Köyhän elämä on karmeaa
Pesukoneeni pesi 45 minuutin pyykkejä varmaan melkein 4 tuntia.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ja minulla imuri sammuilee koko ajan imuroidessa.
Minun imurini imuteho katoaa aina välillä imuroidessa. Sohvassa tuntuvat aluspuut persauksissa.
Jääkaapissa on ollut 5 cm jäätä takaseinässä siitä saakka kun sen kytkin kiinni. Jos taakse laittaa tuotteita, niin jäätyvät kiinni sinne ja menevät piloille.
ap
Hanki koneen puhdistusainetta ja pese 90 C ohjelma ja sen päälle ohjeen mukainen viileämpi ohjelma. Tyhjennä nukkasihti ja suodattimet. Jos ei toimi vieläkään, niin olisikohan poistopumpussa vikaa?
Miten niin kamalaa olla köyhä? Esim. meiltä entisiltä köyhiltä saa ihan ilmaiseksi kunhan itse kuljettaa pois sovittuna ajankohtana (eikä venkoile niinkuin minulle on käynyt; ei kyytiä , on kyyti, ei sittenkään, voisitko putää varattuna pari viikkoa?, lähdethän kantoavuksi?…) toimivan koneen. Säästämme 50 € kaatopaikkamaksun vaihdossa uudempaan.
Oletko kokeillut levittää sianpaskaa päällesi, jos se vaikka auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Hanki koneen puhdistusainetta ja pese 90 C ohjelma ja sen päälle ohjeen mukainen viileämpi ohjelma. Tyhjennä nukkasihti ja suodattimet. Jos ei toimi vieläkään, niin olisikohan poistopumpussa vikaa?
Miten niin kamalaa olla köyhä? Esim. meiltä entisiltä köyhiltä saa ihan ilmaiseksi kunhan itse kuljettaa pois sovittuna ajankohtana (eikä venkoile niinkuin minulle on käynyt; ei kyytiä , on kyyti, ei sittenkään, voisitko putää varattuna pari viikkoa?, lähdethän kantoavuksi?…) toimivan koneen. Säästämme 50 € kaatopaikkamaksun vaihdossa uudempaan.
Missäpäin? Onko päältä täytettävä, kun tänne yksiöön ei mahdu edestä täytettävää.
Vierailija kirjoitti:
Menee pesukone tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
90 ohjelma ei toimi. Kaikki puuvillaohjelmat saavat koneen sekoamaan ja täytyy irroitella 10 kertaa ja laittaa takaisin, että se ottaa jonkun toisen ohjelman. Keinokuituohjelmat toimivat 60 astetta on suurin. Lyhyet 45 min ja 30 min ohjelmat pesevät miten sattuu. Joskus tunnin, joskus 4 tuntia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä haisee koiranpaska eteisessä. Koiralla oli ripuli, ja nyt pitäisi pestä matto, mutta eihän köyhä jaksa.
Piti pestä tänään 2 koneellista, mutta nyt se ei onnistukaan. huoh ;(
ap
Onko kerrostalossa pesutupaa?JOs löytyy reilu satanen niin käytettyjä saa ostaa korjattuna.
Vierailija kirjoitti:
ap
Laita nyt se toinen. Ei voi olla noin vaikeeta
Juuri päältä täytettävät menevät kiertoon. Meidän kone ehti mennä jo pesutornin tuojan autoon, kun koneen varanneet köyhät venkoilivat tarpeeksi kauan, vaikka olin ilmoittanut viimeisen mahdollisen hakupäivän ja eivät ehtineet siihen. Kyllä harmitti kun toimiva meni haaskuuseen, mutta olen tyytyväinen kyllä kun nyt on kuivausrumpukin!
Olen varma, että näitä tomivia koneita riittää, koska moni lapsiperhe vaihtaa pesutorniin, heti kun on varaa. Laitappa jonnekin ilmainen ilmoitus, että otat vastaan ja haet esim nokkakärryillä sovittuna aikana. Kone tahdotaan antaa ennenkuin uusi kone tulee ja siinä on yleensä useita päiviä aikaa hakea, mutta koska moni peruu, niin käytännössä annetaan ekalle joka ehtii.
4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Laita nyt se toinen. Ei voi olla noin vaikeeta
Kyllä se voi. Välissä laitoin ruuat marinadiin, nyt pitäisi lähteä suihkun kautta kauppaan, jolloin kummankaan aikaan ei voi pitää konetta päällä. Jos toinenkin kone venähtää neljätuntiseksi, niin ei kerkeä enää. Helppo antaa neuvoja maalta, kun merellä on hätä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri päältä täytettävät menevät kiertoon. Meidän kone ehti mennä jo pesutornin tuojan autoon, kun koneen varanneet köyhät venkoilivat tarpeeksi kauan, vaikka olin ilmoittanut viimeisen mahdollisen hakupäivän ja eivät ehtineet siihen. Kyllä harmitti kun toimiva meni haaskuuseen, mutta olen tyytyväinen kyllä kun nyt on kuivausrumpukin!
Olen varma, että näitä tomivia koneita riittää, koska moni lapsiperhe vaihtaa pesutorniin, heti kun on varaa. Laitappa jonnekin ilmainen ilmoitus, että otat vastaan ja haet esim nokkakärryillä sovittuna aikana. Kone tahdotaan antaa ennenkuin uusi kone tulee ja siinä on yleensä useita päiviä aikaa hakea, mutta koska moni peruu, niin käytännössä annetaan ekalle joka ehtii.
4.
Mulla on kaupunkiin matkaa 8 km, tulee pitkä nokkakärryreissu. Mun ensimmäisessä asunnossa ei mahtunut kylpyhuoneeseen mitään konetta. Toiseen mahtui päältä täytettävä jolloin sopivasti se edestä täytettävä hajosi ja oli pakko ostaa päältä täytettävä, seuraavassa olisi mahtunut edestä täytettävä, mutta minä sellaista ostamaan niin kauan kuin tuo vanha toimii, tänne ei olisi taas mahtunut edestä täytettävä, että hyvä etten ostanutkaan sellaista. Onneksi tuo kone jotenkuten sinnitteli vielä edellisessä asunnossa. Nyt siinä välillä väärän pesuohjelman valitessa vilkkuu kaikki valot ja raksuttaa vaikka tunnin ohjelmaa kohdilleen, muttei löydä koskaan. Joskus joutunut pitämään 2 päivää johtoa irti, että ohjelmat nollaantuvat, kun se alkaa hakemaan sitä ohjelmaa esim. puuvilla, jota ei sitten koskaan löydä. Sellaista. Tänään tuo pesuhomma kaatui aikapulaan, kun ei ole koko päivää aikaa odotella jonkun koneen pesemistä.
ap
Meilläkin aikanaan kalliin allergiaimurin imuteho katoaa aina kesken kaiken, sitten palaa normaaliksi. 2 aikuisen ja yhden lapsen taloutemme tienaa yhteensä 6500e/kk, eli ei tuo ole köyhien ongelma vaan myös saamattomien tai kiireisten, jotka ei ehdi tai jaksa raahautua sinne imurikauppaan.
Taas saan imuroida tuolla paholaisen lähettämällä romulla, jos vaikka huomenna ostan uuden.
No nyt on ruuat muuten ok, mutta pitäisi tehdä vielä salaatti. Tulin kaupasta ja hiekkaa oli lattioilla, niin vielä imuroin. Kyllä se 4 tunniksi venynyt pilasi tuon pesun tänään. 45 min / tunti niin olisi kerennyt hienosti pesemään. Luojan kiitos imuri toimi jotenkuten, vaikka selkeästi hiekkaa jäi vielä lattioille, eli käsinpesuksi menee vielä tuon imurin kanssa huomenna.
ap
Ei ole ollut rahaa hiivalääkkeisiin (eikä kyllä ruokaankaan) nyt viimeisen viikon aikana. Ja se on karmeaa, se saatanan kutina ja kirvely ja kun ei voi mennä apteekkiin ja vain ostaa sitä lääkettä ja päästä tästä olosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut rahaa hiivalääkkeisiin (eikä kyllä ruokaankaan) nyt viimeisen viikon aikana. Ja se on karmeaa, se saatanan kutina ja kirvely ja kun ei voi mennä apteekkiin ja vain ostaa sitä lääkettä ja päästä tästä olosta.
Mitähän siihen entisaikaan käytettiin? Pohdin vain, että löytyisikö jotain luontaista ainetta helpottamaan.
ap
Minkälaiset tulot teillä on? Mietin vaan kun sain opiskeluaikana rahaa säästöön vaikka tein osapäivätyötä kaupan kassana vuoden ympäri. Opintotukea en voinut nostaa kun olin ns. liikaa töissä. Osaatteko tehdä halpaa ruokaa? Lidl myy kaurahiutaleita 0.40 eur paketti. Makaronilaatikkoa ajatellen lihaa saa 1.88 eur 400 g ja siihen makaroni 0.15 eur pussi. Mausteita ja vettä ja 1-2 munaa. Halpaa on. Marjoista voi keittää soppaa ite puuron kaveriksi. Pannukakut/lätyt eri täytteillä - suolainen tai makea on halpoja ja täyttäviä.
Ja minulla imuri sammuilee koko ajan imuroidessa.