Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen huomenna naimisiin ja yksi kaasoistani haluaisi tulla lapsensa kanssa häiden valmistautumisaamuun

Vierailija
10.08.2016 |

Eli siis yksi kaasoistani haluaisi tulla huomenna jolloin menen naimisiin lapsensa kanssa meille samalla kun valmistaudun hääpäivään. Hänen lastenhoitajansa oli tullut kipeäksi ja ilmeisesti nyt kukaan ei voi hoitaa lasta huomenna. Olemme itse mieheni kanssa lapsettomia ja enkä ihan oikeasti haluaisi kitisevää lasta hääpäivän aamuna kotiini! Minulle tuo hetki tulee olemaan yksi elämäni tärkeimmistä enkä haluaisi kuunnella kiukuttelevaa lasta, koska aamu tulee varmasti muutenkin olemaan todella hetkinen/kiireinen! En ole vielä vastannut kaasolle mitään ja pelkään, että hän suuttuu jos sanon ettet tuo lastasi huomenna. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru häät..tai sitten hommaa uusi kaaso..tai vielä parempaa, hankin kaason lapselle hoitaja..

Kai nyt yksi mukula menee, vaikka sitten kellarissa.

Vierailija
2/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääterveiset Porfffoosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät torstaina?

Vierailija
4/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan saa aina, jos ei muuta niin MLL.

Vierailija
5/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hirveesti, millainen lapsi. Jos rauhallinen ja vähän isompi, vois mun mielestä hyvin tulla mukaan. Jos taas menevä taapero, ymmärrän todella, jos et halua lasta mukaan. Itselläni on monta lasta, joista jonkun voisi ottaa mukaan, mutta kaikki eivät jaksaisi keskittyä.

Vierailija
6/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että on ok jos hän jää pois. Kaasoja sulla on ilmeisesti useita.

Vierailija
7/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, häät ovat torstaina ja noin 90% kutsutuista on tulossa. Itselläni on kolme kaasoa. AP

Vierailija
8/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita, että on ok jos hän jää pois. Kaasoja sulla on ilmeisesti useita.

Mutta tämä yksi on tietysti se tärkein, rakas lapsuudenystävä ;)

Vierailija
9/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi minkä ikäinen ja luonteeltaan minkälainen? Hiljaisesta ja hyvin tottelevasta lapsesta nyt ei kauheasti haittaa ole. Onhan se päivä sulle tärkeä, mutta on varmaan ystäväsikin, kun olet kaasoksi pyytänyt? Lapselle jotain videota pyörimään siksi aikaa, kun tärkeimmät valmistautumiset on kesken ja ruokaa syötäväksi, että jaksaa olla seremonian ajan nätisti. Kai se ystäväsi osaa lastaan sen verran komentaa, ettei kiukuttele ja riehu, kun on tärkeä päivä?

Vierailija
10/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ystäväsi ymmärtää. Selität vaan hänelle, miltä sinusta tuntuu.

Itseänikin ahdistaisi eniten viime hetken muutos, johon ei ole ehtinyt asennoitua.

Ahdistaisi myös se, että jos lapsi on paikalla, vie hän väkisin huomiota, tunnelmasta tulee hektisempi, jotenkin ajatus edes siitä ahdistaa että niin isona päivänä joutuisin edes teennäisesti hymyilemään ja kuuntelemaan lasten höpötystä, kun pitäisi keskittyä tulevaan. Ja itse ainakin olen niin kiltti, etten osaisi jättää ystävän lasta huomiotta..

Jokainen saa suunnitella juuri niin ihanan ja rauhallisen hääpäivän aamun kun haluaa. Kaasosi voi suuttua ja pitää sinua lapsivihaajana, tai sitten hän pystyy asettumaan asemaasi ja ymmärtää, miksi lapsi ei voi tulla.

Itsekin olen lapseton, ja vaikka kuinka läheisiä ystäviä ja ihania lapsia ystävillä on, stressaannun aina lasten seurassa. Stressaannun siitä, etten tiedä mitä heille sanoa, miten puhua yms. Joten hymyilen vaan innostuneesti ja ystävällisesti lapsille aina, ja se vie energiaa. enkä haluaisi sellaista energianvientiä hääpäiväni aamuna.

Vierailija
11/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kaaso jää pois, sinulla kun on muitakin ilmeisesti. Hääpäiväsi on kaasolle varmasti tärkeä, mutta lapsi vielä tärkeämpi.

Vierailija
12/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppi sun kaaso? Kirjoitit noin:

Eli siis yksi kaasoistani haluaisi tulla huomenna jolloin menen naimisiin lapsensa kanssa

Vierailija
13/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh kuka vitun tyhmä menee keskellä viikkoa naimisiin???  Itse jättäisin kyllä moiset kekkerit välistä...

Vierailija
14/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5/5.

Häät, vela, lapsi. Takuupöhinaa ja jopa raivoa tiedossa.

Vierailija
15/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ohjesääntö tällaisiin tilanteisiin:

1) sinun kotisi, sinun päiväsi - sinun sääntösi. Ystävällä ei ole oikeutta vaatia lapsitilaa jos et halua

2) ystäväsi koti, ystäväsi päivä - ystäväsi säännöt. Sinulla ei ole oikeutta vaatia lapsivapaata tilaa jos ystäväsi ei halua

Näillä säännöin on hyvä mennä, vuoroin vieraissa!

Vierailija
16/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samassa huoneessa pitää olla koko ajan?

Vierailija
17/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ärsyttää sinua, voihan kyseinen kaaso jäädä lapsineen kotiinkin?

Varsinkin kun kaasoja lienee useampi?

Et hänen jakamatonta huomiotaan kuitenkaan saisi lapsen läsnäollessa...

Tai sitten otat rennommin.

Varaa lapselle piirustusvälineet, anna vapaasti katsoa ipadilta piirrettyjä, napostella jotain herkkuaan - eli sellaista tekemistä mikä ei ole itsestään selvää kotona ja joka päivä. Viihtyy takuulla, eikä kasvatustavoitteet parissa tunnissa romutu - tämän voit sanoa äidilleen.

Jos lähipiiristäsi löytyy joku - teini tai äitisi tms - joka voisi tulla paikalle lasta leikittämään, viemään vaikka pihalle/puistoon/kävelylle ja jätskille; aina parempi.

Tai voit itse tilata tälle kaasolle lapsenvahdin kotiin kiitokseksi kaikesta avusta ja duunista mitä on häitäsi varten tehnyt (esim MML:sta, mutta KYSY ensin, sopiiko!)

Tai sitten voit ottaa bridezilla-prinsessa-asenteen ja alkaa kiukutella jo tänään.

Kaasoa voi myös syyllistää läpi valmistelujen ja itse juhlan häidesi pilaamisesta.

Eli asennekysymys.

Päätä itse.

Vierailija
18/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan saa aina, jos ei muuta niin MLL.

Ohis, mutta kaikkialla ei saa edes MLL:stä.

Vierailija
19/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku tarvii kaasoja hääaamuun?

Vierailija
20/20 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin, ap. Hääpäivän aamuja on toivon mukaan vain yksi elämässä ja siihen hetkeen morsian saa halutessaan olla ottamatta yhtäkään lasta. Rehellisesti sanoen en usko yhdenkään lapsen olevan niin hiljainen ja kiltti, jotta jaksaisi olla poissa jaloista koko aamun. Sitä paitsi tylsää hänelläkin tulisi olemaan, kun koko ajan komennettaisiin, että älä nyt kultapieni tule siihen tielle, kun meillä on tässä vähän kiire! Aikuiset voivat myös haluta puhua skumppaa nauttiessaan ns. aikuisten juttuja, mitkä kaikki eivät välttämättä kuulu pienille pilteille... ;)

Nyt mars soittamaan MLL:oon ja hommaat sieltä hoitajan. Jos sieltä ei löydy niin osaavat varmaan neuvoa, mistä seuraavaksi kannattaa kysyä.

ONNEA hääpäiväsi johdosta! :)

N52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän