Mitä opit Elämänkoulussa tänään?
Matikassa meillä laskettiin, paljonko 900 euron tuloista rahaa jää muuhun, jos 90 % menee laskuihin sekä alkoholiin ja tupakkaan. Vastaus on 10 %.
Filosofiassa käsiteltiin keskustelutaitoja. Opin, että väittely voitetaan vastustajan häpäisyllä. Opettaja kehui, kuinka hyvä olin muistamaan ja käyttämään erilaisia haukkumasanoja!
Psykologissa käsiteltiin ihmistuntemusta. Opin, että jos joku on eri mieltä kanssani, hänellä on varmasti ruma ulkonäkö, kehitysvamma ja alhainen älykkyysosamäärä.
Äidinkielessä meille opetettiin lukemaan rivien välistä. Opettaja kehui minut taitavaksi lukemaan asioita, joita ei ole kirjoitettu, ja kuulemaan asioita, joita ei ole sanottu.
Eli hyvin on lähtenyt mulla lukuvuosi käyntiin, ja on ollut kiinnostavia aiheita.
En malta odottaa terveystietoa ja yhteiskuntaoppia!
Mites teillä?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Uskonnossa opetettiin että seksiä haluavat tytöt ovat kaikki huoria.
Mielenkiintoista! Itse olen valinnut uskonnon sijaan elämänkatsomustiedon. Oppikirjaa olen jo vähän selaillut etukäteen. Siinä esitellään erilaisia maailmankuvia, joista ajattelin valita jonkin omakseni, jotta en sitten tunnilla vaikuta ihan mielipiteettömältä idiootilta. En osaa päättää, rupeaisinko rasistiksi vai homofoobikoksi.
ap.
Uskonnossa opetettiin että seksiä haluavat tytöt ovat kaikki huoria.