Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, kehutteko useinkin kavereillenne heidän tyttöystäviään kauniiksi ym.

Vierailija
09.08.2016 |

Mieheni kertoi, että hänen kaverinsa kehui minua kauniiksi ja ihanaksi. Onko miehillä useinkin tapana kehua toistensa naisia noin ylevästi vai teinkö häneen vaan niin suuren vaikutuksen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan! Kehuminenhan tarkoittaisi sitä, että tekisi mieli panna toisen tyttöystävää.

Vierailija
2/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden naisia ei kehuta paitsi jos ei aivan suoraan kysytä tyyliin "eiks ole hyvännäköinen eukko?". Silloin vastataan kyllä on, tms. Koskaan kavereiden naisia ei haukuta tai arvostella esimerkiksi ylipainosta, muuta kuin seläntakana ehkä jos aihetta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma jotkut miehen kaverit ovat kehuneet minua hänelle. En tiedä, onko kyse niinkään mistään suuresta vaikutuksesta tai "haluun panna sitä" -ajatuksista, ajattelisin että on vaan kohteliaisuutta ystävää kohtaan.

Vierailija
4/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis panoseuraa tiedossa ;)

Vierailija
5/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kertoi, että hänen kaverinsa kehui minua kauniiksi ja ihanaksi. Onko miehillä useinkin tapana kehua toistensa naisia noin ylevästi vai teinkö häneen vaan niin suuren vaikutuksen?

Ei ne yleensä. Miehilläkin on  kirjoittamaton koodisto, mitä on sopivaa sanoa, mitä ei. Luulisin, että noi "kauniit ja ihanat" sanottuina koetaan epämiehekkäinä, jopa tunkeilevana, jos niillä tarkoitetaan kaverin naista.

Vierailija
6/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kaveri sanoi minua kauniiksi koko ison porukan kuullen ja minun ollessa siinä paikalla myös. Menin tosi vaivaantuneeksi ja kaikki tuntuivat katsovan vaan hiljaa eteensä.

Mitä tuokin sitten oli ja olisiko mun pitänyt kiittää tai sanoa jotain...

Vierailija
7/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samatason kommentti kuin "makee se sun uus auto".

Sillä vahvistetaan ystävyyssidettä, osoitetaan hyväksyntää ja ylläpidetään kaverillista yhteenkuuluvuutta sanomalla jotain positiivista toisen valinnoista.

Lausuja joko on vilpittömästi sitä mieltä, tai pelkästään sanoi asiaankuuluvan fraasin (syyt: edellinen kohta).

Missään nimessä sitä ei ole tarkoitettu flirtiksi tai imarteluksi, eikä se kerro kommentin lausujasta yhtään mitään. Ei naismausta eikä edes ihailusta.

Miehet eivät todellakaan katsele toistensa naisia tavoittelun arvoisina objekteina, eivätkä ikinä lausuisi ko naisen puolisolle - omalle kaverilleen, huom - mitään mikä voisi vaarantaa tämän keskinäisen ystävyyssuhteensa.

Sitä kutsutaan myös lojaalisuudeksi.

Viimeistään silloin ymmärtäisit koko kuvion, jos vaikkapa eroaisit miehestäsi, niin tämä kaverinsa ei sinua kaipaisi eikä missään nimessä lähestyisi.

Tuskin olisit hänen silmissään enää minkään näköinenkään.

- Olen siis itse nainen, mutta en naiivi, enkä kuvittele että aina olisi kyse minusta.

Vierailija
8/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi jonkinlaisen herrasmiesmäisen kehun silloin, kun nainen itsekin on paikalla. Jotenkin tuollainen selän takana kehuskelu on epäilyttävää ja ehkä kertoo miehen kateudesta.

Vierailija
9/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vissiin. Itse olen ainakin seissyt vieressä kun miesystävä on kehunut kaverinsa tyttöystävää, että sulla se on kyllä upean näköinen nainen, sietää olla ylpeä jne.

Vierailija
10/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku eilenkin katoin ohjelmaa jossa mies oli ottanut parhaan kaverinsa (?) muijan.. ja menny sen kanssa vieläpä naimisiin.

Vierailija
11/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kummalliselta. Oletko varma ettei yritä sua? Fiksuksi, kypsäksi, rennoksi tai jopa tyylikkääksi voisi kyllä kehua mutta ei oikein kauniiksi ja ihanaksi.

Vierailija
12/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä vahvistetaan ystävyyssidettä, osoitetaan hyväksyntää ja ylläpidetään kaverillista yhteenkuuluvuutta sanomalla jotain positiivista toisen valinnoista.

Lausuja joko on vilpittömästi sitä mieltä, tai pelkästään sanoi asiaankuuluvan fraasin (syyt: edellinen kohta).

Missään nimessä sitä ei ole tarkoitettu flirtiksi tai imarteluksi, eikä se kerro kommentin lausujasta yhtään mitään. Ei naismausta eikä edes ihailusta.

Miehet eivät todellakaan katsele toistensa naisia tavoittelun arvoisina objekteina, eivätkä ikinä lausuisi ko naisen puolisolle - omalle kaverilleen, huom - mitään mikä voisi vaarantaa tämän keskinäisen ystävyyssuhteensa.

Viimeistään silloin ymmärtäisit koko kuvion, jos vaikkapa eroaisit miehestäsi, niin tämä kaverinsa ei sinua kaipaisi eikä missään nimessä lähestyisi.

- Olen siis itse nainen, mutta en naiivi, enkä kuvittele että aina olisi kyse minusta.

Todella harvinaisen hyvin ymmärretty naisen silmin. Tuo on tosin vain selkärankaisten miesten tapa. Wt-piireissä asia on monimutkaisempi.

Vierailija
13/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen on ainakin osittain täytynyt tarkoittaa mitä sanoi. En minä ainakaaan kehu kenenkään autoa tai ulkomuotoa jos en oikeasti ole sitä mieltä.

Vierailija
14/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen on ainakin osittain täytynyt tarkoittaa mitä sanoi. En minä ainakaaan kehu kenenkään autoa tai ulkomuotoa jos en oikeasti ole sitä mieltä.

Tottakai voi vilpittömästi tarkoittaa.

Jos luet tekstin uudelleen, ymmärtänet varsinaisen pointin.

Vierailija
15/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaverin tyttöystävästä voi hyvin kommentoida tyyliin "hyvä perse". 

Vierailija
16/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mieheni on melko usein kertonut, kuinka hänen kaverinsa ovat kehuneet minua kauniiksi selkäni takana. Enkä edes ole mitenkään erityisen kaunis, melko tavallisen näköinen.

Vierailija
17/17 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh, suurinko osa on sitä mieltä, ettei saa sanoa? Sanoohan nyt moni varmasti kaverilleen, että "ohhoh, säpä oon hyvännäkösen naisen löytäny". Kyllähän naisetkin kysyy kavereiltaan tapailun alkuvaiheessa, että mitäs mieltä olet tästä Pekasta? Joo hei Pekka on kyl tosi kuuma, iske kiinni!

Ilman siis mitään sellaista, että itse haluaa kyseisen ihmisen. Eri asia on sanoa kahden kesken haikeasti, että "on se sun tyttöystävä kyllä niin kaunis... Ja niin ihana...."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän