Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen pitää auttaa kotitöissä?

Vierailija
10.08.2016 |

Mitä sillä tarkoitetaan että mies auttaa?
Tarkoittaako se sitä että kotityöt on naisen velvollisuus ja mies sitten vähän auttaneet, helpottaa naisen taakkaa, tekee naisen työtä?

Vai tarkoittaako se sitä että koti on naisen koti ja mies on siellä vain avustajan roolissa?

Mitä tämä kertoo yhteiskunnan asenteista?
Ainakin sen että kotia pidetään naisen velvollisuutena. Jos siisteystaso ei ole tiptop niin naista paheksutaan, vaikka mies olisi se joka on siivonnut. Onko siis ihme jos nainen stressaa siitä miten mies siivoaa, ja neuvoo ja nalkuttaa vääristä tavoista ja huonosta tasosta?

Itse olen tätä yrittänyt välttää ja antanut miehen tehdä tavallaan. Palautetta olen sitten saanut suvun naisilta, eikä se ole ollut hyvää palautetta. Mutta ei se pelkästään naisten ylläpitämä asenne ole. Ihan yhtä lailla moni mies pitää kodinhoitoa naisen velvollisuutena ja moittii kodin epäjärjestyksestä naista, ihan kuin se ei kuuluisi miehelle millään tavalla.

Näitä asioita on yksittäisen ihmisen vaikea lähteä muuttamaan. Ei kukaan voi muuttaa kuin omia asenteitaan.
Itse olen omassa perheessä tehnyt sen minkä pystyn, ja saanut ulkopuolelta lokaa niskaan. Perhe sentään on tyytyväinen. Onneksi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ulkopuoliset voivat tietää kuka siivoaa ja miten jos ei itse kerro. Suu kiinni siis.

Vierailija
2/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kumpikin tekee kotitöitä. Kumpikin käy myös töissä. Kumpikin hoitaa lapsia. jne.

t.mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa yleensä olla perheen äippä joka kokee että hän määrää kotitöistä ja muut auttaa kun hän käskee.

Vierailija
4/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen pyykit.silti tulee paskaa niskaan.

Vierailija
5/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole naista sotkemassa kotitöitä, autan vaan itseäni.

Vierailija
6/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikke kirjoitti:

Minä pesen pyykit.silti tulee paskaa niskaan.

Pese pesukoneessa, älä vessanpöntössä.

Vierailija
7/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ulkopuoliset voivat tietää kuka siivoaa ja miten jos ei itse kerro. Suu kiinni siis.

Ei ulkopuolisen tarvitsekaan tietää kuka siivoaa. Ulkopuolisen ei myöskään tarvitse paheksua naista jos siivouksen taso ei kelpaa. Jos jotakin välttämättä täytyy paheksua niin miksi ei koko perhettä? Vaikka oikeasti ketään ei tulisi paheksua.

Hiljenemään sinä et minua saa vaikka kuinka tylysti kehottaisit laittamaan suun kiinni.

Vierailija
8/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei tule "auttaa" kotitöissä, vaan tehdä osansa niistä.

Vierailija
9/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, eikö olekin elämä helppoa kun tekee kaiken itse, juu ei ole mullakaa hameväkeä kiukuttelemassa josta vitun roskapussin viemisestä.

Elämä on ihanaa ilman hameväkeä.

Vierailija
10/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkopuolisen tarvitsekaan tietää kuka siivoaa. Ulkopuolisen ei myöskään tarvitse paheksua naista jos siivouksen taso ei kelpaa. Jos jotakin välttämättä täytyy paheksua niin miksi ei koko perhettä? Vaikka oikeasti ketään ei tulisi paheksua.

Hiljenemään sinä et minua saa vaikka kuinka tylysti kehottaisit laittamaan suun kiinni.

Ota sitten iloisesti vastaan kaikki paheksunta mitä kertomistasi asioista saat. Outoja ystäviä sulla kyllä.

Vierailija
11/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on hellan ja jääkaapin välissä, ja piste.😜

Vierailija
12/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies auttaa kotitöissä parhaiten poistumalla siivouksen ajaksi joko liikuntaharrastuksen pariin tai vaikka parille pitkälle sopivaan kuppilaan kamujen kanssa.

Vierailija
13/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa yleensä olla perheen äippä joka kokee että hän määrää kotitöistä ja muut auttaa kun hän käskee.

Miksi perheen äippä kokee näin? Voisiko johtua siitä että hänen äitiyttään arvostellaan hyvin pitkälle sillä perusteella kuinka siistiä siellä kotona on?

Vierailija
14/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ja lapset ovat mamman apulaisia kotitöissä

Listasta voi lukea velvoitteet. Tupa- ja siisteystarkastuksen välittömästi kun mamma tulee (kaupasta, töistä).

Palaute on selkeä ja kovaääninen.

Vierailija
15/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, eikö olekin elämä helppoa kun tekee kaiken itse, juu ei ole mullakaa hameväkeä kiukuttelemassa josta vitun roskapussin viemisestä.

Elämä on ihanaa ilman hameväkeä.

Hameväki?

Taitaa Peräkammarin Pertsa 65 v siellä kirjoitella. Naiset käyttävät nykyään aika vähän hameita (mistä tuleekin palstoilla aina kitkerää palautetta rasvaisilta tirkistelijämiehiltä. Kun rumat suominaiset eivät käytä minihameita ja korkkareita vaikka he niin haluais katsella sääriä.)

Vierailija
16/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota sitten iloisesti vastaan kaikki paheksunta mitä kertomistasi asioista saat. Outoja ystäviä sulla kyllä.

En puhu ystävistä vaan yhteiskunnan asenteista ja siitä miten sukulaiset tai naapurit suhtautuvat siihen jos yhteiskunnan asettamia normeja ei noudata. Nämä koskevat useimpia perheitä, sillä useimmat ihmiset pyrkivät sopeutumaan ja elämään ympäristön odotusten mukaisesti.

Vierailija
17/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies auttaa kotitöissä parhaiten poistumalla siivouksen ajaksi joko liikuntaharrastuksen pariin tai vaikka parille pitkälle sopivaan kuppilaan kamujen kanssa.

Yhdessä voidaan sopia, että nainen siivottuaan lähettää tekstarin miehelleen, milloin on valmista. Tervetuliaisylläriksi nainen voi pyöräyttää uunissa vielä jotain lämmintä purtavaa, ja sitten varsinainen romanttinen ilta voi alkaa ;)

Vierailija
18/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu ystävistä vaan yhteiskunnan asenteista ja siitä miten sukulaiset tai naapurit suhtautuvat siihen jos yhteiskunnan asettamia normeja ei noudata. Nämä koskevat useimpia perheitä, sillä useimmat ihmiset pyrkivät sopeutumaan ja elämään ympäristön odotusten mukaisesti.

Jos yhteiskunta kohtelee naisia paskasti niin miksi koitat vetää meidät miehet siihen mukaan , etkä tule hauskaan kaljoittelu pizza kulttuuriin jossa siivotaan  kerran talvella ja kerran kesällä?

Vierailija
19/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan asenteet ja uhritumisulinat = palstafemakko vauhdissa.

Vierailija
20/36 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on hellan ja jääkaapin välissä, ja piste.😜

Huomaan, että sinulla ei taida naista olla, ja tuskinpa tuolla asenteella tuleekaan. Minulla sen sijaan takana hyvä ja antoisa melkein 20 vuoden pituinen parisuhde. Edelleen paljon hellyyttä ja hyvää seksiä. Mitenkäs sinulla? Kyllikki ja viisi ystäväänsä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän