen -tietoisuus)?
Jos meillä kaikilla on vain se yksi yhteinen minä olen -tajunta, niin miksi se on herännyt joissain ihmisolennoissa ja ei ole herännyt toisissa?
Jos meillä on kullakin oma yksilöllinen minä olen -tajunta, se selittäisi paremmin, miksi joidenkin tajunta oivaltaa tosiolemuksensa ja joidenkin ei.
Just samaa olen miettinyt että onko meillä vai eikö meillä ole yhteinen Minä Olen -Tajunta?
Jos se on yhteinen, niin minkä vuoksi yhden olennon Tajunnan herääminen ei herätä muitakin saman Yhden Tajunnan/Tietoisuuden omaavia? Miksi Tajunta herää Maijassa muttei Matissa? Onko syy siinä, että Matin ego ja virheelliset ajatususkomukset ovat niin voimakkaita, että se estää Tajunnan heräämisen. Ts. pitääkö Matin ego Tajuntaa sumuverhossa, liikaa samaistuneena Matin virheuskomuksiin eikä se siksi havahdu Todelliseen Itseensä?
Kysyt: "...onko meillä vai eikö meillä ole yhteinen Minä Olen -Tajunta?"
Tiedän, millaista on, kun ei saa vastauksia, joten todella mielelläni tuohon vastaisin, jos vastauksen tietäisin.
Vastauksen kertominen sen tietäjältä ei onneksi paljoa vaivaa vaadi, koska vastaus on niin lyhyt, jompikumpi noista: "on" tai "ei".
Varmasti tässä ketjussa vastauksen tietää joku muukin kuin vain Mystikko, joten toivotaan, että asia selviää.
On tavallaan yhteinen tajunta jota ei tässä ulottuvuudessa/kehitystasossa voi käsittää eikä sitä kannattane sen enempää miettiä. Tajuat sen vasta valaistumisen jälkeen joten keskittyisin ennemmin siihen jos se kiinnostaa.
Vähän verrannollisesti sama jos lapsi kysyy jotain aikuisten asiaa jonka tiedät muttet pysty selittämään sitä sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kollektiivinen tietoisuus tarkoittaa sitä, että tietoisuutemme on synkronoitu tai jaettu muiden elävien olentojen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus on vastuussa myös “minuuden” kokemuksesta, ja antaa meille jotain, jota olemme kuvanneet sieluksi."
Tarkoittaako tuo yllä oleva samaa kuin että meillä kaikilla on yhteinen minä olen -tajunta (minä olen -tietoisuus)?
Jos meillä kaikilla on vain se yksi yhteinen minä olen -tajunta, niin miksi se on herännyt joissain ihmisolennoissa ja ei ole herännyt toisissa?
Jos meillä on kullakin oma yksilöllinen minä olen -tajunta, se selittäisi paremmin, miksi joidenkin tajunta oivaltaa tosiolemuksensa ja joidenkin ei.
Just samaa olen miettinyt että onko meillä vai eikö meillä ole yhteinen Minä Olen -Tajunta?
Jos se on yhteinen, niin minkä vuoksi yhden olennon Tajunnan herääminen ei herätä muitakin saman Yhden Tajunnan/Tietoisuuden omaavia? Miksi Tajunta herää Maijassa muttei Matissa? Onko syy siinä, että Matin ego ja virheelliset ajatususkomukset ovat niin voimakkaita, että se estää Tajunnan heräämisen. Ts. pitääkö Matin ego Tajuntaa sumuverhossa, liikaa samaistuneena Matin virheuskomuksiin eikä se siksi havahdu Todelliseen Itseensä?
Tiedän, millaista on, kun ei saa vastauksia, joten todella mielelläni tuohon vastaisin, jos vastauksen tietäisin.
Vastauksen kertominen sen tietäjältä ei onneksi paljoa vaivaa vaadi, koska vastaus on niin lyhyt, jompikumpi noista: "on" tai "ei".
Varmasti tässä ketjussa vastauksen tietää joku muukin kuin vain Mystikko, joten toivotaan, että asia selviää.
On tavallaan yhteinen tajunta jota ei tässä ulottuvuudessa/kehitystasossa voi käsittää eikä sitä kannattane sen enempää miettiä. Tajuat sen vasta valaistumisen jälkeen joten keskittyisin ennemmin siihen jos se kiinnostaa.
Vähän verrannollisesti sama jos lapsi kysyy jotain aikuisten asiaa jonka tiedät muttet pysty selittämään sitä sanoin.
Se on myös parviälyä ohjaava voima.
73 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
73 kirjoitti:
On.
Hyvä homma sikäli, että jos kerran Tietoisuus voi herätä helpommin henkilössä, joka on henkisessä kehityksessään "pitemmällä", niin silloinhan tietynlainen henkinen harjoittelu ja eteneminen henkisesti auttaa Tietoisuutta nopeammin havahtumaan/heräämään.
Joidenkin mielestä ihminen ei voi mitenkään vaikuttaa siihen, herääkö hänen Tietoisuutensa huomaamaan, ettei olekaan vain rajoittunut ihminen, vaan onkin Tietoisuus. Se ei siis olekaan totta.
Tolle on sanonut monella videolla, että kun ihminen on ajatuksettomassa läsnäolon tilassa, hän on samalla hereillä, eli Tietoisuuden tilassa, josta useimmat sitten palaavat taas siihen henkilö-tilaan ajatustensa kera.
Tolle puhuu myös, että osa ihmisistä on osittain heränneitä, eli he voivat olla vaikka päivän aikana suuren osan aikaa Tietoisuus-tilassa, mutta sitten joku asia saattaa palauttaa heidät takaisin henkilöön. Kuitenkin, jos ihminen kykenee olemaan ison osan ajasta läsnä ja liiemmin ajattelematta (muuta kuin spontaanin ajatustarpeen ilmetessä), niin hän on vahvasti menossa kokoaikaista heräämistä kohti.
Mitä ajatuksia teillä nousee noista Tollen ajatuksista. Tiedän, että joidenkin mielestä voi olla vain kokonaan herännyt tai sitten ei. Itselläni on jonkun verran kokemusta tuosta osittaisesta hereilläolosta, ja siihen tilaan liittyen siitäkin, että tiedän olevani myös joku toinen ihminen, mutta hän on vain eri "puvussa", Tietoisuus valepuvussa, kuten Tolle joskus sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo, että joitakin valaistumiseen liittyviä asioita ei voi selittää tai älyllä ymmärtää. Olen eri mieltä. Monia sellaisia asioita olen ymmärtänyt, jotka ovat muka olleet sellaisia, ettei niitä voi selittää eikä ymmärtää. Joitain kertoja olen löytänyt asian itsenäisen selvittämisen jälkeen jonkun videon tai kirjan, jossa joku on asian hyvin selittänyt, vaikkei kenenkään pitänyt siihen kyetä. Esim. Mystikko ja Jeff Foster osaavat selittää ns. vaikeitakin asioita tosi hyvin. E. Tolle myös.
Enkä tarkoita tällä kehuskella, että ymmärrän, vaan kertoa vain, ettei aina kannata niin helposti luovuttaa sanomalla, ettei asiaa voi selittää tai ymmärtää. Tietenkin me ihmiset olemme erilaisia eivätkä jotkut edes kaipaa aiheen tarkempaa analysointia. Joillekin se, että he ymmärtävät asian älyllisesti niin pitkälle kuin mahdollista, auttaa siihen, että heidän on helpompi jatkaa eteenpäin, on helpompi luopua tästä näennäisestä ihmisyydestä ja hyväksyä se, että onkin jotain ihan muuta - Tietoisuus.
Te jotka olette lukeneet Paul Bruntonin kirjan, Yliminän viisaus,
niin mitä mieltä kirjasta olette?
Olen sitä mieltä, että on tosi mahtava.
Te jotka olette lukeneet J.Krishnamurtin kirjoja, niin mitä mieltä niistä olette?
Olen sitä mieltä, että ovat mahtavia.
Vieläkö täällä ollaan ahdistuneita koronasta ja pahasta Donald Trumpista?
"Kristitty" mystikko, jos et pysty muuhun kuin sotkuun, jätä kirjoittamatta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo, että joitakin valaistumiseen liittyviä asioita ei voi selittää tai älyllä ymmärtää. Olen eri mieltä. Monia sellaisia asioita olen ymmärtänyt, jotka ovat muka olleet sellaisia, ettei niitä voi selittää eikä ymmärtää. Joitain kertoja olen löytänyt asian itsenäisen selvittämisen jälkeen jonkun videon tai kirjan, jossa joku on asian hyvin selittänyt, vaikkei kenenkään pitänyt siihen kyetä. Esim. Mystikko ja Jeff Foster osaavat selittää ns. vaikeitakin asioita tosi hyvin. E. Tolle myös.
Enkä tarkoita tällä kehuskella, että ymmärrän, vaan kertoa vain, ettei aina kannata niin helposti luovuttaa sanomalla, ettei asiaa voi selittää tai ymmärtää. Tietenkin me ihmiset olemme erilaisia eivätkä jotkut edes kaipaa aiheen tarkempaa analysointia. Joillekin se, että he ymmärtävät asian älyllisesti niin pitkälle kuin mahdollista, auttaa siihen, että heidän on helpompi jatkaa eteenpäin, on helpompi luopua tästä näennäisestä ihmisyydestä ja hyväksyä se, että onkin jotain ihan muuta - Tietoisuus.
Jeff Foster on huijareiden huijari.
Vierailija kirjoitti:
"Kristitty" mystikko, jos et pysty muuhun kuin sotkuun, jätä kirjoittamatta!
Epäkristillinen harhaanjohtaja onkin näitä eksyttäjiä, joiden tarkoitus onkin sotkea terveeseen oppiin jotain ihme new agea ja muuta tuubaa. Juuri tällaisista väärien oppien levittäjistä on Raamatussa varoitettu monta kertaa!
Toivottavasti kuulijat ymmärtäisivät suhtautua kriittisesti, niin ei tule sitten pettymystä tuonpuoleisessa.
Muuttuuko energiani vai mistä ihmeestä taas yhtäkkinen tuskastuttava, kuuma ahdistus johtuu?
MItä mieltä olette Jed McKennan jutuista? Totta vai tarua?