Ale tuote, tuotteessa vika
Ostin ale-mekon, kuitissa on että ei vaihto tai palautusoikeutta. Virheellisille ale tuotteillehan tämä vaihto ja palautus on kuitenkin voimassa. Kotona huomasin että mekosta puuttuu niskasta toinen hakanen. Siis sellainen joka varmistaa mekon kiinnipysyvyyden niskassa, muuten mekko suljetaan vetoketjulla. Nauretaanko minut liikkeestä jos yritän mennä vaihtamaan tuotetta, onko liian vähäinen tuotevirhe?
Kommentit (11)
Kauppa ompelee sulle siihen hakasen, jos itse et viitsi tai osaa. Kaupan purkua ei yhden hakasen takia tarvitse tehdä, mutta korjata pitää. Myös ale-tuotteiden voi edellyttää olevan priimaa, jos kauppa ei ole muuta ilmoittanut. Itse en sinuna viitsisi vaivautua, vai rupesiko ostos kaduttamaan?
Ei kaduta. Olisin valmis vaihtamaan esim samanlaisen toisen tuotteen tilalle
Entä jos hakasen puuttuminen oli huomioitu hinnassa = mekko oli siksi alessa?
Vie se kauppaan takaisin, ne ottaa sen korjattavaksi ja saat mekon 1-2 kk kuluttua takaisin. Yhden hakasen ompelee 5 minuutissa (ja siinä ajassa etsii sopivan langan jne.), mutta ompelijalla voi olla pino vaatteita odottamassa ja tuo asu menee jonossa viimeiseksi.
Oli ihan normi alessa, missään ei ilmoitettu että olisi virheen takia myynnissä:) oli samaisesta mekosta myös muita kokoja alessa
Kaupalla ei oikeasti ole oikeutta sanoa että tuotteella ei olisi alen takia palautusoikeutta. Kysy vaikka kuluttaja-asiamieheltä. Jostain syystä näin silti tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupalla ei oikeasti ole oikeutta sanoa että tuotteella ei olisi alen takia palautusoikeutta. Kysy vaikka kuluttaja-asiamieheltä. Jostain syystä näin silti tehdään.
Kuluttaja-asiamies tietää myös, että kaupalla on oikeus korjauttaa viallinen tuote, ei ole pakko vaihtaa sitä toiseen tai antaa rahaa tilalle. Normaalisti kaupassa ei ole lainkaan palautusoikeutta, se on lisäpalvelu. Verkkokaupassa on 14 vrk vaihto- ja palautusoikeus.
Näin olen minäkin ymmrtänyt asian olevan, ja ok minulle jos tuotteen korjaavat/vaihtavat vastaavaan:)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jotain faktaa väitteen tueksi?
Kyllä kauppa saa sanoa ettei ale-tuotteella ole palautusoikeutta.
Se ei poista virhevastuuta, eli viallisesta tuotteesta voi reklamoida, mutta palautusoikeutta ei ole.
Onko kenelläkään kokemusta? Voiko ko tuotteen vaihtaa?