Torstaita maalikset 05
Kommentit (20)
ONNITTELUT JUUSOLLE ja muille synttärisankareille!
Meillä luuraa se afrikkalainen unimato. Mua väsyttää ihan älyttömästi - ja ennen kun kukaan ehdottelee raskaustestin tekoa, niin teilaan ehdotuksen mahdottomuutena. Neitseellinen sikiäminen ei liene kovin todennäköistä :)
Lehtovi valitteli kuukautisten katoamista, täällä yksi jolla ei ole koskaan edes alkaneet synnytyksen jälkeen. Kierto oli tosin sekaisin jo ennen Kaisaakin, joten en kovin huolissani vielä ole. Vaikka imettämisestäkin on kyllä jo pari kuukautta..
G: Kaisa juo aamulla maitoa 2dl ja päivän mittaan sitten 2-4 dl. Iltapuuron teen maitoon, jotta saadaan maitoa tarpeeksi. Vettä suostutaan juomaan pieniä tilkkoja mukista hörpäten. Me ollaan harjoiteltu jonkin aikaa juomaan lämmittämätöntä maitoa, mutta sitä menee yhtä vähän kuin vettäkin.. jääkaappikylmänä maitoa ei suostuta juomaan lainkaan. Kuinka ihmeessä siirrytään oikeeseen maitoon, vai pitääkö sitäkin lämmittää aina ja ikuisesti??
Pottailussa ollaan otettu takapakkia pissaamisen suhteen, mutta kakkahädän Kaisa nykyään ilmoittaa itkemällä. Kiiruusti siirrytään potalle ja itkukin loppuu hetimiten. Luulin ensin, että kakkaaminen sattuu, mutta kun potalle istuminen saa itkun loppumaan välittömästi, niin taitaapi olla kyseessä ihan vaan kommunikointikeino. Olen koittanut kyllä ehdottaa Kaisalle, josko ihan vaikka sanoisi kakka...
Mitähän tekisi tänään? Piti naapureiden tulla lounaalle, mutta siellä on vatsatautia. Viime viikkoinen pöpö riittää mulle, vaikkei korvin ärhäkkä ollutkaan. Taidetaan mennä sitten vaan ulkoilemaan, toivottavasti ei tuule yhtä paljon kuin eilen. Ja illalla onkin sitten vauvauinti. Me ajateltiin käydä uimassa vielä tämä kevät, mutta lopettaa kesällä.
Nyt menen lukemaan, jospa siinä pienet torkutkin ottaisin.
kua ja Kaisa 25.3
Paaaaljon Onnea Henrille!!!!
Perästä tullaa, 8. päivä :)
Pakkaset senkun paukkuu. Veinkin tos heti aamulla petivaatteet ulos. Saavat olla siellä iltaan saakka. Likan täkki oli kans tunnin verran mut piti tuoda jo sisälle kun likka kävi päikkäreille.
Nukkui viime yönä klo 20-8! Tää on jo ihan uutta :) Ja sori yökukkujien äideille, ei ole tarkoitus masentaa. Tiedän kyl tasan tarkkaan mitä ne yöpomppiset on. Meil on nyt parempi vaihe, huomen voi olla jo ihan muuta. Tiistain ois neuvolakin. Jänskättää ihan kauheesti!!! En tiiä mistä moinen jännitys. Ehkä siitä et saadaanko risuja kun neiti ei nouse vielä itse seisomaan. Ja rokotuskin ois luvassa. Minun ja Lapun lapset taitaa olla ainoat maalliksista ketkä ei nouse seisomaan. Ja olikos se Lapulla myös sihtikurkku??? Täälläkään ei uppoa ilman soseutusta eväs. Tai uppoa kyl sormin syötynä vaikka mikä mut ei sose. Tänään aattelin taas kylmästi vaan koklata vaikka spagettiruokaa et muussaan vaan haarukalla. Saas nähä kuin käy.
Eilen käytiin likan kummeilla kylässä. Heidän kuopus täytti 2v. Kummi sit kylmästi tyrkkäs keksin likan käteen ja nokkikseen mansikkamehua. Ei olla ikinä ees mehuu annettu. Kummi saa kuulemma hemmotella. Likka tietty meinas tukehtuu keksiin. Ollaan kuulemma pilalle hemmoteltu meiän tyttö. Et silleen.
Nyt lukemaan seiskaa ja kahvinkeittoon kun likka nukkuu. Ihana päivän vapaahetki käsillä! Moikka!
Näin näistä meidän vauvoista on yhtäkkiä kavanut ihania pikku taaperoita. Vuosi meni kyllä aivan hujauksessa.
Meillä synttärivalmistelut on täydessä vauhdissa. Kovasti pohdin tässä nuita tarjoiltavia. Lähinnä sitä, että tilaanko kakut vai teenkö itse. Täyttekakkuja kun ei voi tehdä kovin paljon aikaisemmin ja se on kuitenkin aika aikaa vievää hommaa. Pääsisi paljon helpommalla kun tilaisi valmiit kakut. Äh, en tiedä. Jatkan siis pohtimista.
Synttärilahja käytiin ostamassa eilen. 0,2 karaatin timantti. Eipä se iso ole, mutta näkee sen nyt kuitenkin. =) Kortti pitää vielä ostaa tai itse askarrella.
JUOMINEN: Jenna juo maitoa 2 x 200 ml, ja vettä noin 200 ml päivässä. Veden juonti vaihtelee TOSI paljon päivittäin. Tulee päiviä, kun vettä ei mene alas kuin ehkä 50 ml ja joinan päivinä tuo 200 ml ei riitä lainkaan.
Nyt pitää mennä vaihtamaan pyykit koneeseen. Moiks!
Marju ja päiväunilla köllöttelevä Jenna
Ei nouse meidänkään neiti vielä seisomaan, ei edes kunnolla konttaa. Pisin matka minkä on kontannut on sohvapöydän päästä päähän, arvioisin että noin 1,2 m. Täytyy myöntää, että mua kyllä on vähän alkanut huolestuttamaan, kun itsestä tuntuu että ihan kaikki muut saman ikäiset lapset osaa jo kävellä. Mutta meillä ei tunnu olevan kauheasti kiinnostusta ei konttaamiseen, eikä ylös nousemiseen. Höh!
Marju
Onnea Henrille!!!! Kyllä se aika todellakin kuluu nopeasti. Kaverilla on la 6pv (kuten myös itselläni oli) ja mua jännättää ihan kauheasti! Ja jos totta puhutaan ja uskallan sen itselleni myöntää mulla vois ehkä olla ihan pikkuisen vähän myös vauva kuumetta=)
Yöt menee täälläkin ihan päin vituraa, sen saitsemän kertaa saa laittaa tuttia tai siirtää nököstä alemmas tai laittaa makaamaan tai peittoa päälle! Mä alan olla vähän kuitti, ne helv.....hampaat sais jo puhjeta kaikki!!!!
NESTETTÄ meillä menee noin. 4-5dl päivässä josta vaihtelevasti noin 3-4dl on nannia. Sitten on päiviä kun vaan jois maitoa, mehua tai vettä ihan rajattomasti eikä ruokaa menis ollenkaan. Ne hampaat vaikuttaa tähänkin aika paljon=)
Meillä yritettään siirtyä tavan maitoon, en vaan tiedä että kuinka nopeesti sitten siirryttäis? Tän viikkoa olen antanut maitoa silloin tällöin. Maanantaina taisin antaa liikaa kun tiistaina sitten tulikin sellaista vihreäälimakakkaa. Nyt ei ole tullut kun vähensin määrää. Joten olisko sitten liian nopeasti liian paljon tullut annettua?
Emma on alkanut kiinnostumaan kirjoista, eilen toi ekan kerran ikinä mulle kirjan ja istui pitkät tovit sylissä kuvia kattelemassa ja osoitteli kovasti kuvia mulle=) sama on toistunut tänään jo monta kertaa=)
JOKO kaikki maalikset sanoo sanoja? Meillä ei ole vielläkään mitään, Äiti on tullut kerran pari aikoja sitten mutta muuten nada. Koskas tästä saa huolestua? Kovasti kyllä muuten " juttelee" ja höpöttää omiaan=)
Koko ajan on pikkuisella sormi ojossa ja osoittelee milloin mitäkin hauskaa on yrittää keksiä mikä milloinkin on mielenkiinnon kohteena.
Meillä ei ole varmaankaan kohta yhtään tapettia seinissä kun emma repii niitä, yhdeltä seinältä puuttuu iso pala ja alta näkyy vain mustaa pahvia, kaunista=) Johtojen kimpussa ollaan koko ajan ja takasta syödään hiilet ja kukista lehdet ja roskiskaappi on TOP10 lähes ykkösenä, nyt on tajunnut senkin että roskikselle saa menna jos haluaa viedä sinne roskan=) Ihan itse vei kirjekuoren roskiin, tosin vaihdossa meinasi tulla suodatinpussi ja porot=)
Täytyy kyllä myöntää että sinnikkäitä ovat pikkuiset, toistoa toiston perään;) Askelmittari täytyis hankkia niin tietäis että paljonko sitä perässä juoksemista päivässä tulee. Vaavi(eli taapero) kävelee varmaankin kilometritolkulla päivän aikana<-- ihmekös tuo että yöllä on levotonta, kyllä mun jalat olis ainakin kipeät siitä ravaamisen määrästä=)
Mutta nyt lehtiä lukemaan kun pikkuinen on päikkäreillä jotka toivottavasti kestävät viellä ainakin tunnin(eli ei)
Maranta ja Emma (22.3)
Ja Henrille ynnä muille synttärisankareille IIIIIISOT onnittelut! Tärkeä etappi on saavutettu ;-)
Meillä isäntä lähti tänään pariksi päiväksi Dubliniin. Minä pidän huomenna vapaapäivän. Tänään lähdemme ajelemaan vanhempieni luokse suoraan hoitopaikasta, ts. töistä tullessa kipaisen kotona hakemassa laukut (valmiiksi pakattu) ja koiran, kiidän hoitopaikkaan, isken lapset autoon ja annan välipalan käteen, ja sitten menoksi. Onneksi matka on vain Vantaalta Kangasalle (Tampereen lähelle, siis), joten lapsukaiset jaksanevat hyvin istua. Takaisin kotiin tulemme sitten lauantaina, isäntäkin kotiutuu silloin. Vierailun ohjelmassa on mm. lasten serkun 3-vuotissynttärit, ja ehkä käydään Särkänniemen akvaariossa. Ja sitten minä lepään, kun mummu ja isoisä hoitavat lapsia ;-)
Minä tein itse viime yönä nukkumisennätyksen: nukahdin n. 22.45, heräsin ekan kerran klo 4.04. Eli yli viisi tuntia katkeamatonta unta! Ruhtinaallista, kun on juuttunut tähän heräilyyn kahden tunnin välein (vaikka Saana siis jo hyvin nukkuukin). Toivottavasti tämä on sen merkki, että unenlahjani alkavat parantua.
Kuukautisista oli puhetta: Liityn Kuan seuraan, mullakaan ei ole ainoitakaan menkkoja näkynyt. Syön tosin minipillereitä, ja edelliselläkin kerralla menkat jäi pois. En tosin valita, en mä niistä " punaisista päivistä" mitenkään nauti, mulla kun vuodot on ihan hirveän runsaat ja kivuliaat. Tarvis kyllä mennä laitattaan hormonikierukka, kun en enää imetäkään ja niiden pillerien muistaminen on tuskaa, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi...
Mitähän se Lehtovin testi mahtoi näyttää??? Uutisia odotellaan uteliaisuudesta kihisten...
Hei, nyt muistin, että pitää varata Saanan 1-vuotisneuvola. Pitääpä soittaa heti, soittoaikaa on vielä hetki jäljellä...
Mukavaa päivänjatkoa!
Terhi
Minä olen Kangasalta kotoisin! Tarkemmin, oon asunut vuodet 79-01 Nattarissa.
Marju
Ja tervehdys muille:)
Meillä ollaan flunssan kourissa. Kurjaa, kun ei oikein viitsi ulkoilla eikä lähteä minnekään. Täällä sitä siis nökötetään neljän seinän sisällä.
Ollaankohan me ainoita maaliksia, joilla juodaan tutteli (no joo, viime aikoina olen siihen sekaan lorauttanut aina vähän tavan maitoa myös) vielä tuttipullosta? *nolostuu* Tyttö makaa sylissä niinkuin pikkuvauvat konsanaan ja imeskelee maitonsa pullosta..Pitäis varmaan pikkuhiljaa yrittää päästä tuosta eroon!
9 päivää synttäreihin. Ens viikolla on luvassa siis valmisteluja. Ajattelin puhallella ilmapalloja ja sen sellaista. Vielä ei ole hajuakaan, mitä ostettais tytölle lahjaksi. Voi olla, että ostamamme Riihipeikon mekko saa jäädä ainoaksi lahjaksi meiltä; ajattelin sen tytölle säästää muistoksi. Kyllähän noita paketteja kuitenkin tulee sukulaisilta ja kavereilta!
Luin eilisen pinon illalla ja Lehtovin uutiset kyllä jänskättää! Hopi hopi tulepas kertomaan meille uutiset ;)!
pahis
Henrille mahtavat 1-vuotis onnittelut!!!
Jokunen hetki olisi omaa aikaa, kun neiti on päikkäreillä, äsken nukahti ja nukkuu tuommoiset 1½-2h.
Meillä on yöt muuttunneet vähäsen, nyt mennään silleen, että yöunille käydään n.20 ja nukutaan tuonne seitsemään-puoli kahdeksaan ja siitä se päivä sitten alkaa. Päiväunille yhden aikoihin ja ne tosiaan kestää 1½-2h ja niillä sitten pärjätään yöunille asti.
Yöt on rauhoittuneet, joskus Hanna saattaa unissaan vähän itkeä, mutta sekin on lähinnä semmoista uneksuntaa.
Käveleminen kärryn kanssa on kivaa ja sohvalta pöydälle ja siitä kärrylle ja akvaario pöydälle ja taas takaisin...voi että on mukavaa. Pariin otteeseen Hanna on seisonut ilman tukea, mutta kuns en humaa, niin äkkiä kiinni jostain. Yhden ainoan kerran on Hanna kaatunut, sen jälkeen kun on pystyyn alkanut nousemaan eli aika vähillä haavereilla ollaan toistaiseksi.
Maitoa meillä menee nelisen desiä päivässä.
Pottailtu on joka päivä ja hyvin tuloksin, ihmeen hyvin Hanna vielä malttaa istua potalla, välillä yrittää nousta pois, mutta jotain viihdykettä kehinn, niin taas jaksaa istua.
1-vuotis valokuvaus on tilattu lauantaille 18.3, klo:10.00, ajattelin, että silloin neiti on virkeimmillään ja toiveissa hyviä kuvia...virallisestihan 1-v. tulee täyteen 15 päivä. Syntymäpäiviä juhlimme sunnuntaina 19.3, kutsut postitin eilen.
Miten olet Tuulia jaksellut?
Mulla on välillä jonkinmoisia vatsakipuja, muttei mitään isompia, supistuksia on ollut, kivuliaitakin, huomenna onkin niiden takia aika neuvola lääkärille, katsoo kohdunsuun tilanteen. Jos on sama nuori venäläinen tytön hupakko kuin viimeeksi, niin voipi olla yksi ja sama käynkö siellä vai en, no katsotaan huomenna mitä tohtori sanoo...
Hanneliini & Hanna
mitähän sellaisille nimimerkeille mahtaa kuulua, kuin Cory-80 ja kevät-05? Ja Pipsa, ja Elli32? Keitähän muita..Olis mukavaa kuulla odotusaikaisten pinoilijoiden kuulumisia. Jos luette niin kirjoittakaa muutama rivi :)
Siis kävin lukemassa pinon, mutta en ehdi kirjoitella enempää. On ihan pakko hyödyntää pikkuisen uniaika ja kirjoittaa yhdestä oppilaasta lausunto. Se on roikkunut liian kauan ja pitää palauttaa maanantaina...
Juomisesta: Vettä Aleksanteri juo ihan mielettömän paljon pitkin päivää ja ruuallakin. Imetän vieläkin aamuin ja illoin. Tavan maitoa on annettu maistella tän viikon. Välillä hörppää vähän, mutta pyytää sitten vettä.
Nyt on pakko käydä työn touhuun, lomallakin.
Mukavaa päivän jatkoa. Onnittelut Henrille! Ja Lehtovin tulos jännittää täälläkin. Joo, kun ne menkat ei ole vieläkään alkaneet mullakaan, joten jännitän vain muiden puolesta.
T: Tuula ja Aleksanteri 25.3.
Kyl meilläkin viel tuo pullo on rakas. Ja nania siitä juodaan. Oon varmaan jo pari viikkoa sekoitellut tavallista maitoa sekaan mut en vaan rohkene antaa sitä " raakana" . Likalla vähän iho-ongelmia, vasen taive jalasta oli eilen auki. Muuten kyl hirmu hyvä iho.
LEHTOVI! Tule kertomaan jo uutiset, kihisen jännityksestä :-D
Ainiin, eilen likka osas ekaa kertaa juoda itse nokkiksesta istaaltaan. On siis osannut juoda kun on selällään. Hauskan näköinen ilme oli kun tajusi onnistuneensa. Sit tänä aamuna kysyin et missä on nenä? Osoitti nenäänsä ja sanoikin nenä. Ja kun olin menossa ulos niin laitoin takkia päälle..likka sanoi takki.
Ehkäpä meillä siis tuo sanallinen puoli kehittyy ensin. Vaikka olenkin huolissani liikkumisesta niin kyllähän tuo peppukiito sujuu jo tosi hyvin.
Moi taas!
Marju: minä olen kotoisin Pikonkankaalta, sieltä läheltä paloasemaa... Ite oon sen verran sua vanhempi (-69), että ei olla oltu koulussa samoihin aikoihin, mutta pikkuveli on vuosimallia -72, joten sen kanssa oot saattanut olla samaan aikaan Pikkolassa tai lukiossa (kävi 10-luokan, joten oli seiskakolmosten kanssa lukiossa). Nattari on kyllä tuttu paikka, siellä asui muutama kaveri...
Maitopullosta meilläkin juodaan Tuttelit iltaisin ja päikkäreille mennessä, ruoan kanssa nokkiksesta (tosin suurin osa valuu rinnuksille...). Ja sanoja tulee vain " äiti" ja " ei" ja " röh-röh" (ranskalaisella kurkkuärrällä - tietää, että possu sanoo niin...). Mutta muuten ei mitään. Meillä on selvästi menty tuo liikkuminen edellä. Mies oli kovin huolissaan, kun neiti ei vielä puhu. Huomautin, että ikää on kuitenkin vasta 11 kk... Esikoisella ekat sanat tuli 10 kk, sitten 1-vuotiaana alkoi tulla enemmän.
Ja liikkumisesta: Kyllä ne lapset sieltä pystyyn nousevat ja oppivat kävelemään! Ei kannata olla huolissaan. Kukin kehittyy omaa tahtiaan, ja se on juuri se oikea tahti. Ottaa välillä niin päähän, kun täälläkin joskus on pinoja, joissa kysytään jonkunikäisten taitoja, ja niihin sitten jotkut kirjoittavat jotenkin kovin leuhkan tuntuisella asenteella omien lasten taidoista. En tarkoita siis sitä, etteikö olisi kiva tietää, mitä toisten lapset osaavat (ja täällä meidän pinoissa kukaan ei kirjoittele mitenkään itsekehuisesti ja muita vähätellen), vaan se ärsyttää, jos ollaan liikkeellä sillä asenteella, että " meidän lapsi on älykkäin ja paras ja teidän muiden ihan surkeita..." . No, meni asian vierestä, mutta tulipahan taas pauhattua ;-)
Jahas. Puolen tunnin päästä iskee parin päivän nettipimento. Käyn sitten lauantaina katsomassa, mitä olette kirjoitelleet!
Terhi&Saanis
Ps. Sain sen neuvola-ajan tilattua. On 23.3., eli päivää ennen 1-v. synttäriä...
Kylläpä Terhi on oikeassa! Siis tuosta ns. " kehuskelusta" . Välillä tuntuu kun tätä palstaa lukee että 4v lapset keskustelee että meidänpä isillä on hienompi auto! :)
Oon yrittäny ajatella että likka tekee omaa tahtiinsa asioita. Hoputtaminen tai vastaava ei kyllä auta asiaan yhtään. Toki kävelytetään taluttamalla, " jumpataan" omia liikkeitä tms. mitkä kehittäis motoriikkaa.
Toinen ihan oikeesti ongelma on tuo syöminen. Siis tuo sihtikurkkuisuus. Kyllä riittää päivittelijöitä kun soseutan likan sapuskan. Tänään testasin 8kk stroganoffia niin että haarukalla liiskasin. Kyllähän tuo söi mutta niin että lusikassa oli yksi perunanpala. Jos enempää annat, alkaa välitön kakominen. No ruokaa meni sit tosi vähän mutta menihän tuota kuitenkin. Ajattelin että illalla annan sit soseutettua ruokaa ja päivällä " treenataan" tuota puremista.
Otankohan tuostakin vaan liian isoa ongelmaa? Taidan olla ihan oikeesti kanaemo :-D
Ei malta tuo likka käydä nukkumaan. Rattailtiinkin tunti mutta ei vaan nuku. On kyl väsy ja tartteis viel tunnin unet. Nyt sit leikkii tuol sängyssään. Mut onpahan tyytyväinen.
Moi taas!
Ehdinpäs vielä kirjoitella ennen reissua. Huomenna tosin vasta lähden ja työpäiväkin vielä hoidettava sitä ennen.
Onnittelut Henrille merkkipäivän johdosta!
Aamu oli katastrofi: poitsu kakki vaipan täyteen, kaikki ei edes mahtunut sinne vaan olimme molemmat ihan kakissa. Esikoinen heräsi ja itki huoneessaan äitiä ja minä olen suihkussa toisen kanssa ja sieltä huutelen.. mies yrittää nukkua kaiken keskellä, kun tuli töistä 00.30. Hetken kuluttua jätkä puklii keittiön lattialle mielettömän lätäkön ja riemuissaan levittelee sitä käsillään ympäriinsä. Ja olimme siis heränneet klo 5.15, joten ei ihan naurattanut nämä koettelemukset.
Juomisista: Poitsu juo ihan Tuttelia, nokkiksesta. Päivässä menee keskimäärin seitsemän desiä. Vettä joskus. Tykkää siitäkin.
Joo, ei ole mullakaan vielä tietoa kuukautisista. Odottelen kyllä jo, sillä imetys loppui kuukausi sitten. Tietenkin reissulla sitten...
Meidän maalispoika ei vielä sano mitään. No, jos " ei, ei" vilkutuksen yhteydessä lasketaan mukaan niin osaa sitten sanoa heipat. ;) Mutta ei muuta. Isoveljensä sanoi " auto, äiti jne." noin vuoden iässä ja enemmän sanoja tuli 1,5 vuoden iässä. Varmaan siis odotellaan sanoja sitten vasta 1-vuotissynttäreiden jälkeen jälkeen. Ovat varmaan sanat jääneet kantapään alle, sanonnan mukaisesti.
Nyt keittiöön. ruoka valmistui, mutta sotkut odottavat.
MInäkin tulin kurkkaamaan ekaa kertaa tänne taaperopuolelle. Meillä on vielä lähes kk siihen 1v-rajapyykkiin, mutta taaperolta neiti kyllä jo tuntuu (haikeaahaikeaa...) Samalla kuitenkin sisälläni kasvaa jo uusi elämä, joten tunteet ovat hyvin moninaiset ja kertakaikkiaan Onneliset. Vuoteen on liittynut kaikenlaisia tunteita, päällimmäisenä kuitenkin se, että äitiyyden myötä olen vihdoin löytänyt elämän palasiin vuosia kaivattua tasapainoa entistä enemmän - harmoniaa ja rauhaa, jossa identitetti muodostuu paljon muunkin kuin esimerkiksi työuran varaan.
Viime päivät ovat täällä menneet ihan järkyttävissä alkuraskauden oireissa. Olin unohtanut tämän kaiken ;-) Taitaa pikkuneiti ihmetellä, kun äiti yökkäilee pönttöön ja makailee lattioilla... Onneksi on mummista suurta apua. käytännössä on pakko pysytellä nyt lähes 24h kotona, pieniä kävelylenkkejä koitan tehdä, mutta hengästyn heti, ja nyt ollaan sentään vasta rv 8:lla.hohhoijaa... taitaa olla sinnikäs pikkusissi kasvamassa.
ja lopuksi, MInäkin liityn KANGALASALArinkiin :-) olen viettänyt lapsuuteni kesät sielläpäin isovanhempieni huvilalla. Lämpimiä muistoja niin monia tuhansia...
Toivottelen jo nyt hyvät viikonloput ja kaikille synttärisankareille lämpimät onnittelut tietenkin !
Jolla ja pikkuE
Uuh.. Haikeeta. Vuosi sitten tähän aikaan mua vietiin leikkaussaliin.. *nyyh*. Nyt on pikkuiseni jo vuoden.
Me ei tänään enempiä juhlittu, juhlat kun oli jo sunnuntaina. Aamulla lauloin onnittelulaulun ja muutamat paketit on vielä annettu.
Meillä juodaan taas pelkkää tuttelia. Oltiin jo melkein siirrytty maitoon, kunnes alkoi oireita tulemaan. Nyt sitten odotellaan ihan rauhassa.
Nyt pitää viedä väsähtänyt synttärisankari unten maille.. =)
Niin ja Onnittelut muillekkin synttärisankareille!!
Jenni ja Nelli 1v
Ikinä en päiväsaikaan muka ennätä pinoon joten toivotaan että edes joku yksinäinen maalisäitisurffailija tämän lukee ;) Nytkin juoksen vähän väliä makkarissa kun Näpsä ei tunnu saavan unen päästä kiinni ja tarvii (luulee tarvivansa..) äitiä.
On tämä vuosi ollut kyllä uskomatonta aikaa. Sitä on kasvanut ihmisenä enemmän kuin koko elämän aikana. Olen oikeen kateellinen niille jotka voi tämän kokea ekaa kertaa, itse kun sen on jo kokenut eikä aikaa saa takaisin. Seuraavan lapsen kohdalla kaikki, raskaus, synnytys, vauva-aika on varmasti ihan totaalisesti erilaista. Nyyh nyyh, minä voisin siirtää kalenteria vuoden taakse päin. Tai no, ehkä en sittenkään. On noita silmäpusseja sen verran koeteltu...
Ja LEHTOVI nyt tänne sieltä kertomaan testin tulos niinku oisit jo!!!!! ;)
Näpsä voi hyvin. Ruoka maistuu, uni ei aina niinkään, mutta se nyt on tuttua. Tukea vasten ei vielä kävellä. Hirveen varovainen tuo kyllä on. Ehkä arkakin jopa. Tänäänkin oikeen seurasin kauan kun yritti laskeutua sohvaa nojaten seisomasta pyllylleen. Meinas monta kertaa laskeutua mutta aina perui suunnitelmat, pelotti. Ja taas meinasi mutta ei. Ja sitten humpsahti alas, humpsahduksen aikana tytön ilme oli tyyli " apua apua auttakaa" , mutta maahan päästyä ei ollut moksiskaan. On tuo kyllä niin suloinen äitin pallero kun on tollainen reppana. Pikkuinen kulta.
Aamut meilla sen kun aikaistuu, hohhoijaa. Tänään noustiin klo.5.45. Jes. Yöunet kestää vaatimattomat 8-9 tuntia. Ja kaksilla päikkäreillä mennään. Ja pullosta juodaan täälläkin maidot, en ota asiasta ressiä kun se on se ainoa keino mikä meillä helpottaa päikkäreille menoa.
Noniin LOST alkaa. Taisi pikku pirpanakin sammahtaa vihdoin. Niin hurjan jännä sarja on, oon ihan koukussa.
-miuqu ja nti näpsä-
Meillä vielä muutama viikko aikaa...
Ja tuttipullo on meille rakas ja nokkamukista ei maitoa juoda ja piste. Ja tuttipullossakin ptiää vähnitään olla huoneenlämpöistä :) KUAko se päivitteli miten kauan maitoa vielä pitää lämmitellä, musta tuntuu että meillä lämmitellään varmaan rippikouluikään asti... :)
Ja taas oli uusia plussanneita kuten Jolla ! Onnittelut !!
Meilläkin vauvakuume jyllää mutta kovin suuria toiveita ei luomuplussalle ole asetettu. Maalispoikamme sai alkunsa lapsettomuushoidoissa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Meidän poika ei vielä puhu myöskään. Äiti tulee ja ihahaa ja kakka ja kukka ja jotain muuta muttei mitenkään tarkoituksellisti useinkaan. Omaa löpinäänsä kyllä pölisee jatkuvasti :D
Iloista loppuviikkoa kaikille !!
vupii ja poitsukki 24.3.
Meillä on tänään suuri päivä! Henri täyttää 1v!!!!
Niin se vaan meni ensimmäinen vuosi nopeasti. Mun pienestä vauvasta kasvoi touhukas taapero. Ihan tuli haikea olo kun eilen illalla mietin, että vuosi sitten sitä lähdettiin synnärille. Henri syntyi yöllä 02.37 eli on jo yöllä vuoden täyttänyt. Aamulla herätimme hänet ja lauloimme " paljon onnea" ja annettiin hänelle iso Nalle Puh kortti. Kyllä tuli leveä hymy vaikka oli vielä unenpöppörössä : ) Illalla saa sit lahjat kun haetaan tarhasta ja tulee vieraat. Käytiin kaupungilla valokuvauksessa. Ei kaveri pysynyt millään paikallaan et oltais saatu kuvia kun hän seisoo. Kaikissa kuvissa nyt sitten istuu. Mut eipä se haittaa. Pääasia on et tulee hyviä kuvia.
Käytiin samalla ostamassa vähän synttärijuttuja, ilmapalloja ja sen sellaista ja Henrin kaverille synttärilahja. Hän täyttää sit heti huomenna vuoden! Ostin samalla Henrille auton kun hän selvästi ajaa nykyään autoilla. Meillä vaan ei vielä ole kuin yks auto ja se on hänelle liian iso. On sitten ajanut sellasella tuttilaatikolla (johon mahtuu kaksi tuttia...) ja pahvilaatikoilla. Konttaa eteenpäin ja selvästi " ajaa" autoa. On varmaan seurannut isompia tarhassa kun ei ennen ollut tuollaisesta kiinnostunut...
Galluppia: Kuinka paljon teiän naperot juo päivittäin? Meillä kieltäydytään tehokkaasti kaikesta juomisesta. Olen jo ihan epätoivoinen. Hyvä jos kolme desiä menee nestettä päivässä, välillä onneksi menee paremminkin. Mut mitä ihmettä teen kun kieltäytyy juomasta, en pysty oikein pakottamaankaan.
Mites Tuulia voi? Vatsakivut on vaan edelleen jatkuneet? Toivottavasti johtuu vaan niistä kohdun kasvukivuista.
Nyt meen siivoamaan ja poljen hieman kuntopyörää. Puoli yhdeltä alkaa koulu...
Kalamami ja Henri 1V