Miksi aina jos puolustaa jotain käyttäjää ihmiset alkavat väittää puolustaja olevan käyttäjä itse?
Olen siis puolustanut palstalla usein N17, harvemmin myös Kelistä. Sitten kaikki ovat alkaneet väittää, että olen itse N17 tai Kelis.
Miksi? Enkö voi muuten vaan aikuisena puolustaa heitä?
Kommentit (5)
No puolet ihmisistä on keskimääräistä yksinkertaisempia.
Ihminen uskoo sitä mitä haluaa uskoa.
Joku haukkuja kiusaaja ei halua että kukaan on eri mieltä hänen kanssaan.
Esimerkiksi jonkun Tuksun ympärillä on uskonlahkomainen kiusaaja ryhmä. He saavat vahvistusta ja voimaa siitä kun kuuluvat joukkoon ja joukolla saavat kiusata.
Jokainen eriävä mielipide pitää tuhota. Se on uhka.
Tai jos puolustaa mielenterveysongelmista kärsiviä, niin puolustajan oletetaan olevan itsekin mt-ongelmainen.
Jos sanoo toivovansa hoitajille / siivoojille parempaa palkkaa, niin kommentoijan oletetaan olevan hoitaja / siivooja.
Jos toivoisi parannusta toimeentulotuen määrään ja ehtoihin, oletetaan kirjoittajan olevan itse toimeentulotuella elävä.
Myöskään työssäkäyvä ei voi täällä kirjoittaa kuinka hirveän vaikeaa nykyisin on saada töitä, koska muut kirjoittajat eivät usko työssäkäyvän voivan eläytyä työnhakijoiden ja pitkäaikaistyöttömien murheisiin.
Miksi? Ovatko nuo itse niin vajaita ihmisiä, että kykenevät keskustelemaan vain yhdestä näkökulmasta ja ymmärtämään vain omaa tilannettaan?
Jos kirjoitan, että naisia ei pitäisi arvottaa heidän seksikumppaniensa määrän perusteella, niin muiden kommentoijien mielestä on 100% varmaa että minulla on hurjasti seksikumppaneita. Koska en muuten voisi olla sitä mieltä.
Ihan naurettavaa. Miten joku voi olla niin tyhmä oletuksineen? Ihan kuin täällä kirjoittajat ajaisivat vain jotain henkilökohtaista missiotaan, eikä kenelläkään voi mitenkään olla ymmärrystä muille kuin niille joilla on täysin samoja kokemuksia kuin itsellä.
Ihmiset tuomitsevat omista lähtökohdistaan. Jos eivät itse osaa asettua toisen asemaan, niin eivät ymmärrä, että joku toinen osaa.
Samaa olen ihmetellyt.