Ylimääräiset vaatteet: Fida, UFF vai Pelastusarmeija?
Nyt olisi itselleni turhia, mutta hyväkuntoisia vaatteita jonkin verran minulla (ei hirveästi, mutta kuitenkin). En itse jaksa niitä mennä minnekään myymään, joten ajattelin lahjoittaa ne johonkin näistä kolmesta paikasta (kierrätyslaatikoita on kuitenkin jokaisella näistä). Osaatteko neuvoa, mille organisaatiolle ne vaatteet kannattaa antaa? Mielellään joku perustelu vielä, että miksi juuri se. Muitakin saa ehdottaa kuin näitä kolmea, jos vain lahjoittaminen on helppoa.
Kommentit (8)
Mulla on sama homma edessä huomenna :) Ite ratkaisin sen silleen että, käyn isossa kaupassa ja vien sen pihassa olevaan kierrätyslaatikkoon. Se on joko Fida tai Uff. Eli minne on helpoin. Jos en olisi näin laiska, niin veisin Pelastusarmeijalle ihan siitä syystä että, uskon niiden jäävän ihan jopa ilmaiseksi niitä tarvitsevien käyttöön. Eli Pelastusarmeija jakaa niitä esim. kodittomille. En tiedä pitääkö tämä paikkaansa, saa korjata jos luuloni on väärä.
Pelastusarmeijalle. Auttavat suomalaisia vähäosaisia.
Uffin rahat menevät minne lie maailmalle.
Nakkaan sen firman lootaan, joka on lähmipänä kotiani. En jaksa kuskata kauemmas. Viis ideologiasta, kunhan pääsen eroon.
Fida tai Pelastusarmeija. Vahva vakaumus estää usein ihmistä tekemästä väärin, ja en ole kummastakaan firmasta kuullut mitään pahaa.
Jos haluat itsellesi taloudellista hyötyä, voit viedä vaatteet henkkamaukan tai kappahlin keräyslootaan, saat alennuskupongin.
Pelastusarmeija, tekevät ihan aitoa hyväntekeväisyystyötä vapaaehtoisvoimin.
UFF ei käytännössä tee mitään hyväntekeväisyyttä, koska kaikki rahat upotetaan palkkoihin, vuokriin ja muihin "menoihin".
Fida on mun makuun vähän liian... Niiden meininki on mun makuun liian jäykän kristittyä.
Ei kellään neuvoja?